Beest Geplaatst May 13, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 13, 2005 m'n airco deed het dus niet, na wat zoekwerk bij jeepdealer bleek "gewoon" een zekering kapot te zijn. nieuwe erin en ja hoor koelde als een tierelier....dat was dus eergisteren, vandaag lekker warm nadeel is alleen, in de Jeep ook doet die het weer niet. kudairco!! en dit keer ligt het niet aan de zekering, de pomp slaat dus niet aan nu is m'n vraag wat kan ik zelf testen? en hoe? groet van een oververhit Beestjuh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 14, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2005 Heb je toevallig ook foutmeldingen op het CC(climate control) display? Er zit o.a. een onderdruk beveiliging op, om als er te weing koudemiddel in zit er voor te zorgen dat de boel niet kapot draait. Want in het koudemiddel zit ook de olie die b.v. de compressor smeert. Keertje bij een aircotoko de druk meten, eventueel vullen met Track&Trace. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 14, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 14, 2005 de meldingen zijn 40, 48, 52 koudemiddel zit er voldoende in.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst May 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2005 vlgs Haynes: Code:.....Discription:...........................Problem area: Code 40: Feedback was too high..........Blower/fan feedback circuit Code 48: Feedback was too low...........Blower/fan feedback circuit Code 52: Door was not responding.......Blend air door acuator drive circuit Hoop dat je er wat mee kan??? Er is vast wel iemand die dit kan verklaren.... Suc7 Bart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 15, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2005 hehehe....jah had ik ook al gezien is ook hokus pokus voor mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2005 Lijkt er toch op dat er ergens geen spanning of massa is. "Blend air door" is volgens mij de omschakeling binnen/buitenlucht, En de blower is je fan onder het dash. Die door en fan zitten vlak bij elkaar! Werkt de rest van het systeem wel goed? Verwarming, luchtrichtingen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 15, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2005 yup werkt allemaal prima...... blower gaat netjes zachter draaien, als die op de juiste temp. is, en natuurlijk harder waneer er warmte of koude vraag is... en de lucht komt ook waar het uit moet komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2005 Tja.... Dan kan het natuurlijk ook nog zijn, dat het oude opgeslagen code's zijn! Er was tenslotte een zekering defect! De eerste stap die ik nu zou nemen: Pilsje pakken en verjaardag vieren! En morgen, dan zocht ik het dunne draadje op wat aan de aircopomp zit. Spekker losnemen en een stuk draad naar de plus van de accu leggen(nog niet aan de accupool aansluiten!). Daarna motor starten en de temp op een lage waarde instellen, zodat normaal gesproken de airco moet gaan koelen. Dan de draad tegen de plus van de accu houden, als het goed is hoor je dan de pomp aanslaan. Ook moet je vrouw, die je natuurlijk eerst in de auto hebt gezet , nu kouwe voeten krijgen! Werkt dat allemaal? Dat is je eigenlijke airco goed en zit het dus in de aansturing! Slaat de pomp aan, en wordt het niet koud, dan heb je toch een probleem met je aircosysteem zelf Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst May 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 15, 2005 Okee, De "door" die vlak bij de fan zit, zorgt voor binnen/buiten, volgens de FSM is dat de "recirculating air door". De "blend air door" zit in het midden van je dash ongeveer ter hoogte van je "vic". Het Motortje zit tegen de motortunnel daar waar je vrouw normaal gesproken haar voeten heeft. Het heeft een 3-polige stekker. Wellicht dat je daar wat wijzer wordt, o ja het is wel een beetje priegelen. suc7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 20, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2005 snap er geen ruk meer van.......foutcodes zijn weg maar werkt niet.... maandag even naar dealer.......ut zal mij benieuwen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 20, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 20, 2005 Mij ook.... Kun je niet terugmeten waar de spanning naar de compressor "ophoudt te bestaan"? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 23, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2005 de condensor lek ring aan verdamper dussss Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst May 23, 2005 Rapporteren Share Geplaatst May 23, 2005 hmmm... Te lage druk dus.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst June 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Bij mij doet ie het ineens ook niet meer Weet iemand welke zekering ik moet checken aangezien op mijn klepje geen schema zit? (Krijg je die foutcodes zo maar of moet je die via een speciale manier opvragen?) