Spring naar bijdragen

Klep tikt!


John
 Share

Recommended Posts

Ik hoor steeds duidelijker een tikkend geluid, volgens mijn garage een cylinder-klep. Dit schijnt "normaal" te zijn en aangezien mijn XJ uit 93 zo'n 242,000 Km erop heeft zitten (waarvan zo'n 2 ton op LPG), wordt dit alleen maar erger totdat de cylinder de geest geeft en dus de motor gereviseerd moet worden. De klep(pen) opnieuw stellen gaat niet omdat ze hydraulisch zelfstellend zijn.

Klopt dit en moet ik dus gewoon maar zitten wachten totdat het ding het uiteindelijk begeeft, of is er nog iets aan te repareren? Is dit normaal voor een motor op LPG na ca. 2 ton op LPG te hebben gelopen? Hoe verstandig is het de motor te laten reviseren voor ca. 1600 Euro t.o.v. een andere motor kopen?

Graag reacties c.q. ervaringen van andere Cherokee LPG rijders.

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne heeft nu 242.000 kilometer gelopen en ja ook op LPG.

Bij 2 ton zijn het blok, de bak en de assen geriviseerd.

En zoals ik vernomen heb blijkt dat vrij normaal te zijn bij die kilometerstand.

Het is aan jezelf wat je er mee gaat doen, maar een ander blok erin leggen brengt een hoop risico's met zich mee want je weet nooit in welke staat deze verkeerd.

Rivisie is denk ik dan toch een heel verstandige keuze want dan weet je wat je weer terug krijgt, met alle vitale draaiende delen vervangen.

Maar ook bij een rivisie kan er wel eens het een en ander fout gaan dus...........

Welke keuze moet je maken.

Suc6 ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mijn Jeep cherokee 4l uit 1988 heeft inmiddels

381000 km er opzitten waarvan 200000 km op gas

en ja mijn motor tikt ook een beetje.

Drie jaar geleden zeiden ze ook dat een van mijn kleppen

lekt maar ben inmiddels weer een 100000 km verder en

geen noemenswaardige problemen er mee.

Jeepie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Mar 22 2005, 15:44

Meestal is het tikken d.m.v. nieuwe hydraulische klepstoters te verhelpen. Die dingen kosten nog geen 10 euro per stuk en met 12 stuks in je motor is dat te overzien. Maar.... als je het moet laten doen wordt het, door het garagetarief, alsnog prijzig.....

<div align="right">

Zeg kun je de klepstoters eenvoudig vervangen of moet je dan bv je kleppen opnieuw stellen ed ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...