Spring naar bijdragen

ABS probleem


Wizard
 Share

Recommended Posts

Hallo mede Jeepers.

Ik zit met een probleempje met mijn ABS.

Nog niet zo lang geleden heb ik een Jeep Cherokee Limited 4.0l op G3 gas uit 2000 gekocht. Wat een heerlijke Wagen!!!

Sinds kort heb ik echter een probleempje met remmen.

Bijvoorbeeld bij het afremmen van 50 km/h naar 0 km/h hoor ik als ik bijna stil sta een zoemend geluit uit het vooronder komen. Ook krijg ik een soort van feedback op het rempedaal wat Voor een ABS niet vreemd is maar wel als ik niet slip en op een rustige manier afrem.

Laatst stond ik in de file waarin ik veel heb moeten remmen. op een gegeven moment stopte de ABS er volgens mij helemaal mee want er ging een Geel lampje "ABS" branden op het dashboard. Het grapige is echter dat ik daarna helemaal geen remprobleem meer had, de auto remde weer prima!!!. Toen ik kort erna ging Tanken (Uiteraard) en de auto uit en weer aangeschakeld had was het gele lampje verdwenen en het remprobleem met de ABS terug. Ik blijf met vragen achter.

- Heeft dit te maken met een afstelling van de ABS?

- lijkt dit juist op een onderdeel dat niet meer goed werkt?

- Is die ABS niet helemaal uit te schakelen dan?

- iemand wel eens het zelfde probleem gehad?

Anyone???

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Greetzzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Manual zgt het volgende;

"Als het ABS lampje gaat branden tijdens het rijden dan geeft dit aan dat een deel van het antiblokkeer systeem van de remmen niet functioneert.

Het conventionele remsysteem blijft normaal werken.

Zet de motor af en aan om het antiblokkeer systeem te resetten. Als het lampje blijft branden moet u uw dealer opzoeken".

Welnu, het lampje is gewoon uit gegaan na het herstarten van de motor maar het probleem is juist terug gekomen. Ik heb dan ook niet het idee dat er iets mis is met het conventionele remsysteem. Het rode lampje van het conventionele remsysteem gaat in ieder geval niet branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Is het probleem nu opgelost. Ik heb precies hetzelfde met mijn xj 2001. ABS lampje blijft uit maar bij bijna stilstand treedt abs in werking. Ga nu nog een keer alle sensoren na en goed schoonmaken. Nooit eerder problemen gehad. Na achteras revisie bleef abs lampje branden. Achter sensoren schoongemaakt en afgesteld op 1 mm. Resultaat lampje uit maar bij bijna stilstand zoemend geluid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...