Spring naar bijdragen

2.1td motor renault, waar vindt je hem nog in?


Recommended Posts

De titel is natuurlijk duidelijk, ik vroeg me af waar je het blok van in de cherokee 2.1td nog in vindt, kan handig zijn voor onderdelen.

Ik heb gezien dat er verschillende modellen van renault ook een 2.1td motor hebben (r20,r21,espace,master,enz...)

Maar er zijn verschillende J8s motoren, hoe kan ik zien welke er in m'n cherokee zit?

1 van deze volgens wat ik vindt aan info:

Renault J8S

Renault J8S 814

Renault J8S 890

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens deze site zou het de J8S B 814 moeten zijn. Die is toegepast van '84 tot '91.

Hier wordt echter ocer 2 typen van de J8S gesproken; de 814 van '84 tot '95 en de 890 van '88 tot '95... wacko.gif

JEEP

_________________________________________________________________   

Cherokee 2.1 D .....|Turbo 2,1| 65 kW| Renault J8S 814| 01.87 - 08.95| JEE 8

_________________________________________________________________

Cherokee 2.1 D .....|Turbo 2,1| 65 kW| Renault J8S 890| 01.88 - 08.95| JEE 11

_________________________________________________________________

Deze kwam ik ook nog tegen. Mogelijk dezelfde vraag als jij... maar ik kan geen italianen verstaan... dry.gif

De 890 en de 814 kom ik bij geen enkele andere auto tegen! Mogelijk is het een code voor motoren welke voor jeep zijn geproduceerd. Een aantal zaken, zoals koppakkingen en gloeibougies, hebben bij onderdelenleveranciers echter hetzelfde artikelnummer als dezelfde delen van een Renault met J8S motor! Mogelijk zitten de verschillen dus in spruitstukken, dynamo's e.d. en niet in de "echte motordelen"...

Per onderdeel bekijken dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...