Spring naar bijdragen

probleem met achterrem C7 advies gevraagt!


Dieseltank
 Share

Recommended Posts

Hallo!

Ik heb een probleem met één achterrem: de rem blijft vast staan. Na maoizaam optrekken lijkt hij dan weer los (remtrommel wordt wel warm tijdens rijden. Verschijnsel is sinds een week toegenomen.

De handremkabel heeft voldoende speling.

De remcilinder blijkt niet uit zichzelf terug te gaan. Dus na intrappen van de rem (zonder trommel), gaan de remschoenen naar buiten maar gaan daarna niet meer terug. Slechts met behulp van een lijmklem krijg ik de remcilinder plunjers weer naar binnen. M.i. moet dat op de kracht van de veren op de remschoenen gaan, zodra je de rem los laat.

Heb de rem ontlucht, maar probleem blijft.

Heeft iemand advies waar het probleem zit?

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je geeft het zelf al aan, in het remcilindertje. Waarschijnlijk zitten de aluminium zuigertjes vast door corrosie of vuil. Je kan proberen de remcilinder open te maken en schoon te maken, maar dit is meestal van korte duur. Beter een nieuwe remcilinder monteren.

Ik neem aan dat alle veertjes enz. er nog wel op zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was er al bang voor. Zal het remcilindertje uit elkaar halen om te kijken en zonodig vervangen. Zie een beetje op tegen dat gepruts aan die remmen en dat ontluchten....

Alle veren zitten er inderdaad nog in goede staat op.

Bert

zet er schijfremmen achterop. dat scheelt een hoop gepruts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor je alles uit elkaar haalt kijk even of remvloeistof wel terug kan stromen misschien zit het verder (hoofremcilinder)

dus als ze vast blijven staan even ontluchtings nippel open draaien en kijken of de remschoenen nu wel terug koen dan zit het verder

maar blijven ze geremt staan zit het op zeker in de rem cilindertjes zuigers vast

zijn de schoenen ook op en je moet 2 nw rem zuigers hebben links en rechts zou ik ook kwa kosten een zelf bouw setje er op zetten met spullen van de sloop

maar schoon maken en nieuwe rubbertjes (remkupjes) er in kost niets zou ik doen een beetje auto zaak heeft deze wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor je alles uit elkaar haalt kijk even of remvloeistof wel terug kan stromen misschien zit het verder (hoofremcilinder)

dus als ze vast blijven staan even ontluchtings nippel open draaien en kijken of de remschoenen nu wel terug koen dan zit het verder

maar blijven ze geremt staan zit het op zeker in de rem cilindertjes zuigers vast

zijn de schoenen ook op en je moet 2 nw rem zuigers hebben links en rechts zou ik ook kwa kosten een zelf bouw setje er op zetten met spullen van de sloop

maar schoon maken en nieuwe rubbertjes (remkupjes) er in kost niets zou ik doen een beetje auto zaak heeft deze wel

Koop 2 nieuwe achterrem cilinders kosten niet zo heel veel en je bent van een hoop gelazer af.

Probleem is met remmen als je daar maar wat mee gaat klooien en je hebt ze een keer echt nodig is het niet fijn als je remcupje eruit vliegt doordat het allemaal niet meer ze lekker past/afsluit.(Ik spreek uit ervaring.)

Maar goed dit is mijn mening.

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie advies.

-Heb de remcupjes een paar jaar geleden vervangen. Kostte inderdaad weinig bij de

automaterialenzaak en heeft drie jaar goed gewerkt.

-Ja als ik de ontluchtingnippel losdraai gaan de zuigertjes wel naar binnen.

-Heb een nieuwe remcilinder besteld, komt dinsdag binnen. Heb in afwachting alles

rijkelijk met kruipolie ingespoten want ik ben bang dat het allemaal

(remcilinderbouten en remleiding) aardig vast zit.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop morgen de nieuwe remcilinder binnen te krijgen. In afwachting staat de boel in de kruipolie; vress vooral de remleidingaansluiting. Vandaag overigens geen probleem.

Ik hoop dat het met een nieuwe remcilinder wordt opgelost. Het lijkt mij dat als het probleem de hoofdremcilinder of een verdeelstuk is, dat alle remmen of tenminste twee zouden blijven hangen.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffft, zit er in. Rem werkt weer goed. Altijd heel gedoe om al die veertjes en stangetjes terug te krijgen. Gelijk remschoenen vervangen, want � schoen had een gebroken voering, waarschijnlijk door het met enige moeite verwijderen van de trommel. Remleiding was een beetje angstig avontuur: aansluitnippel draaide niet over de leiding bij losdraaien van de cilinder. Even snel nieuwe leiding en nippels gehaald bij de automaterialenzaak. Helaas ging de nippel op het T-stuk niet los (ondanks een weekje inweken in de kruipolie). Voorzichtig de nipple aan de cilinderkant gangbaar gemaakt en weer kunnen monteren.

Handremkabel zat weinig beweginging in en de buitenkabel bleek gebroken. Helaas nergens enigszins in de buurt op voorraad. Heb de oude professorisch (wel enigszins professioneel) gerepareerd en gangbaar gemaakt met olie.

Alles functioneert weer ook de handrem alhoewel die kabels binnenkort wel vervangen moeten worden.

Bert[

bewerkt door Dieseltank
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...