Spring naar bijdragen

Startprobleem na lege accu


Recommended Posts

Hallo mede-Jeepers,

ik heb dus een probleem met mijn WJ uit '99....

met de sleutel de bestuurdersdeur geopend (is ook de enige deur met een slot)en ja hoor,

het alarm begint te loeien,blijkbaar nog een laatste restje kracht uit de accu weten te slepen,

handzenders werken niet meer,dus paniek....

nergens een soort van "killswitch" te vinden om het alarm + startonderbreking te de-activeren,

motorkap open en meteen weer dicht want het geluid van dat kleine hoorntje gaat door merg en been...

een groot doek gepakt kap open en om het hoorntje gewikkeld,dat scheelde een stuk,maar nog steeds hoorbaar..

ondertussen de plus-pool losgemaakt en verwijderd en pffff... geluid uit...

MAAR !!!!!

ik wil de auto dus gaan starten middels startkabels EN DAT GAAT DUS MOOI NIET !!!! want:

als ik de startkabels wil aansluiten aansluiten,moet die plus-pool dus weer terud en dan gaat t ventje

weer keihard loeien en gelijk proberen te starten werkt niet..... ben nu toch eigenlijk wel een beetje

desperate aan t raken....

ik heb gelezen over alarmsyteem omzijlen,uitschakelen en zoals hier beschreven de achterklep open en dicht,

maar dat laatste werkt niet omdat alleen de bestuurderskant een sleutelgat heeft ....

als er iemand is die mij een oplossing kan aanreiken,graag !!!

dacht zelf om de accu eruit te halen en een oplader erop aan te sluiten,maar dan blijft toch het probleem

dat ik bij installatie van de accu de plus-pool ook moet aansluiten,met als gevolg dat de buren

weer geirriteerd uit het raam gaan kijken door de herrie van het alarm....

Alvast bedankt...Jef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orgineel alarm of aftermarket?

Hi Ab,

ik zie geen enkel merk op de hoorn staan en de 2 handzenders die ik bij de koop heb ontvangen

zijn peervormig zeg maar,aan de voorzijde staat "JEEP" en op de achterzijde staat "CHRYSLER P/N 56036862"

dus ik heb het idee dat het om een orgineel alarm gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koop een acculader en laad hem een nachtje op. Overstarten is leuk maar dan is de accu nog steeds niet vol. Kan hem beter een keer goed doorladen of een verse accu monteren.

hoi Marcel,

ik heb idd een acculader aangeschaft en ga m opladen,maar als ie volgeladen is en ik de accu installeer,krijg ik

dan niet hetzelfde probleem met mn alarmn,dat ie weer spontaan begint te loeien ?

thnx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Marcel,

ik heb idd een acculader aangeschaft en ga m opladen,maar als ie volgeladen is en ik de accu installeer,krijg ik

dan niet hetzelfde probleem met mn alarmn,dat ie weer spontaan begint te loeien ?

thnx

Zou kunnen maar volgens mij moet je hem dan gewoon uit kunnen schakelen met de handzender.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jef,

de WJ moet je uitschakelen met de handzender als die daarvoor ermee ingeschakeld is.

Dat dient om te voorkomen dat ze het slot openbreken en wegrijden.

Je mag zoveel proberen als je wil, maar het gaat niet lukken zonder dat de transponder het signaal 'alarm off' gekregen heeft van de handzender.

Sommigen denken dat je de WJ kunt sluiten met je handzender knopje en daarna gewoon openen met de sleutel, maar dit werkt niet zo.

Dus gewoon batterij opladen, aansluiten en daarna openen met de zender.

De truuk met de achterklep werkt niet op de WJ, dat was vroeger bij de ZJ.

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jeff,

Wat wel werkt bij de WJ is wanneer je van binnenuit de auto 'unlocked (knopje in deur bestuurder) het alarm er ook afgaat. Althans bij mij werkt dit! Kwam er keer per ongeluk achter toen de startonderbreker er weer op zat na het kinderen inladen. Natuurlijk dien je wel een volle accu hebben. Is in dagelijks gebruik bij ingeschakelde startonderbreker ook handiger dan de afstandbediening gebruiken

Good luck!

Groet Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:o

dus, stel... je breekt in ... gewoon unlock van binnenuit en het alarm stopt ?

hmmm... :huh:

Yep! Probeer maar eens. Begreep ook niet waarom dit toch klasse II verdiende. Ik heb het bij meerdere Jeeps geprobeerd en idd...

http://www.jeepforum.nl/public/style_emoticons/default/ohmy.gif

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...