Spring naar bijdragen

k&N sportluchtfilter


darkwolf
 Share

Recommended Posts

aangetroffen op zolder.....een k&n luchtfilter met chromen behuizing.

past iig op de carter bbl carburateur zoals gebruikt op de 6 cillinder motoren.

de maten zijn als volgt: doorsnede filter= 17,5 cm.

hoogte filter =5 cm. doorsnede opening dat op carb. komt =6.5 cm.

wil er graag 50 euro voor....

het voordelen van een k&N filter zijn betere prestaties van je motor,minder brandstofverbruik en nooit meer een nieuw filter kopen want deze kun je gewoon schoonmaken onder de kraan!!!!!

oja,ziet er zo uit:

kn_assembly.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin ik net intresse in die filter te krijgen, hoor ik alleen maar negatieve dingen.

Leuk voor en GTI'tje en niet voor off-road gebruik bv.

Kan aan mij liggen, maar als een auto beter kan ademen dan heeft dit toch ook voordelen voor off-road gebruik. Of trekt deze filter teveel stof aan, en zit daarom te snel dicht bij een dagje off-road.

Ben nieuwsgierig naar de uitkomst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn goede filters maar volgens mij niet zo geschikt in zanderige omgeving. Bovendien istie rondom open dus bij de eerste de beste golf onder je motorkap is het prijs. Kunt het gewoon proberen toch? 50 euro is zeker niet te veel en na een dagje rijden kijk je naar de hoeveelheid zand IN het filter.

Je Jeep zal toch niet gelijk overlijden?

Het eerste bericht was ook een klein beetje cynisch misschien. Ik zie altijd veel soesjes rijden met K&N filters op het dak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by GJ_@Mar 28 2005, 18:32

Zijn goede filters maar volgens mij niet zo geschikt in zanderige omgeving. Bovendien istie rondom open dus bij de eerste de beste golf onder je motorkap is het prijs. Kunt het gewoon proberen toch? 50 euro is zeker niet te veel en na een dagje rijden kijk je naar de hoeveelheid zand IN het filter.

Je Jeep zal toch niet gelijk overlijden?

Het eerste bericht was ook een klein beetje cynisch misschien. Ik zie altijd veel soesjes rijden met K&N filters op het dak.

<div align="right">

ik begrijp dat het onlogisch lijkt maar een k&n filter is in staat om kleine hoeveelheden water (dus geen golfen) buiten de deur te houden,terwijl een origineel (papieren) filter zeiknat wordt en zelfs kan scheuren...

zand en modder komen niet door het filter en spoel je er thuis onder de kraan weer vanaf...

ik ben heilig overtuigd van de werking van deze filters doordat iker zelf altijd mee gereden heb,echter nu door aanschaf van een weber-carb. issie bij mij werkloos omdat webers compleet met filter geleverd worden..

oja,naar de hoeveelheid zand kijken die evt. door je filter komt lijkt me echt geen goed idee... laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

k&n is een weg of race filter en zeker geen off the road filter of je moet er een beschermde zg foam hoes over doen dan beschermd hij wel tegen zand en modder dan is het een zg cross folter zoals bij twin air

alleen de grove k&n filter is all show maar geen terrein filter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by darkwolf@Mar 27 2005, 19:50

aangetroffen op zolder.....een k&n luchtfilter met chromen behuizing.

past iig op de carter bbl carburateur zoals gebruikt op de 6 cillinder motoren.

de maten zijn als volgt: doorsnede filter= 17,5 cm.

                                  hoogte filter    =5 cm.                                                    doorsnede opening dat op carb. komt  =6.5 cm.

wil er graag 50 euro voor....

het voordelen van een k&N filter zijn betere prestaties van je motor,minder brandstofverbruik en nooit meer een nieuw filter kopen want deze kun je gewoon schoonmaken onder de kraan!!!!!

oja,ziet er zo uit:

kn_assembly.gif

<div align="right">

Hallo Darkwolf,

Als K&N gebruiker kan ik iedereen verzekeren dat dit een superinvestering in trekkracht en flexibiliteit is. Echt lonend als je wilt dat je Jeep aan het gas "hangt".

Dus voordat je het terrein in gaat schroef je gewoon even je oude filter er op en klaar.

Boxhopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Boxhopper@Mar 30 2005, 19:25

Hallo Darkwolf,

Als K&N gebruiker kan ik iedereen verzekeren dat dit een superinvestering in trekkracht en flexibiliteit is. Echt lonend als je wilt dat je Jeep aan het gas "hangt".

Dus voordat je het terrein in gaat schroef je gewoon even je oude filter er op en klaar.

Boxhopper

<div align="right">

welnee welnee welnee....ik roep het nog 1 x en daarna laat ik dit topic met rust want het ding is verkocht!!!!

een k&n filter werkt prima in het terrein,extra modderhoesje eroverheen en er kan je niks meer gebeuren....

frusty.giffrusty.giffrusty.giffrusty.giffrusty.giffrusty.giffrusty.gif

wat je er verder over zegt is trouwens absoluut waar!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik roep het nog 1 x en daarna laat ik dit topic met rust want het ding is verkocht

Mooi, slotje... eventuele discussies verwijs ik naar de technische hoek. 'Techniek algemeen' als het even kan. Er zijn meerdere soorten filters dan hier beschreven.

-klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...