Spring naar bijdragen

4 seizoenen banden


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een Jeep Grand Cherokee 2.5 Tsi uit 1998 met bandenmaat 225/70R16. Ik zoek hiervoor nieuwe 4 seizoenen banden die goedgekeurd zijn als winterband. Het liefst van een de merken Goodyear, Dunlop, Fulda, Debica of Sava.

Heeft iemand een goed advies voor me (afgezien van mijn voorkeur voor de merken en de voorkeur voor 4 seizoenen banden)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een Jeep Grand Cherokee 2.5 Tsi uit 1998 met bandenmaat 225/70R16. Ik zoek hiervoor nieuwe 4 seizoenen banden die goedgekeurd zijn als winterband. Het liefst van een de merken Goodyear, Dunlop, Fulda, Debica of Sava.

Heeft iemand een goed advies voor me (afgezien van mijn voorkeur voor de merken en de voorkeur voor 4 seizoenen banden)?

Ik heb de Goodyear Wrangler 4-seizoenenband mét winterbanden logo en ze bevallen me prima (ook in de afgelopen winter!!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de BFGoodrich.com site wordt gesproken over de AllTerrain T/A KO All season band.

Op de BFGoodrich.de site is dat All season bij deze band verdwenen.

Neem eens contact op met Profile en vraag ze of deze band een gecertificeerde 4 seizoenen band is of niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet in de winter toch sneeuwkettingen bij je hebben dus een paar goede All Season/M+S banden kan ook voldoende zijn. Het is namelijk of winterbanden of sneeuwkettingen op aangedreven wielen en bij kettenplicht alsnog sowieso kettingen.

zie: http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie/vakantieganger/Winterbanden-en-sneeuwkettingen.html#sectie10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sneeuwkettingen alleen als de hele weg met sneeuw bedekt is en het wegdek niet beschadigd wordt.

Winterse omstandigheden zijn er niet alleen wanneer de weg met een laag sneeuw bedekt is maar ook als er smeltresten liggen of als het zelfs maar hagelt zodat kettingen bovendien nutteloos en overbodig worden. Die kettingen slijten op een verharde weg sneller dan je lief zal zijn ook nog.

bewerkt door Newbe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...