werner Geplaatst May 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2011 Beste forummensen. Ik heb het volgende probleem. Ik krijg mijn remmen niet op druk. Ik heb alles aan mijn remmen vervangen behalve de rembekrachtiger en het verdeelblokje. Alles is los geweest en opnieuw opgebouwd. ik heb nu al 3 keer ontlucht maar ik blijf maar volledig door het pedaal heen trappen. Zojuist proef gereden maar ik krijg de auto nauwelijks tot stilstand. pompen heeft ook geen enkel effect. Als de motor afslaat wordt het pedaal hard maar remt ook even slecht als met lopende motor. Ik kan dus het pedaal volledig tot op de bodem intrappen en hij remt daarbij dus minimaal. heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie ? Werner Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesdaphne Geplaatst May 23, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2011 wat heb je precies veranderd grotere remklauwen?? heb je dan ook de hoofdremcilinder veranderd als je dit namelijk niet doet heeft de hoofdremcilinder te weinig olie opbrengst mvgr kees Beste forummensen. Ik heb het volgende probleem. Ik krijg mijn remmen niet op druk. Ik heb alles aan mijn remmen vervangen behalve de rembekrachtiger en het verdeelblokje. Alles is los geweest en opnieuw opgebouwd. ik heb nu al 3 keer ontlucht maar ik blijf maar volledig door het pedaal heen trappen. Zojuist proef gereden maar ik krijg de auto nauwelijks tot stilstand. pompen heeft ook geen enkel effect. Als de motor afslaat wordt het pedaal hard maar remt ook even slecht als met lopende motor. Ik kan dus het pedaal volledig tot op de bodem intrappen en hij remt daarbij dus minimaal. heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie ? Werner Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
werner Geplaatst May 23, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2011 ik heb alles standaard gehouden. Enige wat echt anders is geworden is dat ik iets langere remleidingen naar de klauwen toe heb vanwege een lift .Flexibele slangen. Voor zover ik kan vergelijken met de oude onderdelen heb ik de standaard spullen geleverd gekregen. Is er een mogelijkheid om de klauwen van buitenaf te controleren ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2011 Hoe heb je ontlucht ? Wel met het verste wiel beginnen, dus rechts achter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
werner Geplaatst May 24, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2011 rechts achter links achter rechtsvoor links voor. ( rechts = passagier ) De langste leidingen eerst. Er zit geen lucht meer in. pompen heeft ook geen effect. De druk, hoe laag ook, blijft gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
keesdaphne Geplaatst May 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2011 zit er nog genoeg remolie in het reservoir heb het zelf ook een keer gehad en toen was het reservoir leeg rechts achter links achter rechtsvoor links voor. ( rechts = passagier ) De langste leidingen eerst. Er zit geen lucht meer in. pompen heeft ook geen effect. De druk, hoe laag ook, blijft gelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst May 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 24, 2011 Even voor de zekerheid : je hebt eerst de hoofdremcilinder zelf ontlucht in de bankschroef of zo? siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
werner Geplaatst May 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2011 @keesdaphne: Ook tijdens het ontluchten steeds gecontroleerd of er voldoende vloeistof in het bakje zat. @REAL STRANGLER : He, wat bedoel je Siert, Eerst is het hele systeem verwijderd. Tot aan het rempedaal aan toe, en toen is alles weer in elkaar gezet. Enige wat niet nieuw is is de bekrachtiger en de rempedaal. Alles weer gemonteerd en toen op de trommels en de klauwen alles ontlucht. Mis ik een nippel ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2011 Bij sommige modellen schijfremklauw wil ook wel eens lucht in de remklauwen achterblijven, even de klauwen los halen en nippel naar boven houden met ontluchten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
REAL STRANGLER Geplaatst May 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst May 25, 2011 kijk eens hier bij Google: Bench bleeding master cylinder. en heb je er ook aan gedacht om de schoenen even helemaal strak te stellen? na het ontluchten kun je ze altijd weer wat terug stellen. siert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
werner Geplaatst August 11, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 11, 2011 Bench bleeding was inderdaad de oplossing. Bleed setje gemaakt van de oude remleidingen en daarna alles weer aangesloten en opnieuw alles ontlucht. Dit nog twee keer herhaald en toen was alles prima in orde. nog bedankt voor de tip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.