Spring naar bijdragen

Een Echte Hand Rem, Wie Heeft Ervaring?


 Share

Recommended Posts

Hallo!

Ik denk erover om die lastige voet handrem om te bouwen naar een gewone handrem. heeft iemand daar ervaring mee? Hel lijkt me het handigste om die links van de bestuurdersstoel te maken i.v.m. de kabels. Is hier wettelijk iets over geschreven, of mag alles als het maar voldoende remt?

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Ik denk erover om die lastige voet handrem om te bouwen naar een gewone handrem. heeft iemand daar ervaring mee? Hel lijkt me het handigste om die links van de bestuurdersstoel te maken i.v.m. de kabels. Is hier wettelijk iets over geschreven, of mag alles als het maar voldoende remt?

Bert

staat niets over geschreven waar hij moet zitten maar moet wel aan zijn rem vertraging komen

kan met een handrem van de sloop en links van stoel

maar waarom de handrem van een cj is toch perfect niks mis mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

staat niets over geschreven waar hij moet zitten maar moet wel aan zijn rem vertraging komen

kan met een handrem van de sloop en links van stoel

maar waarom de handrem van een cj is toch perfect niks mis mee

De CJ handrem doet het inderdaad goed, maar ik mis de doseerbaarheid. Vooral bij optrekken op een helling vind ik het lastig.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de handrem van een XJ gebruikt samen met een stuk van de XJ-middenconsole. Ook meteen de shifter van de XJ gemonteerd en de pook van de stuurkolom verwijderd. Het onderste deel van de pook iets verlengd omdat de rem anders een erg lange slag nodig had.

Om de handrem in het midden te plaatsen moeten de kabels opnieuw op lengte worden gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je een handrem-mechaniek zoeken van een Xj en midden-console ik heb het wel liggen.

Wat misschien nog beter is om het hydraulisch te maken , dit mag tegenwoordig , er staat nl. in het APK boek dat er een goed werkende handrem op moet zitten.

Vroeger stond er bij dat het een gescheiden systeem moest zijn , dat staat er nu niet meer in.

Dan heb je wel een remcylinder nodig , die heb ik ook wel nieuw liggen (59,--) , kun je met wat handdigheid aanpassen zodat hij op b.v. een cherokee handrem mechaniek past.

remcylinder.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...