Spring naar bijdragen

vacuum disconnect


Recommended Posts

Vandaag wil ik mijn rechter vooras uitbouwen, dus de kant waar ook die vacuum disconnect zit.

nu heb ik vannacht over het forum heen gesurft in de hoop hier iets over te lezen. (wel over alle andere assen)

Wat staat mij te wachten, ten opzichte van de linkerzijde waar geen vacuum disconnect zit, wat zeer gemakkelijk was.

Is er een bepaalde volgorde welke ik moet aanhouden ???

Thomass

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vacuum disconnect is niets anders dan een (vacuum bediende)schakelvork die de steekas koppel/ontkoppeld. Ik zou eerst het disconnect deel even demonteren voordat je de steekassen eruit pak.

Waarom ga je je as demonteren, revisie, upgrade?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom ga je je as demonteren, revisie, upgrade?

Het U-joint (kruisje) aan die as is iets defect (ik kan dat kruisje in gemonteerde toestand bewegen) dus dat is de reden dat ik deze er uit wil halen.

De andere zijde heb ik een paar weken geleden gedaan, en dat was ook niet voor niets. het leek ipv een naaldlager een poederlager, en dat ging lekker makkelijk.

Omdat ik dacht ergens op het forum had gelezen dat ik een C-clip moest verwijderen en ook in 4WD moest zetten, maar niet meer kon vinden waar dat stond stelde ik mijn vraag.

Ga ik maar beginnen met die vacuum disconnect te demonteren.

Thomass

bewerkt door Raphael
aanpassing gramma
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het U-joint (kruisje) aan die as is iets defect (ik kan dat kruisje in gemonteerde toestand bewegen) dus dat is de reden dat ik deze er uit wil halen.

De andere zijde heb ik een paar weken geleden gedaan, en dat was ook niet voor niets. het leek ipv een naaldlager een poederlager, en dat ging lekker makkelijk.

Omdat ik dacht ergens op het forum had gelezen dat ik een C-clip moest verwijderen en ook in 4WD moest zetten, maar niet meer kon vinden waar dat stond stelde ik mijn vraag.

Ga ik maar beginnen met die vacuum disconnect te demonteren.

Thomass

Inderdaad wel in 4WD zetten.

C-clips zitten niet in de vooras, alleen in de achteras.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...