Spring naar bijdragen

Remmen Ontluchten


Recommended Posts

Na het vervangen van de zuigers voor krijg ik de boel niet meer ontlucht.

Ik snap er niets meer van.........

Ontluchten lijkt goed te gaan, tenminste als ik de auto niet gestart heb krijg ik tijden het ontluchten prima een hard pedaal. Echter start ik de auto dan zakt het pedaal naar de bodem en heb ik totaal geen remdruk meer.

Ontluchten doe ik op de volgende manier:

1> iemand in de auto en 1 eronder

2> Persoon in de auto trapt een aantal keer de rem in, en houd deze dan vast

3> persoon onder de auto draait de ontluchtingsnippel los. Op deze nippel zit een slangetje welke in een flesje met remvloeistof hangt.

4> persoon onder de auto draait nippel weer dicht

5> persoon in de auto laat pedaal los

Bovenstaande procedure herhaal ik een aantal keer per klauw. Bij deze keren zie ik in het slangetje geen luchtbellen.

Wat doe ik fout???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Charlie

Misschien is dit een goede tip, Heb zelf een Chrysler Aspen met op de remklauw dubbele zuigers, ook deze zijn moeilijk te ontluchten. Van de garage kreeg ik de tip om het ontluchten andersom te doen.

Op de ontluchtingsnippel een slangetje plaatsen en de remolie naar boven persen dan verdwijnt de lucht uit het remreservoir. Je hebt dan wel een pompje nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet lukken met een olie afzuigpomp ?

Ik heb zo'n pomp waarmee je motorolie, versnellingsbakolie, enz... kunt opzuigen. Dat ding moet je manueel vacuum trekken en dan zuigt het ferm alles leeg...

Misschien de ontluchtingsnippel opendraaien, en die pomp even laten zuigen eraan ? Wel best ondertussen een paar hectoliter remvloeistof bijgieten in het reservoir... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet lukken met een olie afzuigpomp ?

Ik heb zo'n pomp waarmee je motorolie, versnellingsbakolie, enz... kunt opzuigen. Dat ding moet je manueel vacuum trekken en dan zuigt het ferm alles leeg...

Misschien de ontluchtingsnippel opendraaien, en die pomp even laten zuigen eraan ? Wel best ondertussen een paar hectoliter remvloeistof bijgieten in het reservoir... ;)

Dat zei ik vacuumontluchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Ab al schreef zit er waarschijnlijk lucht in de ABS-pomp en deze kan door de relais door te verbinden laten draaien,zo kan je de lucht eruit krijgen.

Andere manier is met vacuum ontluchten.

Helaas hebben de wijze heren besloten deze methode voor de WJ onmogelijk te maken. dit relais is niet meer aanwezig. Ontluchten van de ABS pomp kan alleen nog maar met een ODB3 lezer/computer :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet niks fout, Charlie.

Je procedure is correct, doe ik ook zo.

Maar ik vermoed dat er véél meer lucht in het systeem zit dan je er met je procedure kunt uitpompen.

Heb je gans het circuit laten leegbloeden bij het vervangen van de zuigers ?

Nee, niets laten leeglopen. Alleen de klauwen zijn leeg gelopen. Voor de rest heb ik niets aan vloeistof verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...