Spring naar bijdragen

Een Volvo XC 60 of een JK unlimited


Black Moose
 Share

Recommended Posts

Eigelijk zat ik te oriënteren op een Volvo XC60, zag ik vorige week de JK unlimited hoe veel bagage ruimte de Jeep had.

De 2 broers hadden elk een, wel de benzine uitvoering ( is alleen in Zweden te krijgen terwijl hier in Noorwegen alleen de diesel uitvoering)

Maar nu lees ik hier op het forum hoeveel problemen er wel niet zijn met zo,n JK unlimited.

Is het echt zo erg?

Ook zou ik graag het verbruik willen weten van de diesel uitvoering.

IMG_0259.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

problemen is wel een relatief begrip, ik heb erg veel wisselende verhalen meegemaakt met andere nieuwe Jeeps. (zelf jaren bij Jeep gewerkt)

mechanisch of electrisch, soms gaan dingen gewoon zomaar stuk.

1. als je een nieuwe koopt heb je toch garantie en de Jeep importeur achter je

2. JK is een geweldig gave bak, elke km is zalig en ik zal zelf persoonlijk liever een JK hebben met af en toe een reparatie dan wat anders.

maar ik ga er niet vanuit dat je veel ellende zult hebben. Jeep staat ook niet stil en houd echt wel in de gaten wat de top 10 van problemen is en pakt deze ook aan.

3. problemen op het forum verzamelen zich, terwijl mensen die fijn rijden dit niet dagelijks melden. net als het ambulance verhaal : werk je op een ambulance denk je immers ook dat elke dag levensgevaarlijk is omdat je alleen op "ellende" afrijd....snap je? Datzelfde heb je toch ook als je bij een Jeepdealer werkt. Men komt daar voor onderhoud en evt een reparatie te melden....maar de 10.000 km zalig rijden merk je niet.....

Drive cool, Drive Jeep :D

Ps die foto had van mijn oprit kunnen zijn.............na het winnen van de staats :lol:

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks DarkGreen,

Die rechtse op de foto, is mijn TJ.

Misschien handig wat achter liggende gegevens:

Ik zal misschien de Jeep in Nederland kopen. heb ik wel garantie, maar op afstand.

De JK kost hier ca 95 000 euro,s ( voor de diesel, benzine ca 125 000 euro)

De Volvo kost hier ca 79 000 euro,s

Ik weet het is veel geld, maar de inkomsten liggen hier ook veel hoger.

Dus zijn er ook Jeepers die in de laatste 2 jaren zo,n JK hebben gekocht, en wat zijn jullie ervaringen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is eigenlijk geen vergelijk. Tuurlijk de XC60 staat ook wat hoger op z'n wielen en is een zeer verstandige keuze. Maar Jeepeigenaren kopen hun auto vooral met hun hart (en gebruiken hun verstand om dat goed te praten).

Ja, ik heb het nodige gezeur gehad met mijn JK (en dat lag primair aan de dealer, en minder aan de auto zelf), maar er in rijden is elke dag weer een feestje.

En ja, hij is nog praktisch ook; het hele gezin gaat er in met heel veel bagage. Desgewenst met een flinke caravan erachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Import is ca 5 000 goedkoper, maar wat als er iets aan markeert?

Verder zit ik nog met verbruik van deze auto. is het 1 op 10 met diesel ?

En inderdaad Nkijkuit, ik had de problemen van jouw gelezen hier op het forum? maar hoeveel is er verandert sins 2007 en model 2011?

Ik denk dat model 2012 interessanter is voor Noorwegen, Kleinere motor, met meer vermogen.

of wordt er in model 2011 ook al een andere motor geplaatst.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niemand die het zeker weet (buiten Jeep), maar de geruchten varieeren van een V6 diesel tot de nieuwe Pentastar benzine motor. Dat laatste zou geen luxe zijn, want de huidige benzine uitvoering is eigenlijk niet ideaal voor een Jeep (ze vonden nog een paar exemplaren van de Chrysler Pacifica motor en die hebben ze in de JK geflikkerd); het maximale koppel ligt bij een te hoog toerental. Bovendien is het verbruik en vermogen natuurlijk schandalig slecht voor een auto uit 2007. Voor veel toepassingen is de diesel beter geschikt, maar ik vond een 4 cylinder in een Amerikaan niks (hart ipv verstand weet je nog), bovendien is het net een bak met spijkers als je 'm hoort. Toch schijnt het een heel degelijke motor te zijn.

Om op je vraag terug te komen: de meeste problemen waren niet zo groot, maar de dealer maakte er vaak een gewoonte van om de dingen niet in een keer goed op te lossen (de kennis van de dealers van de JK is vanwege de kleine aantallen over het algemeen ook beperkt).

