Spring naar bijdragen

Misfire 4,7 V8 Wj


Recommended Posts

Beste mensen, wie heeft een idee of oplossing voor onderstaande;

4 maanden geleden begon het storingslampje te branden van mijn 4,7 V8 WJ. Code uitlezen en bleek P0304 te zijn, misfire op cilinder 4.

Omdat het toen zo'n 30.000 kilometer geleden was dat de bougies vervangen waren dit toen gedaan (alle 8) en tijdens dit werk de accu los om alle codes te wissen.

Dit heeft geruime tijd geholpen en de fout bleef weg, echter steekt deze nu weer de kop op :(

Alleen zijn het nu meer codes P0300, P0303, P0304 en P0308 dus random misfire en op cilinder 3,4 en 8.

Hele ontsteking weer losgehaald, bougies bekeken en verbranding lijkt goed op alle 8, ter test oude bougies teruggeplaatst (ook geen verschil).

De ontstekingsmodules/coils doorgemeten en de weerstand is goed en gelijk van alle 8, wel de coils van foutloze cilinders omgewisseld met de foutieve maar dit maakt geen verschil.

Gecontroleerd op vacuumlekken en zover ik kan zien/horen/voelen daar ook geen probleem.

Op het moment ben ik elk weekend met de auto bezig waarna het ong. 1 dag goed gaat, daarna weer foutcodes. (momenteel P0303 en P0308)

Auto is ong. een jaar geleden door de vorige eigenaar met hetzelfde probleem bij de dealer neergezet die diverse testen heeft gedaan en onderdelen vervangen (evap cannister, bougies e.d.) wat uiteindelijk een rekening van bijna 2.000 euro opleverde.

Wie heeft er nog een idee? Heb gezocht op het forum en kom geen vergelijkbare klachten tegen. Zoeken op fora in Amerika geeft wel een aantal ideeën waaronder kapotte katalysator of de injectoren.

Gekke is wel dat het probleem zich altijd voordoet na de 3x starten na het wissen van de foutcodes...

Iemand enig idee?

Groeten :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is inderdaad wel handig om te melden... auto start normaal maar loopt ruw als hij koud is en schudt ook. Zodra hij warmer is loopt hij stukken beter.

In het begin was er niks te merken aan het rijden, de laatste week begint het echter erger te worden met name bij hard rijden/accelereren. Dan houdt hij heel even in en dat bevalt me niet...

Van het weekend de injectoren er maar eens uitwippen en bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel op benzine als gas (g3).

misfires komen altijd bij lopen op benzine (starten) naar boven.

Hoop niet dat het de kleppen zijn :(

Gebruik wel flashlube maar dat is ook geen wondermiddel natuurlijk....

Maar zou je bij slecht sluitende/passende kleppen het probleem niet altijd moeten hebben?

Zo had ik verleden week misfire op nr 4 maar die is sinds het weekend verdwenen...

bewerkt door Jos-Jeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de foutcode misfire blijft even weg na een reset

hij zal de motor eerst bijregelen door injectietijd te

verlengen,als hij maximaal zit zal de code verschijnen.

je kan zelf proberen door de zuiger van b.v cil.4 in het b.d.p te zetten

en dan luchtdruk op deze cil te zetten via bougiegat en dan luisteren waar

hij sist bij de gasklep of uitlaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de auto staat te schudden dan lijkt het mij een brandstof probleem, als alles voor de rest goed is,

zou je kunnen proberen om een tank benzine leeg te rijden met injectiecleaner. Zodat al de vuiligheid uit

het systeem gaat.

Ik heb dat een keer met een ford gehad die ook stotterde bij ineens gasgeven of pedaal een poosje constant houden.

Kreeg daarbij ook vreemde foutcodes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Beste Jos,

Ik heb precies maar dan ook precies hetzelfde probleem als jij en met ook een wj 4,7l op G3

Ik heb een prins g3 installatie en vorige week zijn er 2 elektronische regelkastjes vervanging. Daarna was het 2 dagen super de luxe.

Deauto liep weer als een zonnetje. De vreugde was echter van korte duur want sinds gisteren zijn ze er weer P0300, P0302 en P0308

Ik ben dan ook heel erg benieuwd of jij inmiddels het probleem gevonden hebt want ik tast hier nog in het duister.

Gr. Wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...