Spring naar bijdragen

mooi weer en wat mis je dan?


Recommended Posts

m'n airco deed het dus niet,

na wat zoekwerk bij jeepdealer bleek "gewoon" een zekering kapot te zijn.

nieuwe erin en ja hoor koelde als een tierelier....dat was dus eergisteren,

vandaag lekker warm nadeel is alleen, in de Jeep ook

doet die het weer niet. kudairco!!

en dit keer ligt het niet aan de zekering,

de pomp slaat dus niet aan

nu is m'n vraag wat kan ik zelf testen? en hoe?

groet van een oververhit Beestjuh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je toevallig ook foutmeldingen op het CC(climate control) display?

Er zit o.a. een onderdruk beveiliging op, om als er te weing koudemiddel in zit er voor te zorgen dat de boel niet kapot draait.

Want in het koudemiddel zit ook de olie die b.v. de compressor smeert.

Keertje bij een aircotoko de druk meten, eventueel vullen met Track&Trace.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vlgs Haynes:

Code:.....Discription:...........................Problem area:

Code 40: Feedback was too high..........Blower/fan feedback circuit

Code 48: Feedback was too low...........Blower/fan feedback circuit

Code 52: Door was not responding.......Blend air door acuator drive circuit

Hoop dat je er wat mee kan??? sad.gif

Er is vast wel iemand die dit kan verklaren.... huh.gif

Suc7

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt er toch op dat er ergens geen spanning of massa is. "Blend air door" is volgens mij de omschakeling binnen/buitenlucht, En de blower is je fan onder het dash. Die door en fan zitten vlak bij elkaar! Werkt de rest van het systeem wel goed? Verwarming, luchtrichtingen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.... Dan kan het natuurlijk ook nog zijn, dat het oude opgeslagen code's zijn! Er was tenslotte een zekering defect!

De eerste stap die ik nu zou nemen: Pilsje pakken en verjaardag vieren! tongue.gif

En morgen, dan zocht ik het dunne draadje op wat aan de aircopomp zit. Spekker losnemen en een stuk draad naar de plus van de accu leggen(nog niet aan de accupool aansluiten!). Daarna motor starten en de temp op een lage waarde instellen, zodat normaal gesproken de airco moet gaan koelen. Dan de draad tegen de plus van de accu houden, als het goed is hoor je dan de pomp aanslaan. Ook moet je vrouw, die je natuurlijk eerst in de auto hebt gezet wink.gif , nu kouwe voeten krijgen! biggrin.gif Werkt dat allemaal? Dat is je eigenlijke airco goed en zit het dus in de aansturing! Slaat de pomp aan, en wordt het niet koud, dan heb je toch een probleem met je aircosysteem zelf sad.gif

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee,

De "door" die vlak bij de fan zit, zorgt voor binnen/buiten, volgens de FSM is dat de "recirculating air door".

De "blend air door" zit in het midden van je dash ongeveer ter hoogte van je "vic". Het Motortje zit tegen de motortunnel daar waar je vrouw normaal gesproken haar voeten heeft. Het heeft een 3-polige stekker.

Wellicht dat je daar wat wijzer wordt, o ja het is wel een beetje priegelen.

suc7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

de bijde knoppen op je CC in druken

dan zie je op het display alle functies en komt er 00 te staan

draaien aan de temp.knop en dan de knopen los laten

dan verschijnen de foutcodes als die er zijn

de zekering is volgens mij de 3e van rechts....maar weet ik niet zeker,

zal dat in de loop van de dag even checken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Jun 3 2005, 08:30

de bijde knoppen op je CC in druken

dan zie je op het display alle functies en komt er 00 te staan

draaien aan de temp.knop en dan de knopen los laten

dan verschijnen de foutcodes als die er zijn

de zekering is volgens mij de 3e van rechts....maar weet ik niet zeker,

zal dat in de loop van de dag even checken

<div align="right">

Dankje ! Morgen maar eens proberen. unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Grand BoJo@Jun 3 2005, 13:47

