tc016121 Geplaatst October 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2010 Ik heb zojuist mijn Jeep gekocht en wist dat er een probleem kon zijn met de alternator. De wagen start niet meer. Vraag is hoe de alternator te vervangen, is dit via een revisie-alternator en kan je dat zelf, kan de alternator eerst uitgetest worden enz... Ik heb het vermoeden dat deze ook aangesloten is op de distributieriem. Kent er iemand een goede garagist in het Antwerpse die dat voor mij zou kunnen doen. zie foto in bijlage. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst October 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2010 Ik heb zojuist mijn Jeep gekocht en wist dat er een probleem kon zijn met de alternator. De wagen start niet meer. Vraag is hoe de alternator te vervangen, is dit via een revisie-alternator en kan je dat zelf, kan de alternator eerst uitgetest worden enz... Ik heb het vermoeden dat deze ook aangesloten is op de distributieriem. Kent er iemand een goede garagist in het Antwerpse die dat voor mij zou kunnen doen. zie foto in bijlage. Die staat mooi op de wielen zeg! Totaal plaatje is precies goed! Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 24, 2010 Als hij niet meer start is het dan niet een startmotor probleem? Of de dynamo(alternator) laad de accu niet meer op, waardoor deze niet meer start? Vervangen van de dynamo is een fluitje van een cent. Boris heeft ze vast wel op de plank liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst October 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2010 Helaas heb ik geen dynamo's van een Low-poort op voorraad , heel nederland overigs niet volgens mij , de low-poorts worden nu minder gesloopt , omdat je niet van de motor,automaat en tussenbak afkomt , die van een Hi-poort zijn immers anders. Ik heb een zending onderweg uit China , maar komt pas over 3 weken binnen , daar zitten nieuwe bij prijs zal iets van 125,-- zijn (afhankelijk van alle kosten) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjoerdie Geplaatst October 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2010 (bewerkt) 2 topic's geopend voor hetzelfde probleem... heb je al uitgezocht of het zeker de dynamo is?? dynamo reviseren kan ook altijd. en van andere auto's wil ook wel eens passen. zo ga ik bijv binnekort kijken of mijn 120A dynamo van mijn opel v6 past, (zo niet, maak ik em passend) en je dynamo zit niet op je distributie.....dat is NOOIT! October 25, 2010 bewerkt door sjoerdie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Mexican Geplaatst October 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2010 Dynamo wordt ook aangedreven door een distributieriem echter in de praktijk wordt die andere (interne) distributieriem bedoelt. In tegenstelling tot een van de anderen die gereageerd heeft vond ik in- en uitbouwen van de dynamo geen fluitje van een cent. Bouten en moeren op erg lastig te bereiken plaatsen en redelijk wat divers gereedschap nodig. Revisie was bij mij noodzakelijk, echter nadat ik de zaak had laten doormeten. Zou ik in jouw geval ook eerst doen om zeker te zijn dat het de dynamo is. The Mexican 1982 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peter_84 Geplaatst October 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2010 Heb eventueel wel een alternator liggen van een 4.0 LO indien het nog nodig is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.