hans1 Geplaatst August 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2011 Hallo, Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Jeep Grand Cherokee v8 5.2 uit 1996. Omdat de verdeelkap gescheurd was heb ik deze vervangen.Ook de rotor,kabels en de bobine heb ik gelijk maar vervangen. De bougies waren 4 weken geleden al vervangen. Nu is het zo dat de auto maar op 3 of 4 clinders loopt en vreselijkt stinkt naar de benzine. Ook komt er een sissend geluid uit de uitlaat. Ik heb het idee dat de ontsteking niet goed staat. Wat ook mogelijk is dat ik per ongeluk de kabels verkeerd heb geplaatst. Kan iemand mij uitleggen wat de volgorde is. Alvast bedankt, Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 20, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 20, 2011 1-8-4-3-6-5-7-2 Cylinder 1 is de voorste links (rijrichting) DAN 3-5 EN 7. Rechts is van voor naar achter nr.2-4-6-8. Op het verdelerhuis gezien zit nummer 2 recht naar voren, daarna met de klok mee in de ontstekingsvolgorde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1 Geplaatst August 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 Hoi Newbe, De volgorde van de cilinders snap ik denk ik wel. Tenminste als het goed is bedoel je dat cilinder 1 links het dichts bij de bestuurderskant zit daarna 3,5 en 7. Cilinder 2 het dichts bij de passagierskant en daarna 4,6 en 8. Kan je misschien nog even utleggen hoe het zit met de volgorde op de verdeelkap want die snap ik niet. Misschien op een heel simpel schetsje welke cilinder thuis hoort op de verdeelkap. een foto kan ook. Ik zou er heel er mee geholpen zijn. mvg Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst August 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 hierbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1 Geplaatst August 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 Perfect, mg Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 Wen er maar aan dat we aanduidingen doen gezien in de rijrichting. Dus zit cilinder 1 links vooraan enzovoorts. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1 Geplaatst August 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 Ik heb net alles aangesloten, maar de motor loopt nog steeds slecht, Ik denk op 3 of 4 cilinders. Ik heb de bougiekabels stuk voor stuk losgehaald maar het had geen effect. Ook heb ik de bougies eruit gehaad, die zaten onder het roet. Ik vermoed toch dat het met de onsteking te maken heeft. het probleem is onstaan nadat ik de verdeelkap heb vervangen. Het bobinepinnetje op de kap was namelijk afgebroken. Iemand nog suggesties ? mvg Hans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 Ik heb net alles aangesloten, maar de motor loopt nog steeds slecht, Ik denk op 3 of 4 cilinders. Ik heb de bougiekabels stuk voor stuk losgehaald maar het had geen effect. Ook heb ik de bougies eruit gehaad, die zaten onder het roet. Ik vermoed toch dat het met de onsteking te maken heeft. het probleem is onstaan nadat ik de verdeelkap heb vervangen. Het bobinepinnetje op de kap was namelijk afgebroken. Iemand nog suggesties ? mvg Hans oude verdeelkap erop en dan kijken of het probleem weg is . dan weet je gelijk of die goed is of niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst August 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 oude verdeelkap erop en dan kijken of het probleem weg is . dan weet je gelijk of die goed is of niet en de rotor ook nakijken op slijtage en oxidatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1 Geplaatst August 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 Ik heb de rotor al vervangen daarna weer de oude geprobeerd, De oude verdeelkap terug zetten gaat helaas niet, die is namelijk kapot. Het bobine pinnetje is gebroken. Wel ben ik erachter gekomen dat er en beetje speling zit op de verdeelkap. 1 van de 2 boutjes is dolgedraaid. Zou dat het kunnen zijn ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst August 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 Probeer het eens met de oude bougie-kabels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hans1 Geplaatst August 21, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 Ik had de oude kabels al terug geplaatst, geen verandering, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst August 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 als je de bougiekabels er een voor een uithaalt, en dan een oude eraan hangen, tegen et motorblok leggen, en starten. zo kijken of ze vonken ja of nee. wel een vonk, dan zit het probleem ergens anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst August 21, 2011 Rapporteren Share Geplaatst August 21, 2011 met een oude eraan hangen bedoel ik een bougie uiteraard Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.