Gumy Geplaatst June 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2010 Eindelijk zit alles weer in elkaar en lekt er nergens (nog niet) vloeistof uit, maarrrr nu zit ik met het volgende probleem.. Als ik probeer te starten dan komen er wel "explosies" uit de uitlaat, maar de motor slaat niet aan?! Nu heb ik het idee dat dit te maken heeft met de timing, maar hoe kom ik daar achter?? Hoe kan ik bijvoorbeeld controleren of de juiste kabel op de juiste cilinder is aangesloten? Gr Gunther Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst June 17, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 17, 2010 De wiring staat op je inlaat-spruitstuk. Je hebt toevallig niet je ontsteking er uit gehad ? , en dat je hem exact 180 graden verkeerd hebt zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JDGADE Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Wat voor blok ligt er in? 4.2 lijn 6? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst June 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 De wiring staat op je inlaat-spruitstuk.Je hebt toevallig niet je ontsteking er uit gehad ? , en dat je hem exact 180 graden verkeerd hebt zitten. Ik heb de ontsteking er inderdaad uit gehad. Voordat ik hem heb verwijderd, nog snel ff een foto gemaakt... En nadat alles weer in elkaar zat, de ontsteking hetzelfde als op de foto terug geplaatst.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst June 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 (bewerkt) Wat voor blok ligt er in? 4.2 lijn 6? AMC 304 V8... (met een HEI ontsteking) June 18, 2010 bewerkt door Gumy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Denk toch dat je het in de afstelling van de ontsteking moet zoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst June 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Op de motor staat de 'firing order' mooi aangegeven, maar hoe kom ik er achter wat de 'firing order' is van de Hei distributor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Staat er op Gunther. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst June 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Staat er op Gunther. Da zal toch zeker nie? Als da zo is dan heb ik daar toch al een paar keer overheen gekeken.... Ik zal het straks nog eens checken.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Op de motor staat de 'firing order' mooi aangegeven, maar hoe kom ik er achter wat de 'firing order' is van de Hei distributor? Staat er op Gunther. Zelfs al staat het er niet op, is het eenvoudig vast te stellen. Zet cilinder 1 op arbeidsslag en BDP, check nu de stand van HEI rotor, vanaf deze stand begint (met de klok mee) je ontstekings volgorde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aw12345 Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 cyl1 arbeids slag betekent dat de tuimelaars van nummer 6 tuimelen of bewegen als je de motor wat heen en weer draai. Of je duim over het nummer 1 bougie gat houden terwijl je de jeep in de vernselling wat heen en weer duwt. Dan kun je voelen wanneer nummer een op de abrbeids slag staat, dan de timing marks alignen en Ab zijn instructies volgen. Firing order is 153624 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst June 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 19, 2010 Zelfs al staat het er niet op, is het eenvoudig vast te stellen.Zet cilinder 1 op arbeidsslag en BDP, check nu de stand van HEI rotor, vanaf deze stand begint (met de klok mee) je ontstekings volgorde. Thanx! Het staat er bij mij inderdaad niet op... Maar met deze tip kom ik een heel eind denk ik! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
maurice coolen Geplaatst June 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2010 onsteking even omhoog pakken en halve slag draaien . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gumy Geplaatst June 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2010 GELUKT!! Cylinder in de bovenste stand gezet, rotor op 'stand 1', kabels aangesloten en vervolgens geprobeerd te starten.. Nu probeerde de motor aan te slaan, maar kwam het uitlaatgas uit de carborateur.. Ontsteking vervolgens 180gr gedraaid en gestart. Uiteindelijk afgesteld met de stroboscooplamp en nu loopt ie super! Thx voor alle tips!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst June 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2010 zoals ik al schreef..... 180 graden verdraaid... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.