Spring naar bijdragen

4 Part Time / 4 Full Time


Ralph123
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Wellicht een domme vraag, maar ik kom er zelf niet uit...

Wat is nou het verschil tussen deze 4wd standen?

- 2 WD

Dat lijkt me een duidelijke, alleen aandrijving op de achterwielen, of te wel de stand die je normaalgesproken gebruikt.

- 4 Part Time

??

- 4 Full Time

??

- N

Neutraal lijkt mij.

Waarom zit die daar eigenlijk ook op? Is dat niet hetzelfde als de versnellingsbak in N zetten?

- 4 LO

Lijkt me ook duidelijk, 4wd, maar dan in de 'lage gearing'

Gaat me dus voornamelijk om het verschil in die 4 Part Time en 4 Full Time.

Groeten,

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De woorden "Part" en "Full" zeggen het al, lijkt me.

Part voor onverhard, is 4x4 hoog.

Full mag altijd, is ook 4x4 hoog.

Huh?

Dat maakt het mij eerlijk gezegd alleen verwarrender...

Part is 4x4 hoog zeg je en Full is ook 4 x 4 hoog...

Dat is dan toch vreemd dat er 2 standen zijn voor precies hetzelfde...??

Kan het dan niet zo zijn dat bij Part het differentieel geblokkeerd is of zoiets?

Groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom nu net een overzicht tegen op een site.

Part-Time 4WD - Refers to a four-wheel drive system that operates on-demand and drives all four wheels by locking front and rear axles together via a shift lever. It usually includes two speed ranges (Hi and Lo). Part-time 4WD systems must be operated in 2WD mode on dry pavement, as they're designed to be used only in specific situations when extra traction is required.

Full-Time 4WD - Describes a four-wheel-drive system that can be operated continuously on all surfaces. A full-time four-wheel-drive system may include the option of part-time operation (allowing you to shift into 2WD on dry pavement for example), and may or may not have Hi and Lo speed ranges.

Groeten,

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, je hebt de standen 4x4 hoog en 4x4 laag Part-time. Er gaat een oranje licht op het dash aan. De tussenbak wordt dan gesperd. Mogen alleen op niet verharde grond worden gebruikt en eventueel in de sneeuw.

Dan is er nog 4x4 hoog Full-time, geeft een groen licht en mag ook op de verharde weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

groen licht op je dashboard betekend niet dat je daarmee op de verharde weg mag. alleen als je op je hendel een keuzepositie 4WD in groene letters hebt.

Ik heb zelf 2H 4H N (alledrie zwart) en 4L (rood) bij 4H licht er een groen lampje 4WD op mijn dashboard op maar het is part time 4WD.

4x4H is hoge gearing

4x4L is lage gearing; meer toeren dus meer kracht bij lagere snelheden, zoals de eerste versnelling op een fiets.

4x4 partime is voor gebruik op onverharde weg ,sneeuw en ijs

4x4 fulltime is ook voor gebruik op de verharde weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...