Spring naar bijdragen

Alternator Vervangen


tc016121
 Share

Recommended Posts

Ik heb zojuist mijn Jeep gekocht en wist dat er een probleem kon zijn met de alternator. De wagen start niet meer. Vraag is hoe de alternator te vervangen, is dit via een revisie-alternator en kan je dat zelf, kan de alternator eerst uitgetest worden enz... Ik heb het vermoeden dat deze ook aangesloten is op de distributieriem. Kent er iemand een goede garagist in het Antwerpse die dat voor mij zou kunnen doen. zie foto in bijlage.

post-5398-092622400 1287936678_thumb.jpg

post-5398-087290900 1287936858_thumb.jpg

post-5398-067587500 1287936865_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zojuist mijn Jeep gekocht en wist dat er een probleem kon zijn met de alternator. De wagen start niet meer. Vraag is hoe de alternator te vervangen, is dit via een revisie-alternator en kan je dat zelf, kan de alternator eerst uitgetest worden enz... Ik heb het vermoeden dat deze ook aangesloten is op de distributieriem. Kent er iemand een goede garagist in het Antwerpse die dat voor mij zou kunnen doen. zie foto in bijlage.

Die staat mooi op de wielen zeg!

Totaal plaatje is precies goed!

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas heb ik geen dynamo's van een Low-poort op voorraad , heel nederland overigs niet volgens mij , de low-poorts worden nu minder gesloopt , omdat je niet van de motor,automaat en tussenbak afkomt , die van een Hi-poort zijn immers anders.

Ik heb een zending onderweg uit China , maar komt pas over 3 weken binnen , daar zitten nieuwe bij prijs zal iets van 125,-- zijn (afhankelijk van alle kosten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 topic's geopend voor hetzelfde probleem...

heb je al uitgezocht of het zeker de dynamo is??

dynamo reviseren kan ook altijd.

en van andere auto's wil ook wel eens passen.

zo ga ik bijv binnekort kijken of mijn 120A dynamo van mijn opel v6 past, (zo niet, maak ik em passend)

en je dynamo zit niet op je distributie.....dat is NOOIT!

bewerkt door sjoerdie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dynamo wordt ook aangedreven door een distributieriem echter in de praktijk wordt die andere (interne) distributieriem bedoelt.

In tegenstelling tot een van de anderen die gereageerd heeft vond ik in- en uitbouwen van de dynamo geen fluitje van een cent. Bouten en moeren op erg lastig te bereiken plaatsen en redelijk wat divers gereedschap nodig.

Revisie was bij mij noodzakelijk, echter nadat ik de zaak had laten doormeten.

Zou ik in jouw geval ook eerst doen om zeker te zijn dat het de dynamo is.

The Mexican 1982

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...