newman Geplaatst April 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2011 maar weer eens en airco -topic. vorige week nadat mijn XJ 4.0 probleemloos door de keuring kwam direct m,n airco laten spoelen/vullen. airco werd slechts 12 graden,en dient 6 graden koud te kunnen leveren. huidige status:na enkele kilometers rijden bedien ik de airco,deze levert vervolgens hooguit 2 a 3 minuten koude lucht +- 12 graden. hierna neemt het koelend vermogen in kortij tijd af.vervolgens wordt er enkel buitentemperatuur lucht naar binnen geblazen. conclusie:airco doet wat hij moet doen,kan het ook doen,bewijst dit.hoewel niet koud genoeg-haalt bedrijfsspecificatie,s niet. vraag:waarom houd dit na enkele minuten op? klasse indien je bereid bent even tijd te nemen om te helpen bij iemand anders probleem! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 24, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 24, 2011 Het kan zijn dat de drukken tijdens bedrijf te laag/ hoog zijn, de airco schakelt zichzelf dan uit. Druksensors willen ook nog wel eens kapot gaan....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RuudM Geplaatst April 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2011 Bij mijn XJ was vorig jaar de koppeling op de aircopomp niet meer helemaal goed. Sloeg heel snel weer af. Koppeling gedemonteerd en toen bleek dat de helf van de oppervlakte onder de roest zat. Goed schoongemaakt en weer gemonteerd. Tot nu toe werkt alles nog steeds. gr Ruud Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6 in-line Geplaatst April 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2011 Hallo Jp'rs, Kijk ook eens even onder de motorkap (bij mij xj '97). Links achterin zit de droger, een ronde langwerpige pot. Ik had het volgende: Als hij het een paar minuten goed doet en vervolgens alleen nog maar ongekoelde lucht blaast, kan het zijn dat bij de droger de koppeling bevriest. Daardoor koelt hij niet meer. Dan zit er toch nog lucht en/of vocht in de leiding. Testrit maken en als hij niet meer koelt .......even snel langs de kant van de weg onder de kap kijken. Zodra de droger echt helemaal wit ziet en bevroren .... dan heb je alvast één van de storingen te pakken. De leidingen moeten echt van binnen droog zijn, dit doen ze meestal door de leidingen met stikstof door te spuiten en daarna goed vacumeren. Veel succes. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
newman Geplaatst April 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2011 Hallo Jp'rs, Kijk ook eens even onder de motorkap (bij mij xj '97). Links achterin zit de droger, een ronde langwerpige pot. Ik had het volgende: Als hij het een paar minuten goed doet en vervolgens alleen nog maar ongekoelde lucht blaast, kan het zijn dat bij de droger de koppeling bevriest. Daardoor koelt hij niet meer. Dan zit er toch nog lucht en/of vocht in de leiding. Testrit maken en als hij niet meer koelt .......even snel langs de kant van de weg onder de kap kijken. Zodra de droger echt helemaal wit ziet en bevroren .... dan heb je alvast één van de storingen te pakken. De leidingen moeten echt van binnen droog zijn, dit doen ze meestal door de leidingen met stikstof door te spuiten en daarna goed vacumeren. Veel succes. Hartelijke groet, 6 in-line Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
NiMi Geplaatst April 25, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2011 ik kreeg vorig jaar na het vevangen van mijn condensor en het vullen van het systeem het advies om dan ook altijd de droger mee te vervangen kost 35 eur dus dat valt mee (in vergelijking met de andere kosten)dus misschien ligt het inderdaad aan de droger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
newman Geplaatst April 25, 2011 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2011 Dank voor de suggestie,s,klasse!samengevat:druksensor,luchtdroger,of koppeling. zelf dacht ik al richting koppeling,aangezien de bij een werkende airco hoorbaar inkomt,en bij niet functioneren dit niet doet,klinkt logisch. ik zal in de hectiek van het alledaagse tijd gaan vinden voor een herstelpoging,de ervaringen en de uitslag delen met jullie Groet Marc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.