spiderman Geplaatst September 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 (bewerkt) Hallo, Ik ben van plan om mijn TJ met 2" te verhogen m.b.v. BB. Nu heb ik een set gezien van blokken en schokbrekers van RE echter heb ik een vraag over de schokbrekers. Bij de ene set zitten twin tube shocks ( http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=0&plID=69&partID=14229 ) bij en bij de andere mono tube shocks ( http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=0&plID=69&partID=45572 ) Mijn vraag is: wat raden jullie aan? Set met twin tube of met mono tube of een compleet andere set. Ten tweede een vraag over quick disconnects. Deze wil ik er onder zetten zodat ik in het terrein meer flex krijg. Welke disconnects raden jullie aan en welke lengte zou ik dan moeten nemen? Wanneer ik de quick disconnects losgooi, krijg ik dan problemen met mijn remleidingen of niet? Ten slotte een vraag over de tussenbak, heeft deze een verlaging nodig of is het een kwestie van even aankijken? Graag jullie mening en adviezen:) gr. Tim September 18, 2010 bewerkt door spiderman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst September 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 RE BB daar rij ik al een paar jaar mee, Perfect spul zeker i.c.m. De JKS Disconects. Een verlaging van de plaat had ik wel nodig maar is erg afhangkelijk per TJ je een automaat? ik wel dus en een verlaging van de plaat dus echt wel nodig om trillingen te voorkomen. Of gelijk een SYE nemen natuurtlijk;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 18, 2010 Als je op de verhalen af gaat, zouden de monotubes beter zijn als de twintubes, dit ivm warmte ontwikkeling. Voor normaal gebruik denk ik dat het niet zoveel zal uitmaken, we rijden geen rallys met onze Jeeps tenslotte. Wel heb ik zelf gemerkt dat de twintubes stugger zijn als monotubes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 Waarschijnlijk kun je het beste iets verlengde rem leidingen erop zetten, gewoon om zeker te zijn. In feite gewoon je verhoging als minimale verlenging nemen. Voor de rest, zie de posts hierboven... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst September 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 RE BB daar rij ik al een paar jaar mee, Perfect spul zeker i.c.m. De JKS Disconects.Een verlaging van de plaat had ik wel nodig maar is erg afhangkelijk per TJ je een automaat? ik wel dus en een verlaging van de plaat dus echt wel nodig om trillingen te voorkomen. Of gelijk een SYE nemen natuurtlijk;) @Bartman, welke lengte disconnects heb jij van JKS genomen als ik vragen mag? de 0-2" of de 2.5-6" ? Ten tweede, heb jij de RE set met twin tube shocks of met mono tube shocks? Als je op de verhalen af gaat, zouden de monotubes beter zijn als de twintubes, dit ivm warmte ontwikkeling. Voor normaal gebruik denk ik dat het niet zoveel zal uitmaken, we rijden geen rallys met onze Jeeps tenslotte. Wel heb ik zelf gemerkt dat de twintubes stugger zijn als monotubes. @Ab, waar rijd jij nu mee als ik vragen mag? En begrijp ik goed dat je zegt dat ik net zo goed de twin tube shocks kan pakken en geld kan besparen of heb ik dit verkeerd begrepen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst September 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 1-De 0-2 inch. 2-Twintube: http://www.rubiconexpress.com/SuspensionSystems/Product.aspx?part=RE7030 En Kameel heeft gelijk eigenlijk iets langere remleidingen monteren, als ik op de JCN-Ramp sta zie je voor de remleiding strak staan:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst September 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 En Kameel heeft gelijk eigenlijk iets langere remleidingen monteren, als ik op de JCN-Ramp sta zie je voor de remleiding strak staan:whistle: idem hier.. vandaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst September 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 (bewerkt) CJ & XJ twintube's. Persoonlijk vindt ik de TT niet te stug, maar kan me voorstellen dat je dit met schroefveren anders ervaart. Nog een verschil:Twintubes zijn wat minder gevoelig voor beschadigingen aan de buitenzijde omdat de zuiger in de binnenste buis zit. Meer hier over het verschil tussen de twee type's -klik- Keuze is aan jou natuurlijk, comfort vs prijs. September 19, 2010 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DarkGreen Geplaatst September 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 19, 2010 (bewerkt) ik heb deze al 2 jaar eronder zitten. waarom geen set met langere veren? Ik vond het gemakkelijke montage (2 avondjes) en ik vind hem fijn veren. Bevalt me prima. http://www.4wd.com/productdetails.aspx?jeep-sid=357&plID=67&partID=13775 ik heb trouwens verder niets aan hoeven passen, remslangen of zo. Maar heb geen disconnects. let op dat je evt met grotere banden ook nog wat omhoog gaat. Met deze set ging ik ongeveer 10cm omhoog tesamen met 32/11.5 BFG. Met hardtop is hij nu ongeveer 1:87 met bestop softtop 1:90. September 19, 2010 bewerkt door DarkGreen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fr-ed Geplaatst September 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2010 RE BB daar rij ik al een paar jaar mee, Perfect spul zeker i.c.m. De JKS Disconects.Een verlaging van de plaat had ik wel nodig maar is erg afhangkelijk per TJ je een automaat? ik wel dus en een verlaging van de plaat dus echt wel nodig om trillingen te voorkomen. Of gelijk een SYE nemen natuurtlijk;) ik heb n TJ Automaat met +2inch schroefveren en schokbrekers en voor nog +1inch rubber ring/blok en geen trilling uit de bak heb er 31-12.5 x 15 banden op gaat prima Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst September 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2010 Hey tim, als je die bak verlaging nog nodig heb... ik wil er van af, dus gewoon ruilen toch? dus kan je die blokjes van mij gebruiken. het zijn 6 cilinder vormige tussen stukjes... en geen plankje dus kan je er tussen door met de slang voor het schoon maken. laat maar weten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst September 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 20, 2010 Zo, vanavond de bestelling uitgezet voor de RE7030 set met twin tube shocks, JKS quicker disconnects 0-2" en langere remleidingen. @ Kenneth, Ik kijk het even aan of ik het nodig heb of niet. Mocht ik het nodig hebben laat ik het je weten, in ieder geval bedankt voor het aanbod. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst September 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst September 22, 2010 ik heb n TJ Automaat met +2inch schroefveren en schokbrekers en voor nog +1inch rubber ring/blok en geen trilling uit de bak heb er 31-12.5 x 15 banden op gaat prima Het schijnt per TJ een behoorlijk te kunnen verschillen:whistle:....klopt dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.