Spring naar bijdragen

massa slot lier


Recommended Posts

Word wel vaker gedaan, maar waar wil je de massaschakelaar neer zetten?

Onder de motorkap, dan moet je nog elke keer voor en na het lieren de motorkap openen.

In je dashbord kasje, dan moet je de dikke kabeldoor je dashbordkasje laten lopen.

Waar ga je hem tussen zetten, voeding of massa?

Heb zelf een zwaar relais tussen de voeding gezet, hoef alleen een tuimelschakelaar om te zetten, met een tweede schakelaar kan ik in en uit lieren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Word wel vaker gedaan, maar waar wil je de massaschakelaar neer zetten?

Onder de motorkap, dan moet je nog elke keer voor en na het lieren de motorkap openen.

In je dashbord kasje, dan moet je de dikke kabeldoor je dashbordkasje laten lopen.

Waar ga je hem tussen zetten, voeding of massa?

Heb zelf een zwaar relais tussen de voeding gezet, hoef alleen een tuimelschakelaar om te zetten, met een tweede schakelaar kan ik in en uit lieren

dacht er over m net achter de accu tussen de massa te zetten, inderdaad je moet voor je het terrein in gaat de sleutel er in doen en aan zetten en bij naar huis gaan weer uit schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frank,

Zo'n massa schakelaar heeft vooral veiligheid als doel; mocht je lier blijven doordraaien dan wil je snel de spanning er af kunnen halen.

Ook bij kortsluiting omdat anders je auto misschien afbrand.

Onder de motorkap heeft hij dus weinig nut.

Plaats hem liever op je dashboard, dan blijft hij ook lekker droog !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Warm Power Interupt dinges; werkt perfect. Is gewoon een heel zwaar relais tussen de voedingskabel met een schakelaartje in het dashboard. Dus ook tijdens het lieren kun je de spanning er af halen. Wel zo veilig. Voor niet al te veel bij Quadratec te bestellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de Warm Power Interupt dinges; werkt perfect. Is gewoon een heel zwaar relais tussen de voedingskabel met een schakelaartje in het dashboard. Dus ook tijdens het lieren kun je de spanning er af halen. Wel zo veilig. Voor niet al te veel bij Quadratec te bestellen

idem hier.. werkt perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel zo'n grote schakelaar. zit onder de motorkap maar is onhandig.. ben nu bezig met een paneel tussen de stoelen daar gaat ik hem nu plaatsen.. heb hem echter wel op de + zitten en niet op de massa... weet niet in hoeverre de lier massa krijgt van het chassis.

enigste nadeel.. als die erg vochtig is geweest werkt die niet meer goed.. (oxidatie op de punten waar die op schakelt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...