Spring naar bijdragen

Uitlaat Isue


newman
 Share

Recommended Posts

Gisteren even een bodem inspectie aan m,n XJ uitgevoerd.,zinvol op de zaterdag.

Vraag:nu kom ik op de uitlaat net na de bevestiging op het spruitstuk en net voor de uitlaatgastemperatuur sensor (zie afbeeldingen)

een welving cq een deuk tegen op deze uitlaat die ik niet kan verklaren.

de locatie bied voldoende ruimte voor de uitlaat om in z,n originele ronde vorm z,n werk te kunnen doen,verder zijn er geen bewegende delen in de buurt

die dit kunnen hebben veroorzaakt.verder ziet deze welving er "af-fabriek" uit. dwz geen scherpe vouwen of krassen oid.

welving is wel zo ruim dat ie minstens locaal tot 35% minder in diameter resulteerd..

hamvraag:kent iemand dit verschijnsel?

thank you.

grt Newman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren even een bodem inspectie aan m,n XJ uitgevoerd.,zinvol op de zaterdag.

Vraag:nu kom ik op de uitlaat net na de bevestiging op het spruitstuk en net voor de uitlaatgastemperatuur sensor (zie afbeeldingen)

een welving cq een deuk tegen op deze uitlaat die ik niet kan verklaren.

de locatie bied voldoende ruimte voor de uitlaat om in z,n originele ronde vorm z,n werk te kunnen doen,verder zijn er geen bewegende delen in de buurt

die dit kunnen hebben veroorzaakt.verder ziet deze welving er "af-fabriek" uit. dwz geen scherpe vouwen of krassen oid.

welving is wel zo ruim dat ie minstens locaal tot 35% minder in diameter resulteerd..

hamvraag:kent iemand dit verschijnsel?

thank you.

grt Newman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Newman,

Heb je er al iets mee gedaan? ( aanpassing header of montage andere header....)

Of het locaal aanpassen van de diameter door vervangen van dat stuk met de juiste diameter....

Ik heb hm nog niet, maar ik ben aan het kijken voor een model voor 97..

Weliswaar weer een andere type als de jouwe...

Maar ik ga wel voor een efficiente uitlaat, voor zover mogelijk in combinatie metalcat en een meer uitgeliterde versie van de header en catback systeem...

Inlaatgedeelte schijnt ook beter te kunnen...Ik kom wat reakties tegen over een vergrootte schachtdiameter , bij 1 van de 4.0 liter motoren van een Cherokee, van het gasklephuis.

Daarin is dan weer een vlinderklep teruggeplaatst met uiteraard bijbehorende diameter.

Een goed luchtfilter, mogelijk een permanent inlegfilter in combinatie aanpassing filterhuis, neem ik ook mee.

En geen open kelkluchtfilter...De kans dat deze de warme lucht onder de motorkap gaat in ademen is groot ..

Weet niet er bij het type Cherokee wat ik mogelijk ga aanschaffen, een luchtmassameter gebruikt word..

Nu ken ik dergelijke effecten al na veel experimenteren bij andere merken en moet me nog verdiepen in het Co gedeelte ...

In en uitblazen, dat moet in ieder geval zo goed mogelijk zijn!

Maar dat komt wel als ik een Cherokee heb...

Ik ga er deze week weer 1 bezichtigen...

GR. Budi

bewerkt door Cityjeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou me niet verbazen als dat om een simpele reden gedaan is....:mellow:

Al was het maar om ,destijds, aan wat "betere" cijfers te komen als het om emissiewaardes gaat....:blink:

Gisteren even een bodem inspectie aan m,n XJ uitgevoerd.,zinvol op de zaterdag.

