Spring naar bijdragen

4" verhogingskit van explorer pro comp


Recommended Posts

Hallo Jeepmembers,

Wie kan mij een antwoordt geven.

Ik heb een verhogingskit van pro comp onder mijn wrangler geplaatst en alles is naar wens verlopen op één zaak na, waar ik mij dan ook vragen over stel.

Het zit namelijk zo dat ik de achterste schokdempers onderste boven heb moeten plaatsen daar ik anders geen plaats genoeg had aan de as.

Wat ik wel nog kan zeggen is dat de originele schokdempers ook zo gemonteerd stonden.

Is dit normaal (kan dit schade veroorzaken aan de schokdempers), of hoe lossen we dit euveltje op.

Mvg,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toevallig ben ik daar ook mee bezig geweest..en

zaten ook teprutsen totdat we in de oude een deukje

zagen zitten(waar psies de as tegenaanvalt)..dus deukje erin

geslagen..kijken of het past(niet verder gaan dan nodig is)..

en op het moment dat alles erop zit kan de as het nog ietsie verder

in deuken..maar werkt prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net even onder mijn Jeep gekeken, ook ik heb meer een paar mm ruimte ( ik heb er Rancho 5000's onder zitten). Als de dempers maar iets dikker zijn, heb je dus idd een probleem!

Maar aangezien je dempers nu op de kop zitten, is het wel zaak dit aan te passen. Je dempers zijn zo geen lang leven beschoren! Misschien moet je de plaat onder de bladveren wat aanpassen, zodat er wat meer ruimte ontstaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm... begint hier verdacht veel op een "Slow-Chat" te lijken... laugh.gif

Maar je hebt gelijk... ze zitten aan de as...

Dan is het waarschijnlijk simpel: met 4" lift moet je eigenlijk een transfercase-lowering of een SYE ( Slip Yoke Eliminator) toepassen. In beide gevallen moet je, middels keggen, je as wat achterover kantelen. Daardoor ontstaat er automatisch meer ruimte voor je shocks! Meestal zit zo'n tranfercase lowering trouwens bij een verhogingskit in....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...