Als je naar bijvoorbeeld het jk-forum.com gaat zul je zien dat een deel van de problemen (death wobble, roest op de scharnieren) ook bij recentere jaargangen nog steeds voorkomt (maar niet bij alle auto's). Eigenlijk is technisch weinig verschil tussen een 2007 model en een 2010 model. Het 2011 model is alleen cosmetisch (ander dashboard, hardtop kleur optie) aangepast.

Wel is het zo dat de software van o.a. het motomangement inmiddels redelijk ontdaan is van de bugs (er zou eigenlijk een autoupdate functie op moeten zitten, net als bij windows); volgens mij was deze software door een oud Microsoft programmeur gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds vorig jaar april een JK, geen Unlimited maar " de korte"... Is uit 2007 en heeft inmiddels zo'n 20.000 gelopen. Het enige probleem dat ik regelmatig heb kan niet door de dealer worden opgelost. Ook mijn huisarts heeft geen medicijnen tegen die zeer brede glimlach die ik iedere keer krijg als ik 'm weer start en die heerlijke V6 hoor grommen....:yes::D:D

Succes met je beslissing,

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, grotendeels ben ik het met Niels eens. Zelf rij ik met een 28 crd unlimited rubicon automaat van 2008. Het verbruik valt altijd tegen 1 op 8 gemideld maar daar rij je Jeep voor. Maar wat zo'n wrangler kost en zeker bij jullie, dat lijkt nergens op wat je daar voor terug krijgt maar goed zoals Niels zei "het Jeephart". Ik heb er weinig problemen mee tot op dit moment de Jeep heeft nu 55000 km gelopen. Het enigste probleem wat ik zo nu en dan heb zijn electrische storingtjes maar kunnen wel door de dealer opgelost worden. Als je de mogelijkheid hebt koop dan gelijk een rubicon, je hebt in iedergeval zwaardere assen, dana 44 voor en achter een 4.10 overbrenging en deelbare stabi-stang, voor en achter diffsperren. Voor 3 weken terug heb ik een 4x4 vakantie gerreden in midden Frankrijk. Er waren 10 4x4's 6 landrovers waarvan 3 geprepareerd een Toyto FJ funcruiser een Patrol Hi Lux en ik met de Jeep. We hebben best heftige stukken gerreden met steile afdalingen en hellingen bezaait met stenen en soms grote stenen. Nu wil ik mezelf of liever gezegd de Jeep niet op de borst kloppen maar we waren de enigste die zonder lieren boven kwam. Verder gingen er 2 landrovers stuk, 1 tussenbak en 1 met een gebroken steekas--je, een 27 spline en een doorsnee van 2 cm. Maar je moet een Jeepofiel zijn maar dat ben je geloof ik wel anders zou ik voor de volvo gaan.

Succes met je beslissing.

gr. Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm, een V6. nu maar hopen dat het minder CC heeft. Dat kan schelen met invoerrechten.

Het wordt dus gewoon wachten op de nieuwe gegevens, van het 2011 model.

Voor offroad hou ik gewoon de TJ aan. Deze krijgt in de aankomende winter roest behandeling in en op het chassis, en nog wat andere dingen worden vervangen. (zijn inmiddels onder weg van de state,s.)

O en wat betreft dure prijzen voor auto,s , ze zijn later ook meer geld waard.

Mijn grand 2004 wil ik van af. heeft 130 000 gereden. minimum prijs wat ik terug krijg is altijd nog 25 000 euro,s. markt waarde ligt op ca 35 000 euro,s

De plussen van volvo: rijd zuiniger

motor verwarming op diesel

prijs

De plussen van Jeep: de ruimte

de knoppen niet in de deur, maar in het midden console

De kids zien liever een Jeep ;)

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich heb ik een nog moeilijker probleem: wil mijn Grand Voyager inruilen voor een JK maar mijn vrouw wil absoluut niet.

De JK is volgens haar te klein niet comfortabel enz.

Nu komt de grap ze rijdt zelf al jaren in een Wrangler TJ. Wie kan mij verwijzen naar forum over vrouwen HaHa

Black Moos je hebt het beter voor elkaar dan ik.:lol:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich heb ik een nog moeilijker probleem: wil mijn Grand Voyager inruilen voor een JK maar mijn vrouw wil absoluut niet.

De JK is volgens haar te klein niet comfortabel enz.

