Spring naar bijdragen

Fout Codes - Niet De Blend Doors?


Recommended Posts

Heren en Dames,

Vanmiddag heb ik de foutcodes uit de airco unite gehaald.

En wat blijkt het zijn er toch best wel veel!

Maar niet de veel besproken blend door ( 54 - 56 )

Waarschijnlijk zijn het ze wel maar dan een andere foutmelding.

+ nog een aantal andere.

Ik heb de zoekfunctie ook al gebruikt maar ben niet veel wijzer geworden wat sommige codes nu inhouden.

dit zijn ze:

16 = Right temperature door not responding (--> Zal wel iets met de blend door te maken hebben)

43 = Engine air intake temperature bus message missing

55 = Right temperature door travel too small ( --> Zal ook wel iets met de blend door te maken hebben)

58 = Engine coolant temp bus message missing

60 = Engine RPM bus message missing

63 = VIN number bus message missing

Maar de overige zijn signalen die ergens vandaan moeten komen lijkt me?

En een VIN nummer wat niet klopt snap ik ook niet echt?!

Alvast bedankt voor de hulp aan deze leek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leroy,

Kan ook zijn dat de regelunit een beroerte heeft gehad...

Het zijn dus niet alleen de blend doors die kunnen haperen, daarnaast heb je nog 21000 ander componenten in je verwarmingsunit die verdacht zijn.

Ik heb je ondertussen de service manual gestuurd.

veel leesplezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag weer even de foutcodes gekeken.

Heb nu alleen nog maar de:

16: Right temperature door not responding

59: Vehicle speed bus message missing

60: Engine RPM bus message missing

nr 16 lijkt mij overduidelijk met de blend door te maken te hebben.

Alleen de andere 2 heb ik echt geen idee van wat ze betekenen?

Misschien weet iemand een 'simpele' uitleg hiervan?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag weer even de foutcodes gekeken.

Heb nu alleen nog maar de:

16: Right temperature door not responding

59: Vehicle speed bus message missing

60: Engine RPM bus message missing

nr 16 lijkt mij overduidelijk met de blend door te maken te hebben.

Alleen de andere 2 heb ik echt geen idee van wat ze betekenen?

Misschien weet iemand een 'simpele' uitleg hiervan?

Alvast bedankt!

Lijkt erop dat de informatie niet bij je computer aankomt. De signalen gaan via een BUS kabel.

De computer verteld je dat hij de boodschappen van je temperture door, je snelheid en motor toeren niet door krijgt.

Dit kan vele oorzaken hebben:

-de sensoren die de boodschappen verzenden zijn defect

-de aansluiting van de buskabel op deze sensoren is los/gecorrodeerd

-het signaal op de bus wordt verminkt, dit kan doordat de afscherming slecht/weg is of dat de kabel langs een (hoog) spannings kabel loopt

Verder hebben bussystemen, afhankelijk van de soort nog spelregels met betrekking tot kabellengtes (ook te korte kabel kan problemen geven, eindweerstanden, aarding, etc.

Fameus zijn ook de schroeven die per ongeluk in een kabel worden gedraaid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag weer even de foutcodes gekeken.

Heb nu alleen nog maar de:

16: Right temperature door not responding

59: Vehicle speed bus message missing

60: Engine RPM bus message missing

nr 16 lijkt mij overduidelijk met de blend door te maken te hebben.

Alleen de andere 2 heb ik echt geen idee van wat ze betekenen?

Misschien weet iemand een 'simpele' uitleg hiervan?

Alvast bedankt!

Hallo,ik zit zelf ook al een tijdje in een koude Grand Cherokee WJ 4.7 V8.

Mijn blower doet het gewoon(met een nieuwe printplaat voor de blower)maar alleen koude lucht.

Nu neem ik voor het gemak maar aan, dat dit komt door de blenddoors.

Soms hoor ik ook een water geluid van de rechterkant komen, net of er lucht in de leiding zit.

Nu is mijn vraag: Kan je de kachelradiateur ook ontluchten?

