Wout Geplaatst May 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2005 Hoe kom ik er acher wat voor as onder mijn cherokee 4.0 ltd 1992 zit Ik weet dat het een dana 35 is maar weet niet of het een limited slip is of niet, er zitten geen labels meer op de achteras . met mijn chassisnummer check op jeep.com kom ik ook niet verder dan dat hij na ingave van de laatste 8 posities het volledige chassisnummer geeft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 28, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2005 Volgens mij werden de 4.0i's in die jaren allemaal met LS diff geleverd. Of jij dat ook hebt kun je controleren door de auto aan de achtezijde op te krikken en aan het opgekrikte wiel te draaien, terwijl je bak in "N" staat. Loopt het wiel zwaar, dan heb je een LS diff! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst May 29, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2005 Voor de zekerheid kan je ook het deksel van je diff openen en gewoon kijken of er plaatjes inzitten of niet, is ineens je olie ook nog eens ververst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst May 29, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 29, 2005 Originally posted by wrangler_tj@May 29 2005, 21:19 Voor de zekerheid kan je ook het deksel van je diff openen en gewoon kijken of er plaatjes inzitten of niet, is ineens je olie ook nog eens ververst! <div align="right">← ik ga maandag even bij de dealer langs of ze het kunnen nakijken wat er onder gemonteerd zit vanaf fabriek. Het bij komende probleem is dat ik ruimte op mijn pinion/sateliet asje heb . Nu wil ik eerst het fijne er van weten wat ik los kan kopen , en wat de ervaring van de dealer hiervan is . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst June 2, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2005 vanavond de achteras even open gemaakt , en het volgende tegen gekomen , het is inderdaad een limited slip en het diifferentieelhuis waar de sateliettandwielen in zitten is uitgesleten waardoor er behoorlijk wat speling op het asje zit en de tanden niet lekker in elkaar lopen . Ik moet dus opzoek naar een nieuw differentieel . na wat speurwerk is het bij B&S volgens mij het minst duur . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst June 2, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2005 Ik weet niet wat een nieuwe kost, maar een goeie occasie is natuurlijk ook een optie..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst June 2, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2005 Originally posted by DutchPowerCow@Jun 2 2005, 21:56 Ik weet niet wat een nieuwe kost, maar een goeie occasie is natuurlijk ook een optie..... <div align="right">← een nieuwe kost 350 euro incl btw incl lagers terwijl een oude maar compleet cardan 475 euro kost . en bij een oude weet je niet hoelang deze weer mee kan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wrangler_tj Geplaatst June 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Ik weet misschien nog wel een adresje voor 2e hands maar het is wel in België. Je kan ook Bastings eens contacteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst June 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Originally posted by wrangler_tj@Jun 3 2005, 07:21 Ik weet misschien nog wel een adresje voor 2e hands maar het is wel in België. Je kan ook Bastings eens contacteren. <div align="right">← Ik heb een slecht gevoel bij een gebruikte . als ik bekijk hoe mijn oude eruit ziet en heeft hij nog maar 208000 km reden ik denk dat het prijs verschil minimaal is omdat je ook nog een een ritje naar belgie moet maken. nieuw is toch meer zekerheid . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst June 11, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2005 Vandaag heb ik mijn differentieel vervangen voor een nieuwe van B&S , alles draaid weer perfect . Het is eigenlijk een klusje van niets , 3 uur sleutelen , schoonmaken en klaar . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst June 11, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 11, 2005 Gefeliciteerd!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
esveld Geplaatst June 12, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2005 Hoi, Wat waren je klachten met je achteras. Hoorde je af en toe een kloenk en of zat er onbalans in je achterwielen? Ben benieuwd. Arjan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wout Geplaatst June 12, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 12, 2005 Originally posted by esveld@Jun 12 2005, 21:10 Hoi, Wat waren je klachten met je achteras. Hoorde je af en toe een kloenk en of zat er onbalans in je achterwielen? Ben benieuwd. Arjan <div align="right">← In eerste instantie had ik nog geen klachten ik kwam er namelijk achter toen ik de steekaskeerringen ging vervangen . Later kwam er een gonzend geluid met rijden en kraken met optrekken in een bocht en soms was er een kleine kloenk tehoren , maar dat was niet vreemd door de speling van het satelietasje de sateliettandwielen en de zonnewielen grepen elkaar erg scheef aan . Ik was er gelukkig optijd achter gekomen want het borgboutje van het differentieel was al half weggesleten . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.