Spring naar bijdragen

Rolf

Forum member
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Rolf

  • Verjaardag 21/12/1964

Profile Information

  • Gender
    Male

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Cherokee
  • Bouwjaar
    2000

Rolf's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hoi, M'n Cherokee (XJ, 2001, 4L automaat) is vandaag afgekeurd voor de APK op een versleten gastank . Een nieuwe zou 550 euro ex BTW en montage zijn. Daar zit ik nou net even niet op te wachten. Heeft iemand iets dergelijks al eens gehad? Is dit met bijvoorbeeld een gebruikte gastank op te lossen? Er zit een G3 onderbouw LPG tank in van Prins. Ik kan er steeds een kleine 50L ingooien, dus ik vermoed dat het een 70L tank is. Alle tips/ervaringen/adressen zijn welkom.
  2. PROBLEEM OPGELOST! Je kunt idd bij de hendel die de klep ontgrendeld door de plastic cover aan de onderzijde van het raam voorzichtig los te wrikken. Dat zit op een paar plaatsen vast met kliksluitingen. Dit geeft precies genoeg ruimte om met je arm (tenzij je een hele dikke arm hebt natuurlijk) tussen het plastic en de klep door te gaan, ook al kun je niet bij de schroeven. Daarna is het even op gevoel aan de hendels/beugels schuiven en trekken. Het makkelijkst werkt dit als je een tweede persoon buiten de auto hebt staan die van buitenaf de klep probeert te openen, dan kun je samen voelen welke hendel wat precies doet. Ik had hem na 5 minuten en wat inspuiten met WD-40 open. Als hij open is kun je de rest losschroeven en de hele cover verwijderen. In mijn geval was het stangetje dat het slotmechanisme met de ontgrendelaar verbindt losgechoten. Ook heb ik e.e.a wat strakker afgesteld. dat gaat heel eenvouding door het verschuiven van een geribbeld stangetje in een plastic houder, dat daar speciaal voor bedoeld is.
  3. Het lijkt erop dat het een probleem is dat wel vaker voorkomt. Dus voor wie het ook heeft heb ik nog een link naar een oplossing; http://www.wikiautorepair.org/wiki/Jeep_Cherokee_(All)_-_Rear_Hatch_Stuck_Closed,_Won't_Open Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ga ik vanmiddag proberen. Ik laat het resultaat hier wel weten.
  4. Heb wel al een link gevonden (http://www.cherokeeforum.com/f2/rear-hatch-stuck-closed-66333/), ik hoop dat er nog een simpeler oplossing is?
  5. Hallo, Het slot van mijn achterklep (Cherokee XJ 2001) lijkt stuk te zijn. De sleutel gaat nog wel heen en weer en ik hoor ook wel een soort 'klik' zoals altijd, maar hij wil niet meer van het slot af. Centrale vergendeling zit er niet op. Nu kan ik (voor zover mij bekend) alleen zaken losschroeven bij een geopende klep. Of zijn er nog andere -geweldloze- mogelijkheden de klep te openen/los te schroeven??? Ik sleur alles al twee weken lang over de achterbank heen, maar dat is verre van handig...
  6. Klopt. Ben nog even op zoek naar familie met een grote bankschroef en het juiste gereedschap, mijn sleutels zijn niet zo groot.
  7. Jeep niet door de APK gekomen vanwege speling in het kruisstuk linksbuiten. Wil het zelf vervangen indien mogelijk. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit zelf te doen of ben ik overgeleverd aan een garage? Heb je er speciaal gereedschap voor nodig?
  8. Heb mijn banden uiteindelijk alle 4 vervangen, De bandenmaat is 225/70/16 gebleven. Ik vond de Wrangler HP's erg snel slijten, en ook in verhouding best duur. Rij zelden offroad, en heb er nu Pirelli Scorpion STR onder laten leggen, en dat bevalt erg goed. Ze maken in ieder geval al minder herrie en wegligging/stuurgedrag is stukken beter. Mocht je zelf op zoek zijn naar een goede deal zou ik topbanden.com zeker eens proberen.
  9. Hallo allen, Ik heb een vraag. Ik heb nieuwe banden nodig voor mijn cherokee. nu ligt er de standaard Wrangler HP 225/70/R16 op. Maar soms zie ik online aantrekkelijke aanbiedingen met nét een andere maat, bijv. 235/70/R16. Kan ik die zonder problemen ook monteren? (ik begrijp dat in ieder geval de velgmaat overeen moet komen)
  10. Wie is Boris trouwens? Heb inmiddels via de onderdelenlijn twee aanbiedingen. Van Jeep Parts in Valkenburg (L) en van Bernie v/d Berg American Car Recycling. Geen van beide bedrijven ken ik of zijn bij me in de buurt, toch lijkt het me wijzer de klep evt. op te halen ipv ze ongezien te laten toesturen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of ervaringen met een van bovenstaande bedrijven?
  11. Ik vergeef het mezelf niet. In het donker achteruit in een oud fietsenrek gereden. Een andere klep zal goedkoper zijn dan laten repareren. Waar kan ik zoiets het best vinden? Het gaat om een cherokee, modeljaar 2000. Alvast bedankt!
  12. Ik heb sinds een week exact hetzelfde probleem(Cherokee 2001). Soms kan ik de sleutel niet omdraaien. Startonderbreker wordt normaal gesproken door de ab uitgeschakeld,maar er is geen beweging in te krijgen. Stuurslot versleten? Iets binnenin afgebroken? Geen idee. Ik weet overgens dat je je sleutel kunt laten doormeten, daaraan kunnen ze zien of er een chip in zit.
  13. Ha allen, Ik zit waarschijnlijk met een kapotte kachelradiateur. Symptomen: - beslagen ruiten (bleken niet alleen beslagen met vocht maar ook een vettig laagje) en stank. Laatst zag ik echt walm uit de ventilatie-openingen komen, gisteren zelfs nadat ik (ondanks de kou, brrr) de kachel express had uitgelaten. Het begon zelfs op mijn luchtwegen te slaan en ik heb het laatste stuk van werk naar huis met het raam open gereden Nu zit ik niet echt te wachten op grote uitgaven maar ik kan het zelf niet repareren, het schijnt nogal een klus te zijn. Aan hoeveel werkuren moet ik denken qua reparatie bij een garage? Ik heb op internet gezocht naar prijzen voor radiateurs maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden. Heeft iemand dit ook al eens aan de hand gehad? Het gaat om een cherokee classic 4.0 uit 2001.
  14. Hoi, Ben nieuw hier. Ik heb een Cherokee Classic 4.0L automaat uit 2001. Sinds een tijdje heb ik problemen met de centrale deurvergrendeling. Als ik hem met de afstandsbediening op slot doe, springen de sloten daarna vrijwel direct weer uit zichzelf van het slot af. Dan probeer ik het met de sleutel, maar dat helpt meestal ook niet. Als ik het een keer of tien met de sleutel doe wil hij wel op slot gaan, maar vaak blijkt bij terugkomst dat hij toch weer van het slot is afgesprongen. Ik weet dus nooit zeker of ik mijn auto afgesloten achterlaat. Ik heb de indruk dat dit bij warm weer vaker voorkomt dan als het buiten koud is. Is dit een bekend probleem? Heeft iemand dit ook eens gehad en weet iemand wat ik er aan kan doen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...