En hoe kan je het precies testen dat de blenddoors wel kapot zijn?

groeten Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij in de auto is het niet koud hoor! haha

De passagiers kant blaast alleen maar warme lucht!!

En mijn kant wel gewoon koud en warm, dus ik ga er dan van uit dat de klep aan de passagierskant blijft hangen.

Maar in mijn geval in de warme stand denk ik dan.

Thanks voor tip van de kabels.

Ik zal met de boeken erbij eens uitzoeken hoe dat loopt en waar heen...

Dan kan ik het een keer gaan proberen te maken, als niet heel het dashboard eruit hoeft..!

Je kan in je kachel unit een handeling doen waardoor de codes in je beeldscherm komen.

Je moet de airco knop en de recirculatie knop allebei tegelijk indrukken en dan na 2 of 3 sec de linker temp knop een slag draaien.

Dan komen de getallen van de foutcodes in beeld als het goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij in de auto is het niet koud hoor! haha

De passagiers kant blaast alleen maar warme lucht!!

En mijn kant wel gewoon koud en warm, dus ik ga er dan van uit dat de klep aan de passagierskant blijft hangen.

Maar in mijn geval in de warme stand denk ik dan.

Thanks voor tip van de kabels.

Ik zal met de boeken erbij eens uitzoeken hoe dat loopt en waar heen...

Dan kan ik het een keer gaan proberen te maken, als niet heel het dashboard eruit hoeft..!

Je kan in je kachel unit een handeling doen waardoor de codes in je beeldscherm komen.

Je moet de airco knop en de recirculatie knop allebei tegelijk indrukken en dan na 2 of 3 sec de linker temp knop een slag draaien.

Dan komen de getallen van de foutcodes in beeld als het goed is.

Oké, dat ga ik vanavond eerst eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

ff een vraagje jongens,,,ik lees hier best wel veel over op het forum....maar wat houd het nou in ???volgens mij merk je er weinig van,,,of je moet toevallig je code uitlezen!!!want anders heb je het volgensmij niet eens in de gaten!!!!!

Ligt er aan welke blend door stuk is en hoe die ligt bij mij werd de auto rechts niet warm links wel, dus me vriedin zat het af te rotten met koude voeten en dergelijke en ik zat met rode konen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oke!!!!is het een veel voorkoment iets?????ik ga morgen of zaterdag kijken voor een cherokee 5.2 !!

ik heb er al een paar keer over gelezen hiero

zoals ik al zei ga ik morgen of zaterdag ook een 5.2 aanschaffen ..word tijd want ik heb er lang genoeg op moeten wachten

ik had me vorig jaar al eens voorgesteld ...maar tot nu toe nog geen aangeschaft

ik wilde eerst een 4.0 maar vind een V8 toch leuker(heb ook een Camaro uit 76 V8)

ik ben sinds deze maand zzp`r en zocht een bedrijfswagen...wilde eigenlijk een blazer K5 omdat ik dat echt de gaafste 4x4 vind

maar die zijn een beetje boven begroting als beginnend ondernemer

en aangezien een cherokee geen drol kost (sorry ) koop ik een cherokee!! ik moet wel zeggen voor een paar duizend euries koop je alle luxe die je maar kan bedenken

ik ga kijken bij een 5.2 limited uit 96 met alle opties op grijs kenteken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bakbeest,

Ik heb er al best wel veel over gelezen ook.

Zelf heb ik bijna alles opgeslost! Ik heb alleen foutcode 16 nog.

Dat de temperatuur deur niet reageert aan de passagierskant.

Dat zou dus de actuator kunnen zijn die de blend door zelf aanstuurt.

Maar ik heb van de week mijn auto te koop gezet dus heb er geen tijd / zin meer in om het na te kijken/maken.

Ik zie toevallig dat jij een Cherokee wilt gaan kopen, ik heb mijn WJ toevallig in de verkoop gezet afgelopen week..

Moet je maar eens zoeken op autoscout of autotelegraaf mocht je intresse hebben.

(Als forum member gaat hij goedkoper weg natuurlijk dan de vraagprijs.. :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...