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 de bijde knoppen op je CC in druken dan zie je op het display alle functies en komt er 00 te staan draaien aan de temp.knop en dan de knopen los laten dan verschijnen de foutcodes als die er zijn de zekering is volgens mij de 3e van rechts....maar weet ik niet zeker, zal dat in de loop van de dag even checken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst June 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Originally posted by Beest@Jun 3 2005, 08:30 de bijde knoppen op je CC in druken dan zie je op het display alle functies en komt er 00 te staan draaien aan de temp.knop en dan de knopen los laten dan verschijnen de foutcodes als die er zijn de zekering is volgens mij de 3e van rechts....maar weet ik niet zeker, zal dat in de loop van de dag even checken <div align="right">← Dankje ! Morgen maar eens proberen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst June 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Ik heb net gekeken, als ik mijn sleutel in de ON stand zet en "set" + "select" ingedrukt hou dan laat ie zien hoeveel km nog tot service en daarna gaat ie terug naar tijd/datum ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Originally posted by Grand BoJo@Jun 3 2005, 13:47 Ik heb net gekeken, als ik mijn sleutel in de ON stand zet en "set" + "select" ingedrukt hou dan laat ie zien hoeveel km nog tot service en daarna gaat ie terug naar tijd/datum ? <div align="right">← niet van je "VIC" (Vehicle Information Center) maar waar je de binnentemp. kan instellen dat kleine schermpje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst June 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Originally posted by Beest@Jun 3 2005, 14:00 niet van je "VIC" (Vehicle Information Center) maar waar je de binnentemp. kan instellen dat kleine schermpje <div align="right">← ooooohhh Ik heb geen pauze meer dus dat moet ff wachten tot 17:30 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst June 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Nee dat werkt ook niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Originally posted by Beest@Jun 3 2005, 08:30 de bijde knoppen op je CC in druken dan zie je op het display alle functies en komt er 00 te staan draaien aan de temp.knop en dan de knopen los laten dan verschijnen de foutcodes als die er zijn de zekering is volgens mij de 3e van rechts....maar weet ik niet zeker, zal dat in de loop van de dag even checken <div align="right">← beide knoppen indrukken dan aan temp draaien, nu zie je alle funties oplichten. knoppen loslaten en dan moeten de foutmelding(en) voor de dag komen geen foutmelding = 00 net getest... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJ Johnny Geplaatst June 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Kun je als je daar bent ook nog bepaalde instellingen wijzigen ? Ik ben er achter dat er wel veel test functies in zitten zols het aantal toeren van de aanjager. Ik heb er wat in zitte testen en nu heb ik het gevoel dat mijn aanjager standaard wat mee toeren maakt. Ook al op het internet gezocht wat al de codes inhouden maar heb niks kunnen vinden. Is er iemand die hier een manual van heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst June 3, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 leesvoer! The diagnostic function of the ATC/AZC system is lost when the vehicle's battery is disconnected. If you are going to disconnect the battery, first perform these diagnostic procedures. 1. Some Grand Cherokee models are equipped with automatic heating and air conditioning systems. 1998 and earlier models are equipped with Automatic Temperature Control systems and the 1999 and later models are equipped with the Automatic Zone Control system. In either case, these systems include a digital display on the dash panel. This system incorporates an on-board diagnostic function capable of troubleshooting input and output circuits and indicating both current and historical faults. Historical faults are those circuits which have had a problem in the past but are currently working. Many historical faults are the result of loose wiring connectors or connectors that have been disturbed by other repair work. 2. The same portion of the display that incidates the temperature acts as a test indicator to show fault codes. 3. If there is trouble in the ATC/AZC system, an "ER" message will display on the indicator once during an ignition cycle. 4. To access the fault codes, depress the AC and RECIRC buttons at the same time and hold them in while you rotate the temperature knob one click clockwise. Note: On 1999 and later models rotate the left temperature control knob one click clockwise. The complete display wil light up (the segment test). If any of the lighted segments of the flourescent vacuum tubes fail to illuminate, the ATC/AZC control panel is faulty and should be replaced. 5. After the segment test is performed release the buttons. On 1999 and later models, the display will clear momentarily and automatically begin displaying any stored trouble codes. If no trouble codes are stored a "0" will be displayed. 6. On 1998 and earlier models, "00" will show on the display (select test level). Now push either the AC or RECIRC buttons and the "stickman" figure will appear, indicating the Fault Code Mode. Fault codes from 1 to 64 will appear if there are codes in memory. Record these codes and compare them to the chart to find the areas requiring further diagnosis. 7. If Fault Code 25 or 29 appears, the ATC/AZC control module itself must be replaced before any further testing is done. Current fault codes are cleard whenever the problem is solved or goes away. To cleare historical faults, hold the AC or RECIRC button for 3 seconds. The faults have cleared when two horizontal bars appear in the display or they do not appear after several ON/OFF cycles of the ignition key. 8. The ATC/AZC diagnostic system is quite complicated and is capable of displaying data to check both input and output circuitry. Houwver, if you can't find the problem through the basic Fault Code information, take the vehicle to a dealer service department for further testing. On-board diagnostic chart - 1998 and earlier Automatic Temperature Control Current Fault Codes: Fault Code ------ Description ----------------------Problem Area 00 ........ no faults........................................Norm al Operation 01......... circuit open....................................In-vehicle Temperature Sensor 02......... circuit open....................................Solar Sensor Input Circuit 03......... circuit open....................................Front Panel Blower/Fan Control Input 04......... circuit open....................................Front Panel Mode Control Input 05......... circuit open....................................Blend Air Door Feedback Circuit 06......... circuit open....................................Mode Door Feedback Circuit 07……….. feedback too high...........................Blower/Fan Feedback Circuit 08..........circuit shorted................................In-vehicle Temperature Sensor 09......... circuit shorted................................Solar Sensor Input Circuit 10......... circuit shorted................................Front Panel Blower/Fan Control Input 11......... circuit shorted................................Front Panel Mode Control Input 12......... circuit shorted............................... Blend Air Door Feedback Circuit Input 13......... circuit shorted............................... Mode Door Feedback Circuit 14......... feedback too low............................ Blower/Fan Feedback Circuit 15......... door not responding....................... Mode Door Feedback Circuit 16......... door not responding........................Blend Air Door Actuator Drive Circuit 17......... door travel range too small...............Mode Door Feedback Circuit 18......... door travel range too large…............Mode Door Feedback Circuit 19......... door travel range too small..............Blend Air Door Actuator Drive Circuit 20......... door travel range too large..............Blend Air Door Actuator Drive Circuit 21......... calibration data error......................Calibration and CPU Data 22......... BCM message missing……………..….....Collision Detection C2D BUS Inputs 23......... PCM message missing.....................Collision Detection C2D BUS Inputs 24......... CPU error......................................Calibra tion and CPU Data 25……….reserved 26………….reserved 27………….reserved Historical Fault Codes: 28………….circuit was open……………………………….in-vehicle temperature sensor 29………….circuit was open……………………………….Solar Sensor Input Circuit 30………….circuit was open……………………………….Front Panel Blower/Fan Control Input 31………….circuit was open……………………………….Front Panel Mode Control Input 32......... circuit was open.............................Blend Air Door Feedback Circuit 33......... circuit was open.............................Mode Door Feedback Circuit 34......... feedback was too high....................Blower/Fan Feedback Circuit 35......... circuit was shorted.........................In-vehicle Temperature Sensor 36......... circuit was shorted.........................Solar Sensor Input Circuit 37......... circuit was shorted..........................Front Panel Blower/Fan Control Input 38......... circuit was shorted..........................Front Panel Mode Control Input 39......... circuit was shorted..........................Blend Air Door Feedback Circuit 40......... circuit was shorted..........................Mode Door Feedback Circuit 41......... feedback was too low......................Blower/Fan Feedback Circuit 42......... door was not responding..................Mode Door Feedback Circuit 43......... door was not responding..................Blend Air Door Actuator Drive Circuit 44......... door range travel was too small…......Mode Door Feedback Circuit 45......... door range travel was too large.........Mode Door Feedback Circuit 46......... door range travel was too small.........Blend Air Door Actuator Drive Circuit 47......... door range travel was too large.........Blend Air Door Actuator Drive Circuit 48......... calibration data was in error.............Calibration and CPU Data 49......... BCM message was missing……………....Collision Detection C2D BUS Inputs 50......... PCM message was missing………………..Collision Detection C2D BUS Inputs 51......... CPU was in error.............................Calibration and CPU Data 52………….reserved 53………….reserved 54………….reserved Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst June 3, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 3, 2005 Ik heb het antwoord voor alle problemen: A.R.K.O. ALLE RAMEN KUNNEN OPEN!!!! en nooit een probleem mee gehad Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grand BoJo Geplaatst June 4, 2005 Rapporteren Share Geplaatst June 4, 2005 Originally posted by Beest@Jun 3 2005, 20:25 beide knoppen indrukken dan aan temp draaien, nu zie je alle funties oplichten. knoppen loslaten en dan moeten de foutmelding(en) voor de dag komen geen foutmelding = 00 net getest... <div align="right">← het lukte me net wel midden in de nacht met 2 bier op Hij gaf 00 aan dus dat zit wel snor. Zodra ik de airco knop indruk dan hoor ik klikje en een licht zoemend geluid bij de vrouwenvoetjes vandaan komen... ?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.