Spring naar bijdragen

kortsluiting in ri.aanwijzer


dree
 Share

Recommended Posts

De APK-keurder maakt er een probleem van dat bij mijn cherokee ('89) de lampjes van ri. aanwijzer normaal altijd branden en uitgaan als ik richting aangeef.

Volgens hem moet je kunnen zien of horen dat de lamp knippert.

De flasher knippert ook sneller dan normaal. Maar buitenom knippert alles goed, hoewel ook vrij snel.

Weet iemand een oplossing voor de APK of voor het hele probleem ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de lampjes van ri. aanwijzer normaal altijd branden en uitgaan als ik richting aangeef.

Ik heb gelijk even bij mijn Xj gekeken, maar als ik mijn richtingaanwijzers aan zet doen ze het wel, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet........ tongue.gif

Ik heb niet echt een idee wat het zou kunnen zijn, maar ik denk aan een nieuw relais. Toen ik mijn XJ kocht gingen ze ook heel traag (maar dan ook heeeeeeeeel traag) met een nieuw relais was dat verholpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Marc

P.S. hij heeft toch niet alleen hierop je auto afgekeurd hoop ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by marc van rossem@May 31 2005, 12:48

Ik heb gelijk even bij mijn Xj gekeken, maar als ik mijn richtingaanwijzers aan zet doen ze het wel, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet........ tongue.gif

Ik heb niet echt een idee wat het zou kunnen zijn, maar ik denk aan een nieuw relais. Toen ik mijn XJ kocht gingen ze ook heel traag (maar dan ook heeeeeeeeel traag) met een nieuw relais was dat verholpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Marc

P.S. hij heeft toch niet alleen hierop je auto afgekeurd hoop ik?

<div align="right">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee , uitlaat was lek, net vóór de flens van de catalysator, maar die heb ik gister dichtgelast.

Is dat stuk pijp met een speciale kogeflens, een hoop bochten en deuken waar hij over de bij de dwarsbalk gaat, is dat duur ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zecgt dat de lampjes op je dash constant branden als je rijdt. Maar wat doen ze precies als je richting aangeeft? Gaan ze dan beiden uit, en blijven uit totdat de richtingaanwijzers weer uitgezet zijn, of gebeurt dat er met één ( de kant waarnaar je richting aangeeft), of knipperen de lampjes "omgekeerd" aan de lampen buiten?

Aan de hand van je aanvullende info kan ik je waarschijlijk zeggen wat er aan de hand is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 euro voor dat stuk uitlaat ?????!!!!!!!!!!!!! da's niet veel. ik heb bijna net zo veel uitgegeven aan las elektrodes laugh.gif

87wrangler: da's een moeilijke joh, eens ff kijke:

de lampjes gaan helemaal uit als ik de ri. aangeef, maakt niet uit naar links of rechts. ze zijn met elkaar standaard kortgesloten, dus ze branden altijd tegelijk.

Dus ze branden wel als ik geen ri. aangeef en niet als ik wel ri. aangeef, en buiten knipperen ze goed, wel nogal snel aan/uit.

Zou het niet gewoon een verkeerde flasher zijn ? (zat er al op toenik hem kocht) ph34r.gif

ik hoop dat je hier iets mee kan, wrangler, maar ik heb het nu provisorisch opgelost, twee stadlampjes met dubbelzijdig tape in het huisje geplakt van beide dashbordlampjes en aangesloten op de bedrading naar de achterste knipperlichten. wink.gif Maar ik baal er wel van mad.gif dat ik de oorzaak nog niet heb gevonden. Maar ja, een nieuwe flasher kost me meer aan verzendkosten dan aan het dingetje zelf. dry.gif (toch ? wat kost een flasher ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...