Spring naar bijdragen

Noorwegen : bakprobleem?


Recommended Posts

Hoi, ik heb sinds kort weer es wat raars met mn Cherokee uit87. 4ltr 6cyl autom.

Onder het rijden krijg ik af en toe een stoot. het is net of de bak wil schakelen , ontkoppeld maar dan weer in dezelfde versnelling inschakeld. het gebuerde twee weken geleden voor het eerst en ik heb eerst maar eens de differentieelolies en de bakolie en tussenbakolie laten verversen bij de lokale amcar garage.

maar het stoten gebeurd nu steeds vaker.Het gebeurd dus bij een constante snelheid en niet bij optrekken, dan schakelt de bak normaal door.

iemand enig idee wat dit kan zijn of beter ;wat eraan te doen is?:yes:

gr

Gert-Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij doet het vandaag ook weer, maar nu is het net alsof hij even een fractie van een seconde uitvalt. Ik heb al een poosje dat ie soms afslaat als ik plotseling stop. En vandaag wou ie ook al niet starten. pas na aankoppelen van een tweede accu en dan nog pas na 5-6 keer starten. rest van de avond geen probleem meer. ca 10 keer gestart gedurende de avond. maar dat vervelende uitvallen van een halve seconde doet ie dus nog steeds.

iemand ooit zoiets meegemaakt? :D????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stappenmotor is niet verantwoordelijk voor afslaan onder het rijden, deze regelt de stationair-loop. Schoonmaken kan natuurlijk nooit kwaad.

Denk eerder aan een storing in het onstekings gebeuren, bv de CPS.

Stappenmotor kan je gewoon uit het gasklephuis schroeven en schoonmaken met bv remmenreiniger. Maak ook gelijk de kanaaltjes van je gasklephuis schoon, waar de lucht van en naar de stappenmotor door gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Dank voor de CPS sensor Boris. ik heb hem er gisteravond ingezet. Viel nog best mee , was in een half uurtje gebeurd. Alleen die kabel weer in dat kl..klemmetje krijgen...dus uiteindlijk een uur bezig geweest.

maar.. hij slaat nog steeds af en toe en halve seconde af tijdens het rijden.:bye1:

Iemand enig idee waar ik dat moet zoeken? of moet ik mn computer eerst resetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gert-Jan

Zit er op die bak van jou zo'n automatische locker ?

Dat is een systeem waarbij de koppelomvormer niet meer vrij draait, maar op de steekas gelockt wordt.

Bij constant toerental moet die pin erin gaan en daalt je toerental dan wat.

Als die daar bij jou opzit, kun je misschien de overdrive uitschakelen.

ps. heb je al eens geprobeerd om een eind in '3' te rijden of in '2' en kijken of hij dan wel normaal doet ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de CPS sensor Boris. ik heb hem er gisteravond ingezet. Viel nog best mee , was in een half uurtje gebeurd. Alleen die kabel weer in dat kl..klemmetje krijgen...dus uiteindlijk een uur bezig geweest.

maar.. hij slaat nog steeds af en toe en halve seconde af tijdens het rijden.:bye1:

Iemand enig idee waar ik dat moet zoeken? of moet ik mn computer eerst resetten?

Mischien heb je hier iets aan?

Met een grand cherokee heb ook ooit zoiets gehad bij een beplaalde constante lage snelheid stotteren, en afslaan tijdens stapvoets rijden of bijna stilstaan, bleek toch de stappenmotor te zijn [ koolaanslag na lange rit]heb toen een nieuwe gemonteerd probleem was meteen verholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar weken geleden mn stappenmotor en de CPS schoongemaakt. Toen was het probleem weg en ik heb uren lekker gereden zonder problemen. Mooie dagtocht gemaakt hier in de fjorden en lekker de bergen in.Nadat het begon te regenen kwam het probleem terug.

Ik verdacht de CPS sensor omdat die aan de buitenkant zit. CPS sensor heb ik eerder van de week vervangen maar het probleem bleef. Vanavond opnieuw de stappenmotor schoongemaakt met remmenreiniger en het probleem blijkt weg te zijn.Er kwam weer zwarte rommel af.

Dus de stappenmotor lijkt inderdaad de boosdoener. Denk dat het wijs is om een nieuwe te monteren. Of weet iemand mij te vertellen of je zon ding uitelkaar kunt halen om hem goed schoon te kunnen maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar weken geleden mn stappenmotor en de CPS schoongemaakt. Toen was het probleem weg en ik heb uren lekker gereden zonder problemen. Mooie dagtocht gemaakt hier in de fjorden en lekker de bergen in.Nadat het begon te regenen kwam het probleem terug.

Ik verdacht de CPS sensor omdat die aan de buitenkant zit. CPS sensor heb ik eerder van de week vervangen maar het probleem bleef. Vanavond opnieuw de stappenmotor schoongemaakt met remmenreiniger en het probleem blijkt weg te zijn.Er kwam weer zwarte rommel af.

Dus de stappenmotor lijkt inderdaad de boosdoener. Denk dat het wijs is om een nieuwe te monteren. Of weet iemand mij te vertellen of je zon ding uitelkaar kunt halen om hem goed schoon te kunnen maken?

Schoonmaken schijnt een tijdelijke oplossing te zijn een nieuwe monteren is de beste oplossing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja die heb ik ook schoongemaakt ik neem an dat je trouwens heen en weer bedoelt. die as beweegt horizontaal.

Ik kijk het even aan. Een nieuwe monteren die dan ook weer vies wordt lijkt me zinloos. hoe komt het dat de stappenmotor vervuilr en wat is daar tegen te doen? Of is het zo dat die dingen door de jaren heen zowiezo slechter/vuilgevoeliger worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

zijn we weer, met hetzelfde probleem. inmiddels een nieuwe stappenmotor gemonteerd maar het probleem wordt eerder erger.

De jeep stopt er onder het rijden nog steed mee voor een fractie van een seconde. het is net of de stroom onderbroken wordt om een fractie van een seconde later weer in te schakelen. Ik zoek me dus al maanden dood naar de oorzaak en wordt er een beetje moedeloos van. Het moet iets kleins en lulligs zijn.

Ik hoor wel eens dat Jeeps bij een ongeluk automatisch afslaan. Werkt dat met een sensor en kan die voor mijn probleem verantwoordelijk zijn? wat gebeurt er in geval van een ongeluk eigenlijk precies?

CPS is ook al vervangen door nieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

CPS is niet de enige boosdoener die zo'n soort storing kan veroorzaken. In je onsteking zit ook nog een sensor die de nokkenas beweging registereerd. Deze sensor (camshaft position sensor), ook wel sync sensor genoemd, regelt met de CPS (crankshaft position sensor) de onsteking. Deze zit onder de verdelerkap en rotor.

Verder alle bedrading en stekkers in ontsteking goed controleren. Er was laatst ook iemand met zo'n vreemde storing, bleek het in de stekker van de bobine te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...