Spring naar bijdragen

Trekgewicht Op Kenteken


Recommended Posts

ik heb een cj7 uit 1976 en nu wil ik een trekgewicht op het kenteken laten zetten

maar rdw zegd dat ik een verklaring moet hebben van de impoteur van jeep

deze vertellen mij sorry ouder dan 25 jaar hebben wij geen gegevens van

waar kan ik een verklaring krijgen dat de jeep een ..... gewicht mag trekken ????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een cj7 uit 1976 en nu wil ik een trekgewicht op het kenteken laten zetten

maar rdw zegd dat ik een verklaring moet hebben van de impoteur van jeep

deze vertellen mij sorry ouder dan 25 jaar hebben wij geen gegevens van

waar kan ik een verklaring krijgen dat de jeep een ..... gewicht mag trekken ????????

http://www.jeep.com/wccsapp/universal/J/index.jsp?appStr=wccs&titleStr=Contact+Jeep&familyStr=brand&franchise=J&actionURL=%2Fwccs%2Fbrand_forms%2Fus%2Fwebform.jsp&promotion=null&category=U

Zet in het vak"Please enter additional information to assist us in responding to your inquiry.", " request build sheet".

De laatste 8 karakters van je VIN invullen

even zoeken op trekgewicht op dit forum levert de info op die je zoekt........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.jeep.com/...null&category=U

Zet in het vak"Please enter additional information to assist us in responding to your inquiry.", " request build sheet".

De laatste 8 karakters van je VIN invullen

even zoeken op trekgewicht op dit forum levert de info op die je zoekt........

het enige probleem is dat ik geen vin code heb bij deze jeep

hij is van 1976 toen hadden ze dat nog niet allemaal ?????

gr mars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen je hebt een cvo nodig dat is certivercaat van over een komst

de jeep dealer kan je vertellen waar je dat kunt op vragen dit is wel in het

buitenland ik dacht belgie of luxumburg kost een paar eurie,s en dan naar de

rdw op sturen en dan helpen ze je verder nu staat er wss geen trek gewicht

op je kenteken geremt of niet dan mag je in feiten nog pakje boter trekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Je kan ook een kenteken van iemand anders meenemen om aan te tonen dat er voor jou type auto een type- goedkeuring is voor een x gewicht.

Je moet dan wel een kenteken meenemen van precies het zelfde type, motor etc. Ik ken verschillende mensen die dit hebben gedaan met hun Nissan Patrol. De hele oude patrols mogen ook gewoon 3500 kg trekken maar vaak staat dit niet op het kenteken.

Misschien dat je van iemand hier op het forum een kopie van hun kenteken mee kan krijgen waar wel het juiste trekgewicht op staat. De RDW neemt hier genoegen mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even buiten "mijn" sectie, ben ook al even bezig om het "trekgewicht" uit-te-vogelen.. maar dan voor een GW-1986

- Vin decoder gebruikt

Resultaat : Geen gegevens over trekgewicht.

- Mail naar Chrysler : http://www.cherokeechief.nl/docs/vindoc.pdf

Resultaat : weten we niet, hij is ouder dan 25 & niet in de USA, neem contact op met lokale dealer.

- Kien Arnhem : Staat niets in onze database, we bestaan pas 20 jaar, misschien Walter P. Crysler museum in USA.

Resultaat : -> dit staat op de Walter P. site : "The Collection does not have build records relating to Jeep®, AMC or Canadian-built vehicles."

Uiteindelijk uitgekomen bij de Hollandse Auto Importmaatschappij B.V (jarenlang import van USA cars),

zeer vriendelijke man daar gesproken, probleem uitgelegd,

hij heeft mij een kentekenregistratie pdf gestuurd van de laatste wagoneer die ze verkocht hebben.

Ideetje :

Misschien kunnen we een database aanleggen van div. Modellen met RDW gegevens,

kenteken & kopie (zonder) naam van bijbehorende autopapieren, lpg keurinsrapporten, 18.1 kenteken enz..

Dan kan de trots eigenaar van een "nieuwe" & bestaande JeeP hopelijk wat beter voorbereid zich melden bij de RDW voor invoer &/of keuringen.

Gr. Martijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb even wat huis werk gedaan en heb het volgende voor jullie

de contact persoon bernard temmel chryseler belgium-luxemburg nv/sa

afdelingklante service chrysler jeep/dodge

per mail homologatie@daimler.com en je vraag stellen

of per talkto@chrysler.com en je vraag stellen

makkelijker kan het niet toch

mvr jeep gr de jeeper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Zojuist gemaild met daimler.com:

Geachte heer/mevrouw,

wij doen al geruime tijd geen werkzaamheden meer voor Jeep.

