silverflame Geplaatst April 27, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2011 hallo ik ben bezitter van een grand cherokee 2500 diesel nu heb ik van gisteren het probleem dat de wagen niet meer schakeld wanneer hij een beetje warm word als ik hem start met koude motor lukt het me wel perfect om te schakelen maar wanneer hij een paar minuutjes draaid lukt het niet meer als ik hem dan start in 1ste versnelling . heeft hij de neiging om voorruit te rijden met ingedrukte pedaal kracht heeft hij nog zat dus disk zelf is niet weg het pompje op de boite lekt niet en zit mooi los het oliepeil is nog niks gezakt van de koppeling dus wat zie ik over het hoofd of wat kan er dan mis zijn kan iemand mij hier helpen aub normaal is het juist het omgekeerde wat je hoort dat de wagen moeilijk schakeld bij warme motor en slecht bij koude maar bij mij is het net omgekeerd ????? dus alle hulp is welkom thx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SilverBack Geplaatst April 28, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2011 Klinkt een beetje, als of de koppeling niet goed lost. Dat kan aan drukgroeplager liggen. Wat ik wel zou denken. Mss lucht er in, als hij niet lekt. Maar heb het ook al eens mee gemaakt bij een Wrangler...\ Dat er houtjes tussen de drukgroep verzijld waren geraakt. Waar door hij niet goed koppelde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
silverflame Geplaatst April 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2011 Klinkt een beetje, als of de koppeling niet goed lost. Dat kan aan drukgroeplager liggen. Wat ik wel zou denken. Mss lucht er in, als hij niet lekt. Maar heb het ook al eens mee gemaakt bij een Wrangler...\ Dat er houtjes tussen de drukgroep verzijld waren geraakt. Waar door hij niet goed koppelde. hey thx wel lucht er in zou toch niet kunnen we hebben gans het systeem gecontroleerd en nergens lekken te vinden het raarste is dat wanneer hij koud is wel perfect ontkoppeld en eens hij een beetje warm heeft kan je niet meer schakelen dan ontkoppeld hij niks meer pompen op onrkoppelpedaal helpt ook niet het is echt iets raars Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2011 In zijn algemeenheid is hydraulische "olie" hygroscopisch. Mogelijk door de warmte dat daardoor de hydrauliek niet goed werkt. Wellicht is het vervangen een goede optie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
silverflame Geplaatst April 29, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2011 In zijn algemeenheid is hydraulische "olie" hygroscopisch. Mogelijk door de warmte dat daardoor de hydrauliek niet goed werkt. Wellicht is het vervangen een goede optie. hey bedoel je dan de versnellingsbak olie of de olie tussen de 2 pompjes van pedaal naar pomp op versnellingsbak alvast bedankt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2011 Ik bedoel dus de vloeistof die gebruikt wordt voor de hydraulische koppeling en niet de versnellingsbak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst April 29, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 29, 2011 inderdaad wat newbe zegt, vloeistof vervangen . Via de ontluchting (slave) leeg pompen, vloeistof bijvullen en goed ontluchten. Doet Ãe dan nog raar dan zou ik de master verdenken (intern lek) Als test zou je eerst kunnen kijken of ,wanneer het probleem zich voordoet, er vloeistof uit de ontluchting is te pompen (maar een klein beetje open zetten om druk te houden). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.