Spring naar bijdragen

hoe schakelen DANA300 transfertbak


Recommended Posts

Euh, ik krijg hem niet in zijn 4L of 4h of N, ik heb geen ervaring met dit soort transfertbakken, doe ik iets verkeerd?

Ik kan hem van 2H naar achtertrekken en ik voel dan dat hij schakelt, maar is het dan normaal dat die pook een beetje terug naar voren springt, zonder uit de 4H te springen?

Maar hoe schakel ik naar N? en naar 4L moet ik met de pook naar links of rechts bewegen? Indrukken of uitrekken of... Wat doe ik verkeerd?

Nogal beschamende vragen voor mezelf vind ik. frusty.gif aangezien ik toch heel wat ken van CJ7 en TJ. Het spijtige is dat ik dit nooit getest heb bij aankoop nog frusty.giffrusty.gif Ik hoop ten zeerste dat da spel niet kapot is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is niet zo'n stomme vraag hoor.

Eerst en vooral de dana 300 is een vrij sterke tussenbak, de kans dat ie kapot is is klein denk ik.

Bij mijn vorige cj ging die ook stroef. Je moet wat met de koppeling spelen als ie in zijn 1 staat en de pook van je tussen bak vooruit of achteruit trekken/duwen afhankelijk van wat je wil. Soms werkt het beter als de auto heel traag rijd (2km/u)

NOOIT proberen schakelen boven de tien km/u.... (dus niet zoals bij je tj)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope, je hoeft niets in te drukken of zoiets gewoon naar voren en naar achteren bewegen in een rechte lijn.

Bij mij spring de pook niet terug als ik 'm in een andere stand zet.

Schakelen gaat soms wel gepaard met een beetje weerstand maar met een klein beetje spelen met de koppeling schieten de verschillende standeen er toch vrij makkelijk in.

Klinkt helaas toch net alsof er iets niet helemaal lekker zit in de bak

Zit de afdekplaat niet in de weg?, Deze moet soms wat uitgeslpeen worden als je een transfercase drop gedaan zou hebben.

Shark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de pook heeft 4 standen helemaal naar voren 4l dan de n dan 2h en helemaal naar achter 4h als de jeep weinig in de 4wd heeft gestaan kan dit stroef gaan anders haal je de afdekplaat in de auto eraf en kijk je of de bediening op de bak wel meegaat anders dit eens inspuiten met kruipolie en naderhand als het goed op en neer gaat smeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...