Spring naar bijdragen

Nieuwe Shocks Voor Tj, Maar Wat ?


Recommended Posts

Ik heb onder mijn TJ een Pro Comp verhogongskit van 4"

K3056_VERENPAKKET.jpg

Nu zijn de Pro Comp shocks niet het allerfijnste wat er is en deze zijn nogal hard.

Wil eigenlijk wat meer comfort/zachtere demping omdat de meeste kilometers toch op de weg plaatsvinden.

Wat raden jullie forumleden aan als vervanging.

Hoor graag van jullie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kees,

Ik twijfel of het echt aan de shocks ligt. Procomp staat erom bekend dat het een vrij stug veersysteem is.

Je kan er wel shocks op zetten die softer zijn ingesteld maar als de spring rate van de spiraalveren hoog is

dan gaan shocks die softer zijn niet heel veel uitmaken.

Ook is het zo dat een veersysteem zich moet gaan settelen. Het kan wel eens duizenden km's duren voordat ze soepeler

beginnen te worden.

Geduld met een veersyteem is een schone zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Michel: Lift kit zit er al een tijd onder. Is door vorige eigenaar (of degene daarvoor) gemonteerd. ProComp ES3000 is een van de mindere, dus veel slechter kan het niet worden. :-)

@Evert: Goede keuze, maar welk type ?? 5100, 5150 ?? En kom ik dan weg met het extra reservoir.

Reviews zijn in ieder geval prima.

Kreeg ook als tip Rubicon Express. Is dat het overwegen waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

B&S te Tiel heeft nog een hele berg Rancho shocks liggen die in diverse standen instelbaar zijn.

Ik heb ook nog diverse bijna nieuwe shocks liggen. Wie weet kan je eerst een setje proberen voordat je overstapt op de aankoop van andere shocks.

Ik had op de xj ook eerst een procomp set zitten met de goedkope shocks en dacht ik pas de shocks aan voor wat meer comofort.

Bleek nagenoeg niks te helpen.

Dus mocht je wat willen proberen met andere shocks dan hoor ik het wel. Mocht het een verschil geven. Kan je alsnog voor nieuwe shocks gaan

RE shocks zal lastig worden daar RE eerst failliet was en nu overgenomen is maar de productie is nog niet gestart.

Gr Michel

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook nog een mogelijkheid waar ik ervaring mee heb onder mijn auto:

Old Man Emu

Heb ik er ook onder. En ben er goed over te spreken.

Is trouwens ook de enige hier in Noorwegen die goed gekeurd is met de papieren van TUV.

Anders krijg je hem echt niet door de keuring, dus staat de verhoging ook geregistreerd op je kenteken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...