Spring naar bijdragen

Explosies, maar niet starten...


 Share

Recommended Posts

Eindelijk zit alles weer in elkaar en lekt er nergens (nog niet) vloeistof uit, maarrrr nu zit ik met het volgende probleem.. Als ik probeer te starten dan komen er wel "explosies" uit de uitlaat, maar de motor slaat niet aan?! Nu heb ik het idee dat dit te maken heeft met de timing, maar hoe kom ik daar achter?? :P

Hoe kan ik bijvoorbeeld controleren of de juiste kabel op de juiste cilinder is aangesloten?

Gr Gunther

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De wiring staat op je inlaat-spruitstuk.

Je hebt toevallig niet je ontsteking er uit gehad ? , en dat je hem exact 180 graden verkeerd hebt zitten.

Ik heb de ontsteking er inderdaad uit gehad. Voordat ik hem heb verwijderd, nog snel ff een foto gemaakt... En nadat alles weer in elkaar zat, de ontsteking hetzelfde als op de foto terug geplaatst....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de motor staat de 'firing order' mooi aangegeven, maar hoe kom ik er achter wat de 'firing order' is van de Hei distributor?
Staat er op Gunther.

Zelfs al staat het er niet op, is het eenvoudig vast te stellen.

Zet cilinder 1 op arbeidsslag en BDP, check nu de stand van HEI rotor, vanaf deze stand begint (met de klok mee) je ontstekings volgorde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

cyl1 arbeids slag betekent dat de tuimelaars van nummer 6 tuimelen of bewegen als je de motor wat heen en weer draai. Of je duim over het nummer 1 bougie gat houden terwijl je de jeep in de vernselling wat heen en weer duwt. Dan kun je voelen wanneer nummer een op de abrbeids slag staat, dan de timing marks alignen en Ab zijn instructies volgen. Firing order is 153624

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs al staat het er niet op, is het eenvoudig vast te stellen.

Zet cilinder 1 op arbeidsslag en BDP, check nu de stand van HEI rotor, vanaf deze stand begint (met de klok mee) je ontstekings volgorde.

Thanx!

Het staat er bij mij inderdaad niet op... Maar met deze tip kom ik een heel eind denk ik! :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GELUKT!!

Cylinder in de bovenste stand gezet, rotor op 'stand 1', kabels aangesloten en vervolgens geprobeerd te starten.. Nu probeerde de motor aan te slaan, maar kwam het uitlaatgas uit de carborateur.. Ontsteking vervolgens 180gr gedraaid en gestart. Uiteindelijk afgesteld met de stroboscooplamp en nu loopt ie super!

Thx voor alle tips!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...