Ik heb net gekeken, als ik mijn sleutel in de ON stand zet en "set" + "select" ingedrukt hou dan laat ie zien hoeveel km nog tot service en daarna gaat ie terug naar tijd/datum ?

unsure.gif <div align="right">

niet van je "VIC" (Vehicle Information Center)

maar waar je de binnentemp. kan instellen

dat kleine schermpje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Jun 3 2005, 08:30

de bijde knoppen op je CC in druken

dan zie je op het display alle functies en komt er 00 te staan

draaien aan de temp.knop en dan de knopen los laten

dan verschijnen de foutcodes als die er zijn

de zekering is volgens mij de 3e van rechts....maar weet ik niet zeker,

zal dat in de loop van de dag even checken

<div align="right">

beide knoppen indrukken

dan aan temp draaien, nu zie je alle funties oplichten.

knoppen loslaten en dan moeten de foutmelding(en) voor de dag komen

geen foutmelding = 00

net getest...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je als je daar bent ook nog bepaalde instellingen wijzigen ?

Ik ben er achter dat er wel veel test functies in zitten zols het aantal toeren van de aanjager.

Ik heb er wat in zitte testen en nu heb ik het gevoel dat mijn aanjager standaard wat mee toeren maakt.

Ook al op het internet gezocht wat al de codes inhouden maar heb niks kunnen vinden.

Is er iemand die hier een manual van heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leesvoer!

The diagnostic function of the ATC/AZC system is lost when the vehicle's battery is disconnected. If you are going to disconnect the battery, first perform these diagnostic procedures.

1. Some Grand Cherokee models are equipped with automatic heating and air conditioning systems. 1998 and earlier models are equipped with Automatic Temperature Control systems and the 1999 and later models are equipped with the Automatic Zone Control system. In either case, these systems include a digital display on the dash panel. This system incorporates an on-board diagnostic function capable of troubleshooting input and output circuits and indicating both current and historical faults. Historical faults are those circuits which have had a problem in the past but are currently working. Many historical faults are the result of loose wiring connectors or connectors that have been disturbed by other repair work.

2. The same portion of the display that incidates the temperature acts as a test indicator to show fault codes.

3. If there is trouble in the ATC/AZC system, an "ER" message will display on the indicator once during an ignition cycle.

4. To access the fault codes, depress the AC and RECIRC buttons at the same time and hold them in while you rotate the temperature knob one click clockwise. Note: On 1999 and later models rotate the left temperature control knob one click clockwise. The complete display wil light up (the segment test). If any of the lighted segments of the flourescent vacuum tubes fail to illuminate, the ATC/AZC control panel is faulty and should be replaced.

5. After the segment test is performed release the buttons. On 1999 and later models, the display will clear momentarily and automatically begin displaying any stored trouble codes. If no trouble codes are stored a "0" will be displayed.

6. On 1998 and earlier models, "00" will show on the display (select test level). Now push either the AC or RECIRC buttons and the "stickman" figure will appear, indicating the Fault Code Mode. Fault codes from 1 to 64 will appear if there are codes in memory. Record these codes and compare them to the chart to find the areas requiring further diagnosis.

7. If Fault Code 25 or 29 appears, the ATC/AZC control module itself must be replaced before any further testing is done. Current fault codes are cleard whenever the problem is solved or goes away. To cleare historical faults, hold the AC or RECIRC button for 3 seconds. The faults have cleared when two horizontal bars appear in the display or they do not appear after several ON/OFF cycles of the ignition key.

8. The ATC/AZC diagnostic system is quite complicated and is capable of displaying data to check both input and output circuitry. Houwver, if you can't find the problem through the basic Fault Code information, take the vehicle to a dealer service department for further testing.

