Spring naar bijdragen

Cherokee Wordt Te Warm In Italie


 Share

Recommended Posts

Hi wij zitten vast in italie met een cherokee 1997 6 cyl 4.0. Ik kan alleen rijden met de verwarming vol aan. Met vel moeite een nieuwe thermostaat gevonden, zit er nu op maar dat is het niet. Waterpomp zou goed moeten zijn, is in januari vervangen. Vraag.

Hoe kan je zien op je waterpomp werkt?

Hoe kan je zien of de radiator vervangen moet worden?

Warmte sensor voor electriche fan werkt niet, maar ik denk niet dat dat het probleem kan zijn.

Hebben jullie nog ideen? Hier is iedereen op vacantie.

Graag jullie feedback,

Groet Albert@wwr.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als die electrische ventilator het niet doet is dat wel degelijk het probleem dat je eerst op moet lossen. Als je niet aan een sensor kunt komen kun je het beste met behulp van een schakelaar die fan handmatig inschakelen zodra de 100 gr. bereikt worden. Voor zolang kun je het draadje van de sensor doorverbinden naar de massa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

Electrische ventilator doorlussen zodat hij constant draait

Om te kijken of de pomp het doet kun je kijken in je koelvloeistof reservoir of het stroomt

Gr Ron

Vloeistof stroomt niet in het reservior, das meer een overloopvaatje. Als de thermostaat opent, wordt de slang bovenop rechts het eerste warm. Dan de radiator, dan onderste slang links.

De radiator kan ook dichtgeslibt zitten, Even beide slangen eraf en met de tuinslang flink doorspoelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Misschien een te laat antwoord...

Als je de sensor op de thermostaat los doet gaat de elektrische dan draaien :thumbsup: (of zo is dat toch bij de mijne, kan iemand dat bevestigen?)

Je kan bij twijfel op de thermostaat gewoon de thermostaat eruit laten en dan thuis pas een nieuwe plaatsen.

Als de mechanische dan bij warme motor (motor even stil leggen) erg makkelijk te verdraaien is dan zal deze ook niet meer 100% koelen en heeft de koppelling dus de beste tijd gehad.

Als je de elektrische fan 1000km aan één stuk laat draaien, is ze dan bijna versleten na deze rit?

Mijn elektrische fan slaat nl ook niet aan. (enkel als ik de sensor op de thermostaat los doe slaat deze aan)

Greetz, Benjamin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...