Spring naar bijdragen

Nieuwe banden nodig. Kan afwijkende maat worden gemonteerd?


Rolf
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik heb een vraag. Ik heb nieuwe banden nodig voor mijn cherokee. nu ligt er de standaard Wrangler HP 225/70/R16 op. Maar soms zie ik online aantrekkelijke aanbiedingen met nét een andere maat, bijv. 235/70/R16. Kan ik die zonder problemen ook monteren? (ik begrijp dat in ieder geval de velgmaat overeen moet komen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij zijn die 1 cm breder en zullen dus niet op je huidige velgen passen

Ik heb vorige week na een lange zoektocht bij Profile tyrecentre de volgende banden laten monteren General Grabber HTS 225 70 R15 worden erg goed getest zie: http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=General&tireModel=Grabber+HTS

banden inclusief balanceren ventielen en uitlijnen 475 eur dat vind ik eigenlijk goedkoop. Misschien heb je er wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat de XJ velgen van 15" had, maar kennelijk is dat niet altijd zo.

Die passen zowel als 225 en 235 breed gewoon op de velg, het gaat nl om de breedte van het loopvlak.

De diameter is wel 15 mm. groter en of dat past weet ik zo niet, maar ik verwacht van wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb mijn banden uiteindelijk alle 4 vervangen, De bandenmaat is 225/70/16 gebleven. Ik vond de Wrangler HP's erg snel slijten, en ook in verhouding best duur.

Rij zelden offroad, en heb er nu Pirelli Scorpion STR onder laten leggen, en dat bevalt erg goed. Ze maken in ieder geval al minder herrie en wegligging/stuurgedrag is stukken beter. :D

Mocht je zelf op zoek zijn naar een goede deal zou ik topbanden.com zeker eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...