On-board diagnostic chart - 1998 and earlier

Automatic Temperature Control

Current Fault Codes:

Fault Code ------ Description ----------------------Problem Area

00 ........ no faults........................................Norm al Operation

01......... circuit open....................................In-vehicle Temperature Sensor

02......... circuit open....................................Solar Sensor Input Circuit

03......... circuit open....................................Front Panel Blower/Fan Control Input

04......... circuit open....................................Front Panel Mode Control Input

05......... circuit open....................................Blend Air Door Feedback Circuit

06......... circuit open....................................Mode Door Feedback Circuit

07……….. feedback too high...........................Blower/Fan Feedback Circuit

08..........circuit shorted................................In-vehicle Temperature Sensor

09......... circuit shorted................................Solar Sensor Input Circuit

10......... circuit shorted................................Front Panel Blower/Fan Control Input

11......... circuit shorted................................Front Panel Mode Control Input

12......... circuit shorted............................... Blend Air Door Feedback Circuit Input

13......... circuit shorted............................... Mode Door Feedback Circuit

14......... feedback too low............................ Blower/Fan Feedback Circuit

15......... door not responding....................... Mode Door Feedback Circuit

16......... door not responding........................Blend Air Door Actuator Drive Circuit

17......... door travel range too small...............Mode Door Feedback Circuit

18......... door travel range too large…............Mode Door Feedback Circuit

19......... door travel range too small..............Blend Air Door Actuator Drive Circuit

20......... door travel range too large..............Blend Air Door Actuator Drive Circuit

21......... calibration data error......................Calibration and CPU Data

22......... BCM message missing……………..….....Collision Detection C2D BUS Inputs

23......... PCM message missing.....................Collision Detection C2D BUS Inputs

24......... CPU error......................................Calibra tion and CPU Data

25……….reserved

26………….reserved

27………….reserved

Historical Fault Codes:

28………….circuit was open……………………………….in-vehicle temperature sensor

29………….circuit was open……………………………….Solar Sensor Input Circuit

30………….circuit was open……………………………….Front Panel Blower/Fan Control Input

31………….circuit was open……………………………….Front Panel Mode Control Input

32......... circuit was open.............................Blend Air Door Feedback Circuit

33......... circuit was open.............................Mode Door Feedback Circuit

34......... feedback was too high....................Blower/Fan Feedback Circuit

35......... circuit was shorted.........................In-vehicle Temperature Sensor

36......... circuit was shorted.........................Solar Sensor Input Circuit

37......... circuit was shorted..........................Front Panel Blower/Fan Control Input

38......... circuit was shorted..........................Front Panel Mode Control Input

39......... circuit was shorted..........................Blend Air Door Feedback Circuit

40......... circuit was shorted..........................Mode Door Feedback Circuit

41......... feedback was too low......................Blower/Fan Feedback Circuit

42......... door was not responding..................Mode Door Feedback Circuit

43......... door was not responding..................Blend Air Door Actuator Drive Circuit

44......... door range travel was too small…......Mode Door Feedback Circuit

45......... door range travel was too large.........Mode Door Feedback Circuit

46......... door range travel was too small.........Blend Air Door Actuator Drive Circuit

47......... door range travel was too large.........Blend Air Door Actuator Drive Circuit

48......... calibration data was in error.............Calibration and CPU Data

49......... BCM message was missing……………....Collision Detection C2D BUS Inputs

50......... PCM message was missing………………..Collision Detection C2D BUS Inputs

51......... CPU was in error.............................Calibration and CPU Data

52………….reserved

53………….reserved

54………….reserved

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Jun 3 2005, 20:25

beide knoppen indrukken

dan aan temp draaien, nu zie je alle funties oplichten.

knoppen loslaten en dan moeten de foutmelding(en) voor de dag komen

geen foutmelding = 00

net getest...

<div align="right">

het lukte me net wel midden in de nacht met 2 bier op laugh.gif

Hij gaf 00 aan dus dat zit wel snor.

Zodra ik de airco knop indruk dan hoor ik klikje en een licht zoemend geluid bij de vrouwenvoetjes vandaan komen... ?? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...