Spring naar bijdragen

uitlijning assen


Mork
 Share

Recommended Posts

Hoe moeten de assen worden uitglijnd ten opzichte van de tussenbak/motor.

De Jeep is een CJ 7 van 1981 met een 4,2 liter en Versnellingsbak SR-4 Tussenbak Dana 300, Vooras Dana 35 (?), Achteras AMC 20, Bandenmaat 255 85 16

De Jeep is verhoogd echter weet ik niet hoeveel.

het is nu zo dat voor en achteras in het verlengde van de aandrijfas zit, de onderste homokineet van de aandrijfas maakt dus geen hoek, de bovenste wel.

mvrgr, Marc

post-4788-12873036540108_thumb.jpg

post-4788-12873036544056_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trillen is al zolang als we de auto hebben, echter wordt er niet heel veel mee gereden, motor is er net uit geweest wegens interne waterlekkage.

motor zit er nu weer in en nu is het tijd om met de rest aan de slag te gaan, vandaar.

tijd..tijd..tijd, had ik het maar !

mvrgr, Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hoek aan de bakzijde moet hetzelfde zijn maar tegenovergesteld aan de hoek aan de as zijde.

Bij gewone kruisjes ( die jij dus hebt ) moet het ene kruisje het draaiverschil van de andere opvangen, gebeurd dit niet dan krijg je dus trillingen.

Oplossingen hiervoor zijn het verlagen van je versnellingsbak ( cm. of 2, 3 ) of je assen kantelen, bv. met behulp van daarvoor bedoelde kegjes.

Bij een flinke lift kan het zelfs beide nodig zijn.

bewerkt door darkwolf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de tussenbak niet verlagen. Dit lijkt me een van de domste dingen die je kunt doen. Eerst verhogen en verlagen......

Ik zou je adviseren CV-aandrijfassen te monteren. Voorste aandrijfas van XJ gebruiken met een bijpassende yoke van een NP231 (XJ). De yoke is een 26-spline, die gelijk is aan de D20 en D300. De yokes uitwisselen en de CV aandrijfas op lengte maken. Je kunt ook nieuwe spullen kopen, bijvoorbeeld eentje van Tom Woods Custom Drive Shafts, maar dan zijn de kosten wel een stukje hoger.

De hoek aan de bakzijde moet hetzelfde zijn maar tegenovergesteld aan de hoek aan de as zijde.

Bij gewone kruisjes ( die jij dus hebt ) moet het ene kruisje het draaiverschil van de andere opvangen, gebeurd dit niet dan krijg je dus trillingen.

Oplossingen hiervoor zijn het verlagen van je versnellingsbak ( cm. of 2, 3 ) of je assen kantelen, bv. met behulp van daarvoor bedoelde kegjes.

Bij een flinke lift kan het zelfs beide nodig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...