Spring naar bijdragen

Cilinders


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Jeep Grand Cherokee v8 5.2 uit 1996.

Omdat de verdeelkap gescheurd was heb ik deze vervangen.Ook de rotor,kabels en de bobine heb ik gelijk maar vervangen. De bougies waren 4 weken geleden al vervangen. Nu is het zo dat de auto maar op 3 of 4 clinders loopt en vreselijkt stinkt naar de benzine. Ook komt er een sissend geluid uit de uitlaat. Ik heb het idee dat de ontsteking niet goed staat. Wat ook mogelijk is dat ik per ongeluk de kabels verkeerd heb geplaatst. Kan iemand mij uitleggen wat de volgorde is.

Alvast bedankt,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Newbe,

De volgorde van de cilinders snap ik denk ik wel.

Tenminste als het goed is bedoel je dat cilinder 1 links het dichts bij de bestuurderskant zit daarna 3,5 en 7.

Cilinder 2 het dichts bij de passagierskant en daarna 4,6 en 8.

Kan je misschien nog even utleggen hoe het zit met de volgorde op de verdeelkap want die snap ik niet.

Misschien op een heel simpel schetsje welke cilinder thuis hoort op de verdeelkap. een foto kan ook.

Ik zou er heel er mee geholpen zijn.

mvg Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net alles aangesloten, maar de motor loopt nog steeds slecht, Ik denk op 3 of 4 cilinders. Ik heb de bougiekabels stuk voor stuk losgehaald maar het had geen effect. Ook heb ik de bougies eruit gehaad, die zaten onder het roet. Ik vermoed toch dat het met de onsteking te maken heeft. het probleem is onstaan nadat ik de verdeelkap heb vervangen. Het bobinepinnetje op de kap was namelijk afgebroken. Iemand nog suggesties ?

mvg Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net alles aangesloten, maar de motor loopt nog steeds slecht, Ik denk op 3 of 4 cilinders. Ik heb de bougiekabels stuk voor stuk losgehaald maar het had geen effect. Ook heb ik de bougies eruit gehaad, die zaten onder het roet. Ik vermoed toch dat het met de onsteking te maken heeft. het probleem is onstaan nadat ik de verdeelkap heb vervangen. Het bobinepinnetje op de kap was namelijk afgebroken. Iemand nog suggesties ?

mvg Hans

oude verdeelkap erop en dan kijken of het probleem weg is .

dan weet je gelijk of die goed is of niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de rotor al vervangen daarna weer de oude geprobeerd, De oude verdeelkap terug zetten gaat helaas niet, die is namelijk

kapot. Het bobine pinnetje is gebroken. Wel ben ik erachter gekomen dat er en beetje speling zit op de verdeelkap. 1 van de 2 boutjes is dolgedraaid. Zou dat het kunnen zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...