Spring naar bijdragen

stangen van de dakrails


Petrus
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Hallo, mocht je ze er nog niet uit hebben. Ik heb een Grand Wagoneer uit 87 en neem aan dat het hetzelfde systeem is. Bij mij eindigen de rails die in de lengte van de wagen lopen zowel voor als achter met de houders die op het dak vastzitten. Eén van die houders moet je verwijderen, geldt dus voor de linker en rechter rail. Een klein schroefje houdt de houder vast ( van onderen ) aan de rail. Ik gebruik een bitje met een T stuk om deze kruiskop schroef te verwijderen. De houder zit zelf vast met 2 grotere schroeven in het dak, ik meen dat waar zich in vast zetten grommets heten. Rubberen bussen met een metalen kern. Bij het vastdraaien zetten deze zich vast aan de binnenkant van je dak voor een waterdichte afsluiting. Deze grommets kan je kopen per set van 16 bij teamwagoneer in de USA. Als je beide houders weg hebt trek je de stangen tussen de rails er zo uit en kan je de andere ( in totaal nog 6 ) houders laten zitten. Ik had lekkage en heb het hemeltje eruit gehaald en alle grommets vervangen en de hemel nieuw bekleed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...