Spring naar bijdragen

Achteras


Recommended Posts

hoi Mannen,

weer een vraag over mijn GC uit 5.2 1998

mijn achteras maakt lawaai, daar ik grijs kenteken rijd en er niks gedempt wordt door een achterbank is het niet leuk rijden.

mijn garage zegt dat er een nieuwe ( ruil)achteras in moet, maar hier zie ik jullie praten over de lagers vervangen voor relatief een stuk minder kosten.

wie heeft er gelijk, ik heb gewoon 2 linker handen ( eigenlijk niet handig met een GC) maar goed, wie kan mij helpen?????

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Mannen,

weer een vraag over mijn GC uit 5.2 1998

mijn achteras maakt lawaai, daar ik grijs kenteken rijd en er niks gedempt wordt door een achterbank is het niet leuk rijden.

mijn garage zegt dat er een nieuwe ( ruil)achteras in moet, maar hier zie ik jullie praten over de lagers vervangen voor relatief een stuk minder kosten.

wie heeft er gelijk, ik heb gewoon 2 linker handen ( eigenlijk niet handig met een GC) maar goed, wie kan mij helpen?????

Ruud

Er staat zelfs een "how too" hier op t forum over achteras lagers vervangen. Als je het zelf niet ziet zitten, kan je altijd eens contact opnemen met Jeeped.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je iets kunt is het altijd eenvoudig. Ik heb begrepen dat de grootste truc is om het differentieel te fixeren als de steekassen er uit gaan, omdat het inregelen van het diff. nog wel eens wat tijd kan kosten.

Voor iemand die het eerder gedaan heeft is het ongeveer 2-2,5 uur werk als er niets tegenzit. Wat er tegen kan zitten moet je mij niet vragen, zaterdag a.s. ga ik bij Ed op voor de volgende ronde. :mellow:

Benodigd: 2 lagers, keerringen, 2 liter olie met LS-toevoeging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt , een kleine revisie is altijd beter dan er weer een as er onder te hangen die hoogstwaarschijnlijk ook al weer 2 ton gelopen heeft.

Soms zijn het de diff-lagers : 199,--

Of de lagers van de as zelf : 25,-- per stuk

Keeringen 15,-- per stuk

En na de olie bij gevuld (5 liter 45,--) te hebben natuurlijk een potje Limited Slip er bij. (20,--)

(alles op vooraad)

IMG_6436.JPG

D-35%20lager%20C-clip.jpg

D-35c%20buiten.jpg

80W-90_5.JPG

Limited%20slip.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...