Vraag:nu kom ik op de uitlaat net na de bevestiging op het spruitstuk en net voor de uitlaatgastemperatuur sensor (zie afbeeldingen)

een welving cq een deuk tegen op deze uitlaat die ik niet kan verklaren.

de locatie bied voldoende ruimte voor de uitlaat om in z,n originele ronde vorm z,n werk te kunnen doen,verder zijn er geen bewegende delen in de buurt

die dit kunnen hebben veroorzaakt.verder ziet deze welving er "af-fabriek" uit. dwz geen scherpe vouwen of krassen oid.

welving is wel zo ruim dat ie minstens locaal tot 35% minder in diameter resulteerd..

hamvraag:kent iemand dit verschijnsel?

thank you.

grt Newman

bewerkt door Cityjeep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Newman,

Heb je er al iets mee gedaan? ( aanpassing header of montage andere header....)

Of het locaal aanpassen van de diameter door vervangen van dat stuk met de juiste diameter....

Ik heb hm nog niet, maar ik ben aan het kijken voor een model voor 97..

Weliswaar weer een andere type als de jouwe...

Maar ik ga wel voor een efficiente uitlaat, voor zover mogelijk in combinatie metalcat en een meer uitgeliterde versie van de header en catback systeem...

Inlaatgedeelte schijnt ook beter te kunnen...Ik kom wat reakties tegen over een vergrootte schachtdiameter , bij 1 van de 4.0 liter motoren van een Cherokee, van het gasklephuis.

Daarin is dan weer een vlinderklep teruggeplaatst met uiteraard bijbehorende diameter.

Een goed luchtfilter, mogelijk een permanent inlegfilter in combinatie aanpassing filterhuis, neem ik ook mee.

En geen open kelkluchtfilter...De kans dat deze de warme lucht onder de motorkap gaat in ademen is groot ..

Weet niet er bij het type Cherokee wat ik mogelijk ga aanschaffen, een luchtmassameter gebruikt word..

Nu ken ik dergelijke effecten al na veel experimenteren bij andere merken en moet me nog verdiepen in het Co gedeelte ...

In en uitblazen, dat moet in ieder geval zo goed mogelijk zijn!

Maar dat komt wel als ik een Cherokee heb...

Ik ga er deze week weer 1 bezichtigen...

GR. Budi

Veel succes met zoeken Budi,ook ik ben door die fase gegaan.leerzaam.

nu we er een hebben aangeschaft leer ik bijna dagelijks veel over deze geweldige auto..

dit forum is daarbij een geweldige hulp.want hoe dan ook,je gaat tegen zaken aanlopen die vragen oproepen.

je hebt gelijk,de algehele flow kent een reeks aan restricties.met de juiste kennis en voldoende fantasie lossen we dit met z,n alle wel op.

leuk om elkaars ervaringen te lezen,en zo mogelijk toe te passen.

vgood luck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks!!

Ik ben gezwicht voor een SE High Output uit 96...Degene die ik gisteren heb bekeken...

Dus de zoektocht is hierbij gestopt!

Eerst de multiriem doen, olie/filter wissel, ontstekingsgedeelte ( kabels enz )...

Veel succes met zoeken Budi,ook ik ben door die fase gegaan.leerzaam.

nu we er een hebben aangeschaft leer ik bijna dagelijks veel over deze geweldige auto..

dit forum is daarbij een geweldige hulp.want hoe dan ook,je gaat tegen zaken aanlopen die vragen oproepen.

je hebt gelijk,de algehele flow kent een reeks aan restricties.met de juiste kennis en voldoende fantasie lossen we dit met z,n alle wel op.

leuk om elkaars ervaringen te lezen,en zo mogelijk toe te passen.

vgood luck

post-5432-0-91881300-1289482949_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee, het staat zo vermeld op het kenteken...

Kom er wel achter...

Het voor de rest een een high output van 1996 met wat modificaties op krukasniveau en materiaal van het onderblok.

Licht beige interieur, geen leer.

Bedankt nog!!!

Wel apart om er daadwerkelijk nu in te rijden...

Gefeliciteerd!!!

Waar staat de "SE" voor precies, ik kan het niet goed vinden opt www?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...