Spring naar bijdragen

Nieuw En Gelijk Vraagje


Recommended Posts

Hoi,

Ik ben Mario en kom uit het noorden des lands.

Momenteel eigenaar van een Alfa 166 JTD, maar zoekende naar een G C van het WJ model.

http://link.marktplaats.nl/398716336

Bijgaand een advertentie die ik wel interessant vond.

Ik wil de Alfa van de hand doen of inruilen en 4 tot 5K bijbetalen.

Voorwaarden:

LPG-G3

210.000 - 240.000 km max.

aantoonbaar onderhoud gehad

Zijn er nog bouwjaren, modellen die niet aan te raden zijn?

Ik vind ze al jaren zoooooooooooooooo gaaf!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

http://auto.marktplaats.nl/jeep/396564930-jeep-grand-cherokee-4-0-i-aut-2000-bomvoll.html

Ondertussen ben ik de bovenstaande tegen gekomen.

Kent iemand die auto?

Gelet op de prijs zou ik er wel G3 op willen laten zetten, met klepsmeersysteem. Is de auto zoiets nog waard? Hiermee bedoel ik niet in geld, maar in mogelijke ergernissen die ik tegen kan komen . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die auto ziet er heel goed uit. Heb net dezelfde.

Motorisch gezien hoef je je niet te veel zorgen te maken met de 4.0

Die rijden heel zalig op lpg. Klepsmering kan je doen met flashlube of nog beter met een tunap injectie in zijn kont.

Punten in de gaten te houden: lawaai differentieel vooraan, electrische troubles, zetelverwarming, waterinsijpeling achterruitenwisser, stappenmotor, en nog wat kleine kwaaltjes.

Voor de rest kan je voor die prijs niet echt veel sukkelen, is een prachtige wagen.

neem anders eens een jeepforumlid of WJ kenner mee...

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb destijds ook getwijfeld toen ik mijn WJ 4.0 heb gekocht.

Die had net 201.000 km en ik vroeg me af of het wel de moeite zou zijn er LPG op te zetten.

heb ik dan toch gedaan, en nu heb ik 225.000 km en is mijn installatie al terug verdiend.

Op benzine zuipt zo'n beest als een buffel en met de huidige prijzen haal je dat er vlug uit op lpg.

ps. op lpg zuipt de 4.0 gemiddeld 1:6 dus dat valt echt goed mee. Verschil in prestaties is er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rond de 25000 km. per jaar.

Is inderdaad beetje kantje boord of het uit kan of niet, maar ik zag dat een Jeep op g3 wel duurder aangeboden wordt dan zonder, dus ik zie een lpg-tank niet gelijk als een eenmalige investering die ik gelijk volledig kan afschrijven.

Daarnaast is het ook een beetje een keuze. Dat Jeep rijden niet goedkoop is, weet ik, maar ja, ze zijn wel errug gaaf . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom wil je een jeep?

En als je de kosten en verbruik op benzine of gas voor lief neemt, waarom dan geen v8?

Verbruik verschilt niet veel. Ik vind het geluid van de v8 prachtig!

Succes met je koop, en vergeet niet achtjes te draaien op een droge parkeerplaats.

Groeten Gerben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom wil je een jeep?

En als je de kosten en verbruik op benzine of gas voor lief neemt, waarom dan geen v8?

Verbruik verschilt niet veel. Ik vind het geluid van de v8 prachtig!

Succes met je koop, en vergeet niet achtjes te draaien op een droge parkeerplaats.

Groeten Gerben

Waarom? Omdat ik ze in de eerste plaats mooi vind en daarnaast wel wat ruimte kan gebruiken i.v.m. mijn hobby ( motorsport).

Ik ga ook niet bewust voor een 4.0, of 4.7 maar voor een WJ. Komt inderdaad niet op het laatste dubbeltje aan in het gebruik/verbruik.

Dat van die 8-jes zal ik onthouden..

Ondertussen heb ik stiekem ook al een beetje naar V8 gekeken hoor. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...