Spring naar bijdragen

Polynorm Steekadapter


Recommended Posts

Geachte Jeepers,

Ben in het bezit van een polynorm aanhangwagen,

Hier liggen nu vitara velgen onder 5x139,7

Echter wil er dezelfde velgen onder hebben als onder me ZJ. (5x114,3, de standaard

velgen met bandenmaat 265/75/16 i.v.m het reservewiel

Zijn hier steek/velgadapters voor te verkrijgen ik kan ze namelijk niet vinden.

Graag jullie inbreng / suggesties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wilt dus van 5x5,5"naar 5x4'5".......

Kun je de bestaande bouten niet omboren? De as-flens zou dat best kunnen hebben......

**Gelijk je postje even naar het juiste fora verplaatst**

Omboren heb ik nog niet naar gekeken, maar om nou in de flens te boren......

Heeft iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte Jeepers,

Ben in het bezit van een polynorm aanhangwagen,

Hier liggen nu vitara velgen onder 5x139,7

Echter wil er dezelfde velgen onder hebben als onder me ZJ. (5x114,3, de standaard

velgen met bandenmaat 265/75/16 i.v.m het reservewiel

Zijn hier steek/velgadapters voor te verkrijgen ik kan ze namelijk niet vinden.

Graag jullie inbreng / suggesties

Kostbaar geintje, maar gewoon te koop.

Een willekeurig voorbeeld, klik!

Zelf even de juiste adapter uitzoeken.

Start hier!

bewerkt door Canaman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je de boutgaten opnieuw wil boren zit je ook nog met het kleinere naafgat?

Is het geen optie om er een as van een cherokee of wrangler onder te leggen waar je eventueel een gedeelte van het diff uit haalt?

Maar dan blijft het diffhuis toch zitten?

Had ook een prijs gekregen voor een nieuwe as ad €360,- ex

Echter heb ik ook nog een cj5 waar hij eventueel achter moet kunnen met dezelfde velgen en dan lijkt me een steekadapter de makkelijkste oplossing, stel dat ik ooit wil wisselen.

Andere oplossing, gewoon een reservewiel op de aanhanger, en de steek /as zo houden

Maar steekadapter leek de makkelijkste en de mooiste oplossing, echter kan ik een nl shop nog niet vinden

Opmerkingen zijn welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dan blijft het diffhuis toch zitten?

Had ook een prijs gekregen voor een nieuwe as ad €360,- ex

Echter heb ik ook nog een cj5 waar hij eventueel achter moet kunnen met dezelfde velgen en dan lijkt me een steekadapter de makkelijkste oplossing, stel dat ik ooit wil wisselen.

Andere oplossing, gewoon een reservewiel op de aanhanger, en de steek /as zo houden

Maar steekadapter leek de makkelijkste en de mooiste oplossing, echter kan ik een nl shop nog niet vinden

Opmerkingen zijn welkom!

Bellen voor jou maat......Klikkerdeklik....of....Klikkerdeklik

bewerkt door Canaman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je de boutgaten opnieuw wil boren zit je ook nog met het kleinere naafgat?

Is het geen optie om er een as van een cherokee of wrangler onder te leggen waar je eventueel een gedeelte van het diff uit haalt?

heb ik ook gedaan voor mijn aanhanger, diff lekker laten zitten (C-clip as) ligt heerlijk achter de wagen, precies goeie spoorbreedte nergens problemen mee gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zou de (tandwiel)ring er uit kunnen halen, dan hoef je je pionas niet mee rond te trekken

Of dat een goede optie is, hangt van de kosten af van een wrangler of cherokee as.

Weten jullie de kosten voor een tweedehans exemplaar in goede staat, en bij wie ik moet zijn.

Of zal ik een bericht plaatsen bij te koop gevraagd.

De diameter van de as is dat het zelfde als de polynorm-as i.v.m. gebruik van de bestaande stroppen.

Wederom alle info welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of dat een goede optie is, hangt van de kosten af van een wrangler of cherokee as.

Weten jullie de kosten voor een tweedehans exemplaar in goede staat, en bij wie ik moet zijn.

Of zal ik een bericht plaatsen bij te koop gevraagd.

De diameter van de as is dat het zelfde als de polynorm-as i.v.m. gebruik van de bestaande stroppen.

Wederom alle info welkom

Meestal komt zo'n as met stroppen, voor een paar tientjes moet je er wel een kunnen scoren denk ik. Let alleen wel op dat met inveren je diff niet door je bodemplaat gaat, ik heb mijn aanhanger gebouwd voor het gebruik van die as en schokbrekers, afhankelijk van de auto waar die achter zit kan die normale hoogte of 2,5 inch verhoogd met 31ers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meestal komt zo'n as met stroppen, voor een paar tientjes moet je er wel een kunnen scoren denk ik. Let alleen wel op dat met inveren je diff niet door je bodemplaat gaat, ik heb mijn aanhanger gebouwd voor het gebruik van die as en schokbrekers, afhankelijk van de auto waar die achter zit kan die normale hoogte of 2,5 inch verhoogd met 31ers

Wil je mij foto's mailen van je aanhanger?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...