jeepierre Geplaatst May 31, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2005 Hi Jeepers Ik wil mijn waterpomp vervangen ik denk namelijk dat hij langs de as lekt en verlies koelvloeistof. Zijn er nog tips waar ik op met letten en wat moet ik allemaal los halen of demonteren? GREETZ FROM THE EAST JEEPIERRE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 31, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2005 Je moet er op letten dat je exact de goede pomp koopt. Haal eerst de oude eraf en neem hem mee bij de aanschaf van een nieuwe! Let daarbij ook op de schoepen in de pomp, er zijn nl linksom en rechtsom draaiende pompen! Om hem te demonteren moet je eerst de stuurbekrachtigingspomp met bracket demonteren, de aandrijvingspoelie van de pomp losschroeven en dan de pomp zelf demonteren. Misschien moet je ook de radiateur losmaken, maar dat hoeft schijnbaar niet altijd. Zorg dat je alle aanligvlakken van de pomp tegen het blok GOED schoonmaakt voordat je de nieuwe pomp monteerd. Gebruik wat vloeibare pakking om de nieuwe pakking tegen de nieuwe pomp te plakken en smeer ook wat op de aanligvlakken van het blok.... Daarna alles weer monteren en klaar! Reken op een halve dag werk.... Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mr.horsepower Geplaatst May 31, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 31, 2005 Haal de stuurbekrachtigingspomp los incl steun en daarna het thermostaathuis (kun je er gelijk een nwe thermostaat in zetten voor de zekerheid!)dan haal je de spanrol van de multirib eraf en kun je er goed bij.Ik moest het pijpje naar de kachelslang overzetten en heb daarvoor de oude waterpomp bij het pijpje doorgezaagd waardoor deze zonder tebeschadigen verwijderd kan worden. Bij het vullen van het koelsysteem de themperatuursensor op de cilinderkop, linksachter eruitdraaien ivm ontluchten.Als de koelvloeistof eruit komt draai je hem er weer in.sleutelse Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst June 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2005 is niet moeilijk te doen, maar let op je handen, je haalt ze open aan de radiateur of aan de fan. op de schoepen staat of het een "reverse" of een gewoon draaiend model is. Ze kunnen gereviseerd worden , maar ik heb nog geen bedrijf gevonden die ze inneemt of inruilt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepierre Geplaatst June 1, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2005 Alvast bedankt,misschien een hele rare vraag maar hoe krijg ik het systeem het beste helemaal leeg? Is hier een handigheidje voor of moet ik gewoon een slang losdraaien? JEEPIERRE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 1, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 1, 2005 makkelijkste is om gewoon de onderste slang van de radiator af te halen. het kan ook voorkomen dat er een kraantje zit (lijkt op een vleugelmoer) als je dat doet heb je het meeste er al uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dree Geplaatst June 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2005 Originally posted by Pullie@Jun 1 2005, 21:14 makkelijkste is om gewoon de onderste slang van de radiator af te halen. het kan ook voorkomen dat er een kraantje zit (lijkt op een vleugelmoer) als je dat doet heb je het meeste er al uit. <div align="right">← ...en de vuldop er af halen , en die van het expansievaatje , dan de auto wat wiebelen of heen en weer schudden, maar ik kreeg het er nog niet helemaal uit. afhankelijk van model zit er op dat kraantje ook een tuitje, waarop je een slangetje kunt aansluiten, dan klieder je niet zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.