Spring naar bijdragen

Ff Voorstellen


rockabarry
 Share

Recommended Posts

Hallo,

bij deze wil ik me ff voorstellen. ik ben Barry 41 jaar en wellicht van plan een Jeep aan te schaffen.

waar ik naar op zoek ben is een oldtimer met veel ruimte ( heb 2 dochters), betrouwbaar en met de juiste looks. Ben ( nog) niet van plan hem in het veld te gebruiken maar wil ermee op vakantie en wil de jeep gebruiken voor woon werk verkeer.

mijn vraag aan jullie, ervaringsdeskundigen, of de Jeep cherokee chief daar voor te gebruiken is? heb er een uit '79 gezien met LPG en dat leek me een hele aardige optie.

Wat zijn zaken waarbij je bij de aanschaf op moet letten ( elke auto heeft zo zijn eigen zwakke/ mindere punten)

de bedoeling is dus ook om ermee naar Frankrijk te gaan, dus veel snelweg. Is de jeep daar geschik voor of kan ik dan beter iets anders zoeken.

alvast dank,

gr

Barry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

bij deze wil ik me ff voorstellen. ik ben Barry 41 jaar en wellicht van plan een Jeep aan te schaffen.

waar ik naar op zoek ben is een oldtimer met veel ruimte ( heb 2 dochters), betrouwbaar en met de juiste looks. Ben ( nog) niet van plan hem in het veld te gebruiken maar wil ermee op vakantie en wil de jeep gebruiken voor woon werk verkeer.

mijn vraag aan jullie, ervaringsdeskundigen, of de Jeep cherokee chief daar voor te gebruiken is? heb er een uit '79 gezien met LPG en dat leek me een hele aardige optie.

Wat zijn zaken waarbij je bij de aanschaf op moet letten ( elke auto heeft zo zijn eigen zwakke/ mindere punten)

de bedoeling is dus ook om ermee naar Frankrijk te gaan, dus veel snelweg. Is de jeep daar geschik voor of kan ik dan beter iets anders zoeken.

alvast dank,

gr

Barry

Hi Barry,

Als je veel met familie rijdt is een Wagoneer makkelijker denk ik, ik vindt de instap naar achter bij een Chief nou niet echt makkelijk gaan. Als je naar een Chief of Wagoneer gaat kijken is het eigenlijk het beste dat je iemand meeneemt die verstand heeft van auto's. Liefst van jeeps natuurlijk.

Een aantal punten: Roest en olie verbruik zijn er een paar maar eigenlijk is er veel waar je op moet letten. Het zijn over het algemeen 20 tot 30 jaar oude auto's waar mischien wel of niet goed onderhoud aan gepleegt is.

Ik hoop dat ik het je niet tegenmaak maar dat is wel de realiteit. Maar ik neem aan dat je dat wel ingecalculeert hebt.

Veel succes iig.

Grtz

Petrus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barry,

Waarom wil je eigenlijk een oldtimer?

Je schetst hier min of meer de ideale aoto....maar die bestaan helaas niet.

Met het hele gezin betrouwbaar reizen: koop een nieuwe ruime auto.

Als je een chief koopt zal je hem zelf in perfecte staat moeten brengen en dat kost meer als een nieuwe...en na een paar jaar kan je weer op nieuw beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom barry, er is al veel verteld op dit forum over chief of wagoneer waar op te letten

(kijk via zoeken op het forum)

ik rij zelf wagoneer ,bijna 4 jaar en heb weinig problemen gehad met de auto gewoon goed onderhoud wat bij de leeftijd van de wag hoort een groter probleem is de aanschaf van zo

beauti heel heel moeilijk om een echte te vinden veel succes gewenst met de speur tocht

mocht je iets willen weten hoor ik het wel

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mannen,

tja waarom een oldtimer....

een nieuwe auto rijden raakt ons niet en echt ik heb mijn best gedaan maar wordte r eigenlijk niet echt warm of koud van. De kosten van zon nieuwe bak zijn ook niet misselijk verbruik vrij hoog, dus al met al kost een berg en geeft een beetje.

we hebben de constructie bedacht een kleinere auto naast de oldtimer zodat we niet geheel afhankelijk zijn van de ouwe...

ik snap dat je geluk moet hebben met de aanachaf, hem beter moet onderhouden en dat het een ander verhaal is dan een nieuwe auto.

Ben ook bezig te kijken naar een Chevrolet caprice/ impala..

waar het omgaat is ruimte , v8 en een auto die wat meer doet aua gevoel.

zit niet per se vast aan Jeep of welk merk dan ook, als ie maar bij ons past.

de Chief vond ik erg mooi maar wist er erg weinig vanaf en dat probeer ik hier wat om te buigen.

iedereen in iedergeval zover bedankt voor je reactie, als ik mijn wachtwoord niet weer vergeet kom is vast snel weer terug op het forum want de keuze is nog niet gevallen

goed weekend nog

Barry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...