beagle Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 120.000km:unsure:195.000km:unsure:Who cares??? Wat voor mij telt is de onderhoudshistorie.Niet het aantal gereden kilometers.Welke auto dan ook die niet zijn onderhoud krijgt gaat naar de kloten,duur of niet maakt niet uit. Rijd zelf een GC 4.0 G3 met nog "maar" 267.000 MILES op de teller(435.000km) 2 Jaar geleden mijn Volvo 740 van 20 jaar oud ingeruild met slechts 475.000km Daarvoor een Jetta met ruim 3 ton op de teller. Nooit grote kosten aan gehad alleen normale onderhoud.Wel bij aankoop onderhoudshistorie bekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Dat is ook het belangrijkste, die van mij mij heeft weinig onderhoud gehad geloof ik, maar nu word ie goed bij gehouden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ghulst Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Maar hoe zit het dan met de 4.0 motoren?Ik neem aan dat die ook beter zijn dan de 5.9 Ik heb altijd begrepen dat de 4.0's redelijk onverwoestbaar zijn. Onze eigen 4.09 HO in de Cherokee had er 350K op zitten en reed nog prima. Op gas slijten de koppen wel sneller, maar goed, dat is voor de V8's niet anders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Ik heb altijd begrepen dat de 4.0's redelijk onverwoestbaar zijn. Onze eigen 4.09 HO in de Cherokee had er 350K op zitten en reed nog prima. Op gas slijten de koppen wel sneller, maar goed, dat is voor de V8's niet anders. Ik heb mijn motor pas moeten vervangen, en die had 206.000 mile's gelopen op LPG. Maar dat kwam door die duik op de maasvlakte, ik denk als ik dat niet gedaan had dat ie nu nog goed liep. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beagle Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Ik heb mijn motor pas moeten vervangen, en die had 206.000 mile's gelopen op LPG. Maar dat kwam door die duik op de maasvlakte, ik denk als ik dat niet gedaan had dat ie nu nog goed liep. DUIK? Wilde je er een onderzeeer van maken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ghulst Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Eens met Beagle. Onderhoud is belangrijk en ook hoe de vorige eigenaren er mee omgesprongen zijn. LPG kan de levensduur verkorten, maar dat zal niet altijd overal op dezelfde manier te merken zijn. Zoals ik al zei, onze Cherokee was met 350K km's nog prima en ook een eerdere Volvo S70 (4ton+), 740 (3,5ton) en een Alfa Romeo 33 (3 ton) deden het nog prima toen ze ons huis verlieten. Het gebruik van flashlube maakt de slijtage overigens wel veel minder begrijp ik. Aanrader dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Ik geloof daar niet zo in, mijn passat had ook 5 ton gedraaid op LPG en die had het ook niet.Dus waarom zou je het nu wel doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ghulst Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Ik geloof daar niet zo in, mijn passat had ook 5 ton gedraaid op LPG en die had het ook niet.Dus waarom zou je het nu wel doen? Och, het hoeft niet natuurlijk. Ik heb zelf gehoord dat het bij een auto werd ingebouwd en de motor daarna wat lekkerder klonk. Wat meer gesmeerd zeg maar. Daar zou ik het voor doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DATZZ5.9 Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Hey Mich, ik heb geen blauwe ogen ,maar bij mij kan je er gerust van uit gaan dat ie goed is:lol:maar hij is niet te koop (wordt wl. me oldtimertje in de toekomst:P), ook pas het voordiff. laten reviseren.Dacht dat de 5.9 in de Grand wel identiek is aan de motor vd Dodge Ram maar wel met enige aanpassingen!, goed onderhoud is zeker belangrijk maar met de km's komen ook de kinderziektes dus vroeg of laat krijgt ieder er mee te maken. En Ron Jeep kijk ook af en toe naar het USA-forum kan je beetje kijken wat ze daar er allemaal mee doen (veel foto's!!, en tech.gegevens, kan je veel van leren), en ja ieder heeft ze mening over de verschillende motoren. Iedereen kent die 5.9 toch die RJ bedoelt? ga maar even terug in de tijd hij was hier regelmatig in zicht/onderwerp, maak er gewoon een kwis van . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vanderputtens Geplaatst May 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 12, 2010 Ik heb zo'n 350.000 km's gezet op een 5.2 waar ik na 250.000 km een 5.9 in heb gehangen. Nooit een probleem gehad eigelijk met beide motoren. Heb nu ook een probleemloze 5.9. Die ik nu heb heeft een hele lage km-stand en enorm veel preventief onderhoud gehad maar desondanks wilde niemand 'm kopen voor 6500 euro. Wel willen we allemaal een goede voor weinig en gaan we daarna met behulp van dit (overigens super) forum een hoop problemen oplossen Ik heb de mijne maar gehouden en heb er zojuist 4 MX6 instelbare schokbrekers onder gehangen, de M1 inlaat ligt ook al klaar, nu nog even wachten op de grotere TB en ik kan weer aan de slag! Hij staat stil in de garage maar zo'n nagenoeg nieuwe 5.9 is toch wel leuk voor de heb dus... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.