Spring naar bijdragen

Bijkomstigheden verhogen TJ m.b.v. BB


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van plan om mijn TJ met 2" te verhogen m.b.v. BB. Nu heb ik een set gezien van blokken en schokbrekers van RE echter heb ik een vraag over de schokbrekers. Bij de ene set zitten twin tube shocks ( http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=0&plID=69&partID=14229 ) bij en bij de andere mono tube shocks ( http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=0&plID=69&partID=45572 )

Mijn vraag is: wat raden jullie aan? Set met twin tube of met mono tube of een compleet andere set.

Ten tweede een vraag over quick disconnects. Deze wil ik er onder zetten zodat ik in het terrein meer flex krijg. Welke disconnects raden jullie aan en welke lengte zou ik dan moeten nemen?

Wanneer ik de quick disconnects losgooi, krijg ik dan problemen met mijn remleidingen of niet?

Ten slotte een vraag over de tussenbak, heeft deze een verlaging nodig of is het een kwestie van even aankijken?

Graag jullie mening en adviezen:)

gr. Tim

bewerkt door spiderman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RE BB daar rij ik al een paar jaar mee, Perfect spul zeker i.c.m. De JKS Disconects.

Een verlaging van de plaat had ik wel nodig maar is erg afhangkelijk per TJ je een automaat? ik wel dus en een verlaging van de plaat dus echt wel nodig om trillingen te voorkomen. Of gelijk een SYE nemen natuurtlijk;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op de verhalen af gaat, zouden de monotubes beter zijn als de twintubes, dit ivm warmte ontwikkeling. Voor normaal gebruik denk ik dat het niet zoveel zal uitmaken, we rijden geen rallys met onze Jeeps tenslotte.

Wel heb ik zelf gemerkt dat de twintubes stugger zijn als monotubes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RE BB daar rij ik al een paar jaar mee, Perfect spul zeker i.c.m. De JKS Disconects.

Een verlaging van de plaat had ik wel nodig maar is erg afhangkelijk per TJ je een automaat? ik wel dus en een verlaging van de plaat dus echt wel nodig om trillingen te voorkomen. Of gelijk een SYE nemen natuurtlijk;)

@Bartman, welke lengte disconnects heb jij van JKS genomen als ik vragen mag? de 0-2" of de 2.5-6" ?

Ten tweede, heb jij de RE set met twin tube shocks of met mono tube shocks?

Als je op de verhalen af gaat, zouden de monotubes beter zijn als de twintubes, dit ivm warmte ontwikkeling. Voor normaal gebruik denk ik dat het niet zoveel zal uitmaken, we rijden geen rallys met onze Jeeps tenslotte.

Wel heb ik zelf gemerkt dat de twintubes stugger zijn als monotubes.

@Ab, waar rijd jij nu mee als ik vragen mag? En begrijp ik goed dat je zegt dat ik net zo goed de twin tube shocks kan pakken en geld kan besparen of heb ik dit verkeerd begrepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CJ & XJ twintube's. Persoonlijk vindt ik de TT niet te stug, maar kan me voorstellen dat je dit met schroefveren anders ervaart.

Nog een verschil:Twintubes zijn wat minder gevoelig voor beschadigingen aan de buitenzijde omdat de zuiger in de binnenste buis zit.

Meer hier over het verschil tussen de twee type's -klik-

Keuze is aan jou natuurlijk, comfort vs prijs.

bewerkt door Ab
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb deze al 2 jaar eronder zitten. waarom geen set met langere veren?

Ik vond het gemakkelijke montage (2 avondjes) en ik vind hem fijn veren.

Bevalt me prima.

http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=357&plID=67&partID=13775

ik heb trouwens verder niets aan hoeven passen, remslangen of zo. Maar heb geen disconnects.

let op dat je evt met grotere banden ook nog wat omhoog gaat. Met deze set ging ik ongeveer 10cm omhoog tesamen met 32/11.5 BFG.

Met hardtop is hij nu ongeveer 1:87 met bestop softtop 1:90.

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

RE BB daar rij ik al een paar jaar mee, Perfect spul zeker i.c.m. De JKS Disconects.

Een verlaging van de plaat had ik wel nodig maar is erg afhangkelijk per TJ je een automaat? ik wel dus en een verlaging van de plaat dus echt wel nodig om trillingen te voorkomen. Of gelijk een SYE nemen natuurtlijk;)

ik heb n TJ Automaat met +2inch schroefveren en schokbrekers en voor nog +1inch rubber ring/blok

en geen trilling uit de bak

heb er 31-12.5 x 15 banden op gaat prima

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, vanavond de bestelling uitgezet voor de RE7030 set met twin tube shocks, JKS quicker disconnects 0-2" en langere remleidingen.

@ Kenneth,

Ik kijk het even aan of ik het nodig heb of niet. Mocht ik het nodig hebben laat ik het je weten, in ieder geval bedankt voor het aanbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...