Nu komt de grap ze rijdt zelf al jaren in een Wrangler TJ. Wie kan mij verwijzen naar forum over vrouwen HaHa

Black Moos je hebt het beter voor elkaar dan ik.:bye1:.

laat ze ermee rijden, pas dan kan je er wat van zeggen....niet zomaar wat roepen. Ik heb hem gehuurd op St Maarten, echt super fijne en comfortabele auto. Zeker meer dan een TJ maar die van mij heeft BFGoodridge 32 ers. Dat scheelt een hoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het kunt opbrengen om je JK helemaal "stock" te laten dan is er prima in te rijden. Zeker de 4 deurs is - door zijn grotere lengte - redelijk comfortabel. Misschien "iets" stugger dan een Grand, maar dat vind ik persoonlijk meer een voordeel. Hobbels in de weg zijn met een 4d JK beter te nemen dan met z'n voorgangers. Uiteraard verandert dit rijcomfort nogal als je gaat verhogen en grote banden erop laat zetten. Geloof de verhalen op de Amerikaanse fora niet dat de JK met een liftkit en 12.5" brede banden "better than stock" rijdt. Neem van mij aan, dat is een excuus om de kosten nog enigszins te kunnen rechtvaardigen. Uiteraard is het in het terrein wel weer leuker.

Hoewel de hardtop qua windgeruis een stuk beter is dan de vorige edities (waterdichtheid is een ander verhaal), is deze auto - met de aerodynamica van een zeecontainer - wel iets minder stil.

En qua toeters en bellen, tja ik mis niet zo veel. Ik heb er centrale deurvergrendeling op laten zetten omdat ik om de auto heen lopen om de deuren op slot te doen zo vreselijk ver vond lopen, maar meer luxe heb ik niet nodig.

Maar als je moet uitleggen waarom het een Wrangler moet zijn, dan begin je de wedstrijd al met 1-0 achterstand. It's JK thing, she wouldn't understand :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks voor alle reactie,s,

Als het een JK wordt, zal hij gewoon origineel blijven. ( ik heb immers de TJ op 33 er)

De optie sper op de achter as zou mij wel passen, als er veel sneeuw valt, lijkt mij dat handig.

( 40 cm in 12 uur is mogelijk.)

Uit de reactie,s merk ik dat de 2.8 diesel een betrouwbare motor is.

We zullen wel zien wat 2011 model doet met uitstoot van co2.

Over 2 weken ben ik weer in NL. maar eens kijken of we ergens kunnen proef rijden.

O, en vrouwlief maakt het niet echt uit, een Volvo xc 60, of een Jeep JK.

(ik denk wel dat ik aan een Jeep zelf iets meer kan repareren dan een Volvo)

:P:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom ik vandaag langs een Volvo garage En vraag ik mijn vrouw, zullen we effe kijken bij de XC60. Zegt ze.... Nee rij maar door.:bye1:

Stand: 30% Volvo XC60 70% Jeep JK

<_<

Eigenlijk is het ook appels en peren vergelijken.. de Volvo is een peer.

Appels zijn veel frisser en kleurrijker. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Oeps, Gisteren proef gereden in een Volvo XC60.

Rijdt prima, maar ruimte :unsure:

Voorin beetje krap, achterin... moeilijke instap en met ingetrokken benen zit je op de achterbank.

Nu komt het..... heb ook gelijk proef gereden met een V70 met de minste diesel motor.

Veel ruimte, verbruik 1 op 20 ( 4.5 L 100km) en 25 000 euro goedkoper.

Het is wachten op de inruil prijs.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, Gisteren proef gereden in een Volvo XC60.

Rijdt prima, maar ruimte :no:

Voorin beetje krap, achterin... moeilijke instap en met ingetrokken benen zit je op de achterbank.

Nu komt het..... heb ook gelijk proef gereden met een V70 met de minste diesel motor.

Veel ruimte, verbruik 1 op 20 ( 4.5 L 100km) en 25 000 euro goedkoper.

Het is wachten op de inruil prijs.

:yes:

Dat willen we helemaal niet weten Jacco... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik had nog steeds niks gehoord van Jeep, en verder gekeken.

Na Volvo XC 70, Mitsubishi ( die beiden geen interesse voor verkoop/ inruil) Komt de nieuwe BMW X3 uit. Proef gereden, prima. maar ook hier geen interesse voor een grand cherokee.

Dan de Audi Q5 ( lijkt veel op de nieuwe bmw X3) Audi heeft hier het vermogen van de diesel wat meer terug geschroefd. nl 143 PK. Maar scheel enorm in belasting. (zeg maar BPM )

DE verkoper,s zijn hier wat actiever. En dus wel interesse voor de Jeep.

Was maar net thuis, of er was ook al een mail, 5 min telefoon. dus die wilden wel een auto verkopen van zo,n 72000 euro,s.

Dus alle die hebben gereageerd, thanks.

Maar helaas staat de verkoop van Jeeps stil na de overname van fiat.zowel in Nederland als hier in Noorwegen.

:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...