Spring naar bijdragen

Schakel Probleem


Recommended Posts

hallo

ik ben bezitter van een grand cherokee 2500 diesel

nu heb ik van gisteren het probleem dat de wagen niet meer schakeld wanneer hij een beetje warm word

als ik hem start met koude motor lukt het me wel perfect om te schakelen maar wanneer hij een paar minuutjes draaid lukt het niet meer als ik hem dan start in 1ste versnelling . heeft hij de neiging om voorruit te rijden met ingedrukte pedaal

kracht heeft hij nog zat dus disk zelf is niet weg

het pompje op de boite lekt niet en zit mooi los het oliepeil is nog niks gezakt van de koppeling

dus wat zie ik over het hoofd of wat kan er dan mis zijn kan iemand mij hier helpen aub

normaal is het juist het omgekeerde wat je hoort dat de wagen moeilijk schakeld bij warme motor en slecht bij koude maar bij mij is het net omgekeerd

?????

dus alle hulp is welkom

thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt een beetje, als of de koppeling niet goed lost.

Dat kan aan drukgroeplager liggen.

Wat ik wel zou denken.

Mss lucht er in, als hij niet lekt.

Maar heb het ook al eens mee gemaakt bij een Wrangler...\

Dat er houtjes tussen de drukgroep verzijld waren geraakt.

Waar door hij niet goed koppelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt een beetje, als of de koppeling niet goed lost.

Dat kan aan drukgroeplager liggen.

Wat ik wel zou denken.

Mss lucht er in, als hij niet lekt.

Maar heb het ook al eens mee gemaakt bij een Wrangler...\

Dat er houtjes tussen de drukgroep verzijld waren geraakt.

Waar door hij niet goed koppelde.

hey thx

wel lucht er in zou toch niet kunnen we hebben gans het systeem gecontroleerd en nergens lekken te vinden

het raarste is dat wanneer hij koud is wel perfect ontkoppeld en eens hij een beetje warm heeft kan je niet meer schakelen dan ontkoppeld hij niks meer

pompen op onrkoppelpedaal helpt ook niet

het is echt iets raars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In zijn algemeenheid is hydraulische "olie" hygroscopisch. Mogelijk door de warmte dat daardoor de hydrauliek niet goed werkt.

Wellicht is het vervangen een goede optie.

hey bedoel je dan de versnellingsbak olie of de olie tussen de 2 pompjes van pedaal naar pomp op versnellingsbak

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad wat newbe zegt, vloeistof vervangen . Via de ontluchting (slave) leeg pompen, vloeistof bijvullen en goed ontluchten. Doet íe dan nog raar dan zou ik de master verdenken (intern lek)

Als test zou je eerst kunnen kijken of ,wanneer het probleem zich voordoet, er vloeistof uit de ontluchting is te pompen (maar een klein beetje open zetten om druk te houden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...