U kunt uw vraag richten aan William Brouwer, tel 020-34 21 882, of email

william.brouwer@fiat.com

Met vriendelijke groet / freundlichem Grüße / best regards

Ria Fielemon

Helaas konden ze mij niet helpen.. Chrystler US geeft alleen info over voertuigen die zich in US bevinden zoals cherokeechief ook al aangeeft

Beste Daniel,

Deze auto is geproduceerd op Amerikaanse specificaties. Daardoor kunnen wij de trekgewichten niet verklaren. Indien de verkoper in de USA deze technische data kan aanleveren, wil de RDW nog wel eens een trekgewicht toekennen.

Wij kunnen je niet verder helpen.

Laatste hoop is iemand vinden die kopie kenteken wil geven en het dan daar mee proberen, zijn daar meer ervaringen mee? En wie kan mij helpen aan een kopie kenteken van een 5.2 v8 grand cherokee 1996?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daniel,

een paar weken geleden zijn we met onze '86 naar de RDW in Almelo gegaan om hem op kenteken te zetten. Het doel :

Type goedkeuring.

APK & NL-toelating.

5 pers. op kenteken.

trekgewicht op kenteken.

18.2 platen.

LPG keuring.

VIN inslag.

Na n grondige voorbereiding van 5 maanden (80% technisch/ 20%optisch) zijn we op alle fronten geslaagd !! De voorbereiding m.b.t. het trek gewicht :

- Zo veel mogelijk screenprints maken van jouw Jeep (zelfde bouwjaar&specs) op autoweek.nl/kentekencheck (zoek wat kentekens op, op marktplaats)

- alle emails uitprinten over je moeite die je hebt gedaan bij Chrysler, Daimler, Fiat, enz..

- en goed onderbouwt verhaal kunnen vertellen aan de keurmeester m.b.t. bovenstaande.

- specs van je assen/asgewicht uitprinten.

En dan maar "hopen" dat de keurmeester je verhaal honoreerd... T Blijft de RDW :P

ps: kans op n faire behandeling is groter in Zwolle&Almelo dan in Arnhem (in mijn opinie).

Suc6 !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Daniel,

een paar weken geleden zijn we met onze '86 naar de RDW in Almelo gegaan om hem op kenteken te zetten. Het doel :

Type goedkeuring.

APK & NL-toelating.

5 pers. op kenteken.

trekgewicht op kenteken.

18.2 platen.

LPG keuring.

VIN inslag.

Na n grondige voorbereiding van 5 maanden (80% technisch/ 20%optisch) zijn we op alle fronten geslaagd !! De voorbereiding m.b.t. het trek gewicht :

- Zo veel mogelijk screenprints maken van jouw Jeep (zelfde bouwjaar&specs) op autoweek.nl/kentekencheck (zoek wat kentekens op, op marktplaats)

- alle emails uitprinten over je moeite die je hebt gedaan bij Chrysler, Daimler, Fiat, enz..

- en goed onderbouwt verhaal kunnen vertellen aan de keurmeester m.b.t. bovenstaande.

- specs van je assen/asgewicht uitprinten.

En dan maar "hopen" dat de keurmeester je verhaal honoreerd... T Blijft de RDW :P

ps: kans op n faire behandeling is groter in Zwolle&Almelo dan in Arnhem (in mijn opinie).

Suc6 !

ALS IK HET GOED BEGRIJP HEB JE OOK EEN 18:2 PLAAT OP DE JEEP

kan je vertellen hoe je dat voor elkaar heb gekregen ?????

en wat mag jou jeep trekken op kenteken ???

gr mars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Mars,

Klopt, 18.2 op kenteken.. De keurmeester had het in samenspraak al besloten met zn collega's dat die platen erop hoorde, voordat ik er over begon :D. In ons geval klopt dat ook wel omdat anders de "grote" platen over de sierstrips achterklep heen vallen.

M.a.w. De beste man was goed gemutst ! De regel/wetgeving om in aanmerking te komen voor 18.2 platen heb ik niet zo liggen, google ff, het heeft te maken met de afstand van de bovenkant kentekenhouder tot de grond..

Wat betreft het trekgewicht, heb 2000kg erop staan. Probeer de procedure die ik heb gevolgd, iets anders weet ik zo ook niet..

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...