Spring naar bijdragen

Versnelingsbak Olie?


bramster
 Share

Recommended Posts

Hallo

Ik heb een vijf bak in mijn cj7 hij is van 1985, nu heb ik me helemaal suf gezocht en gebeld, maar nu is mijn vraag. welke olie moet in mijn bak? Ik heb gelezen dat er atf dextron 2 automaatbak olie in moet??????? Dat kan toch haast niet die is toch voor automaatbakken!?

Bij B&S zeggen ze 85w90 GL5 en automaatbak olie erin hadden ze nog nooit van gehoord. WAt is nu juist heb er niet zo'n trek in dat de zooi in de soep draait! hoop op veel reacties gr bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

80w90 moet je hebben, zelfde goedje zit in de tussenbak

(85w90 is ietsje dikker bij koude temperatuur)

getal voor de w geeft de viscositeit aan bij koude temperatuur en het getal na de w de viscositeit bij warme temperatuur.

HOe hoger het getal, hoe dikker drap :P

bewerkt door Fryslan-Jeeper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo

Ik heb een vijf bak in mijn cj7 hij is van 1985, nu heb ik me helemaal suf gezocht en gebeld, maar nu is mijn vraag. welke olie moet in mijn bak? Ik heb gelezen dat er atf dextron 2 automaatbak olie in moet??????? Dat kan toch haast niet die is toch voor automaatbakken!?

Bij B&S zeggen ze 85w90 GL5 en automaatbak olie erin hadden ze nog nooit van gehoord. WAt is nu juist heb er niet zo'n trek in dat de zooi in de soep draait! hoop op veel reacties gr bram

Versnellingsbak 75EP en de tussenbak 85w90.

De 75EP is speciale olie voor versnellingsbakken met synchromesringen en eventuele bronzen glijlagers. Het bevordert het schakelen zonder te "kraken" en houdt de boel netjes gesmeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...