Raphael Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Vandaag wil ik mijn rechter vooras uitbouwen, dus de kant waar ook die vacuum disconnect zit. nu heb ik vannacht over het forum heen gesurft in de hoop hier iets over te lezen. (wel over alle andere assen) Wat staat mij te wachten, ten opzichte van de linkerzijde waar geen vacuum disconnect zit, wat zeer gemakkelijk was. Is er een bepaalde volgorde welke ik moet aanhouden ??? Thomass Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Vacuum disconnect is niets anders dan een (vacuum bediende)schakelvork die de steekas koppel/ontkoppeld. Ik zou eerst het disconnect deel even demonteren voordat je de steekassen eruit pak. Waarom ga je je as demonteren, revisie, upgrade? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raphael Geplaatst May 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 (bewerkt) Waarom ga je je as demonteren, revisie, upgrade? Het U-joint (kruisje) aan die as is iets defect (ik kan dat kruisje in gemonteerde toestand bewegen) dus dat is de reden dat ik deze er uit wil halen. De andere zijde heb ik een paar weken geleden gedaan, en dat was ook niet voor niets. het leek ipv een naaldlager een poederlager, en dat ging lekker makkelijk. Omdat ik dacht ergens op het forum had gelezen dat ik een C-clip moest verwijderen en ook in 4WD moest zetten, maar niet meer kon vinden waar dat stond stelde ik mijn vraag. Ga ik maar beginnen met die vacuum disconnect te demonteren. Thomass May 6, 2010 bewerkt door Raphael aanpassing gramma Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Moto Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Het U-joint (kruisje) aan die as is iets defect (ik kan dat kruisje in gemonteerde toestand bewegen) dus dat is de reden dat ik deze er uit wil halen.De andere zijde heb ik een paar weken geleden gedaan, en dat was ook niet voor niets. het leek ipv een naaldlager een poederlager, en dat ging lekker makkelijk. Omdat ik dacht ergens op het forum had gelezen dat ik een C-clip moest verwijderen en ook in 4WD moest zetten, maar niet meer kon vinden waar dat stond stelde ik mijn vraag. Ga ik maar beginnen met die vacuum disconnect te demonteren. Thomass Inderdaad wel in 4WD zetten. C-clips zitten niet in de vooras, alleen in de achteras. Suc6 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raphael Geplaatst May 6, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Dus als ik het goed begrijp, is het eerst het vacuum disconnect huis loshalen, wiel, rem en wiellager er af dan kan ik dus zo de as er uit trekken ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst May 6, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 6, 2010 Ja, je hebt dat het korte stuk met het kruisje. Er blijft dan nog een stuk in de as zitten, welke loopt totaan je diff. Deze hoeft niet uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.