Spring naar bijdragen

F/r Swap / Bb Combi


Recommended Posts

Hallo Mensen,

De ZJ is weer goed gekeurd, en nu wil ik 'm eindelijk 's gaan liften. Heb 2" spacers laten maken op m'n werk, en was van plan alleen die te monteren en de trackbars te verlengen.

Maar hij hangt nogal achterover, omdat ik veel zooi achterin heb liggen wat ik regelmatig nodig heb. Nu zat ik er aan te denken om voor de 2" spacers te gebruiken, en achter voorveren te plaatsen ipv de 2" spacers.

Dat zou dus betekenen dat ik voor 2" lift en achter 3 tot 3,5" lift krijg.

Achter zou ik dan ook nieuwe (langere) schokbrekers plaatsen en wellicht de onderste links verlengen.

Oja, en ik laat natuurlijk na de lift alles weer uitlijnen.

Nu zou ik graag van de experts (jullie dus) willen horen wat ik allemaal voor problemen ga tegenkomen. en wat het betekent voor het gedrag op de weg. En wat ik moet doen om de extra slijtage aan de aandrijfassen minimaal te houden. Moet ik dan bijvoorbeeld ook de bovenste links verlengen zodat de uitgaande as naar de tussenbak een beetje meer naar boven wijst? En wat betekent dat dan weer voor het stuur gebeuren?

Alvast Hartelijk dank voor jullie reacties.

Timo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf heb een BB 2inch gedaan. Waar je dan wel op moet letten is dat ze ook je caster opnieuw uitlijnen.

Deze wordt vaak vergeten, maar dan heb je dus kans op de Deathwobble.

Sinds ik het kaster ook weer goed heb staan licht de Grand weer als een blok op de weg en geen death wobble meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, das een hele goede tip! Bedankt!

Oja, en weet iemand misschien wt voor schokdempers er passen icm de voorveren achter? En misschien een goedkoop adresje? :-)

Ik heb een setje gehaald bij nico voor gc met 3 inch verhoging. Betaalbaar en snel geleverd.

Begin alvast maar op tijd de bouten in te spuiten.

Misschien ook een goed moment om alle bushings in de draagarmen te controleren/vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...