Spring naar bijdragen

Probleem Reservewielhoes


chero25
 Share

Recommended Posts

Gisteren heb ik voor het eerst het reservewiel van mijn KJ afgehaald.

Met de bedoeling om er een hoes omheen te doen.

Wat een rotklus was dat. Voor je het wiel er af hebt ben je een half uur verder :(

Toen vol geode moed de hoes er om proberen te leggen. Dat ging dus niet.

Ik heb een gebruikte hoes gekocht van een LTD KJ. Mijn Sport heeft standaard zo'n hoes niet.

Ik kreeg de 2 ritsen met geen mogelijkheid dicht. De boel forceren wil ik niet want dan scheuren de ritsen uit.

Wat doe ik fout?

Ik heb de hoes gekocht bij Jeep-Parts in Valkenburg. De hoes komt van een Duitse KJ (Diesel). Hebben die een andere bandenmaat of zo? Ik heb 235-70-16.

Of was het te koud buiten en moet ik wachten tot de zomerse warmte het plastic wat soepeler maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heb ik voor het eerst het reservewiel van mijn KJ afgehaald.

Met de bedoeling om er een hoes omheen te doen.

Wat een rotklus was dat. Voor je het wiel er af hebt ben je een half uur verder :(

Valt best mee toch... 2 schroeven achter het kenteken en 3 van het wiel. 5 minuten werk :P

Toen vol geode moed de hoes er om proberen te leggen. Dat ging dus niet.

Ik heb een gebruikte hoes gekocht van een LTD KJ. Mijn Sport heeft standaard zo'n hoes niet.

Ik kreeg de 2 ritsen met geen mogelijkheid dicht. De boel forceren wil ik niet want dan scheuren de ritsen uit.

Wat doe ik fout?

Ik heb de hoes gekocht bij Jeep-Parts in Valkenburg. De hoes komt van een Duitse KJ (Diesel). Hebben die een andere bandenmaat of zo? Ik heb 235-70-16.

Of was het te koud buiten en moet ik wachten tot de zomerse warmte het plastic wat soepeler maakt.

De hoes eromheen krijgen is inderdaad wat lastiger, zeker als hij er een tijd niet op heeft gezeten. Hij hoort er nl. erg strak omheen te zitten. Goed opletten dat de lijntjes van de hoes precies bij de hoeken van de band zitten, eerst de bovenkant (grote stuk) eromheen, dan de onderkant. De bovenkant kun je dan zo telkens een stukje naar beneden trekken totdat de ritsen elkaar kunnen pakken.

Misschien zou je de band ook wat leeg kunnen laten lopen, het ventieltje steekt nl uit de hoes. Deze kun je met de hoes eromheen nog oppompen.

Succes B)

Ohja, het gaatje in de hoes moet precies onderaan zitten, zodat er geen water in de hoes kan blijven.

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Masis: Bedankt voor de info.

Ik had dat wiel nog nooit los gehad. Eerst kreeg ik de krik/wielsleutel niet onder de achterbank vandaan. Toen maar op zoek naar ratel en dop nr.20. Daarna slotboutsleutel uit dashboardkastje halen.

Weet wat nog moeilijker was: het reservewiel weer terug plaatsen :( Ik kreeg dat zware kreng niet over de bouten geschoven. Moest mijn vrouw er bij halen voor hulp. :rolleyes:

Denk je dat het wiel er weer af moet voor de volgende poging om de hoes er om heen te doen?

bewerkt door chero25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Masis: Bedankt voor de info.

Ik had dat wiel nog nooit los gehad. Eerst kreeg ik de krik/wielsleutel niet onder de achterbank vandaan. Toen maar op zoek naar ratel en dop nr.20. Daarna slotboutsleutel uit dashboardkastje halen.

Weet wat nog moeilijker was: het reservewiel weer terug plaatsen :( Ik kreeg dat zware kreng niet over de bouten geschoven. Moest mijn vrouw er bij halen voor hulp. :rolleyes:

Denk je dat het wiel er weer af moet voor de volgende poging om de hoes er om heen te doen?

Wiel kan er op blijven, maar eraf is het wel wat makkelijker. Dan kun je hem van alle kanten strakker trekken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...