Freerk Geplaatst April 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 21, 2010 Hallo Jeepers, Ik ben op zoek naar enig advies en het forum zo lezend zijn hier een hoop experts. Sinds 3 jaar een grand cherokee 4,7 overland uit 2003. Gelijk op gas (prins + flashlube) laten zetten en nu 100.000 km. op gas gereden. Totaal km. 175.000. Behalve de regelmatige beurten geen problemen gehad. De auto rijdt fantastisch, ben er erg zuinig mee en wil niets anders maar... Paar maanden geleden toen het zo koud was begon probleem met motor. Bij starten koude motor loopt motor onregelmatig. Staat te schudden. Wanneer goed warm dan is dit zo goed als weg. Heb wel de indruk dat vermogen iets minder is. Verbruik is echter normaal. En rijdt wanneer warm eigenlijk prima. Bougies zijn vervangen, zo ook de kabels. Stappenmotor gereinigd. Alles is door de onderhoudsman nagelopen. Zijn conclusie is een verbrande klep. 1) is dit aannemelijk? Kan het iets anders zijn? Hoe te controleren of het de kleppen zijn? 2) nieuwe harde klepzetels + kleppen... heeft iemand daarvoor een goed adres waar ik met vertrouwen mn jeep kan achterlaten. 3) Wat is het advies qua klepzetels etc. moet ik nog ergens op letten?? Ik hoop dat er een paar jeep experts zijn die bovenstaande vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt! Freerk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hendrik Geplaatst April 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2010 Freerk Hoi Freek, Heb ik met de 4.o 6L prins ook last van, bij de gasboer geweest, niets kunnen uitlezen. Op de verdamper zit een schroefje verzonken bovenop, heb ik eerst met 1/2 slagen open gedraaid, nu het warmer wordt, ben ik deze aan het dichtdraaien met 1/2 slagen tegelijk, weet je altijd hoe die stond. bij mij nu redelijk, zal wel reviesie verdamper worden! Succes ermee, gewoon proberen! Gr. Henk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Han Geplaatst April 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2010 Hallo, als er al een klep niet lekker is dan kun je dit laten nameten. dit gebeurd met een temperatuurmeter. dit is een infrarood meter die dan op je uitlaat spruitstuk wordt gericht en gebeurd per cilinder. de cilinder die het koudst is daar is dan de verbranding niet van in orde en kan dus duiden op een lekke klep. maar ik denk zelf dat het aan de gas install ligt. groeten Han Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freerk Geplaatst April 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2010 Freerk Hoi Freek, Heb ik met de 4.o 6L prins ook last van, bij de gasboer geweest, niets kunnen uitlezen. Op de verdamper zit een schroefje verzonken bovenop, heb ik eerst met 1/2 slagen open gedraaid, nu het warmer wordt, ben ik deze aan het dichtdraaien met 1/2 slagen tegelijk, weet je altijd hoe die stond. bij mij nu redelijk, zal wel reviesie verdamper worden! Succes ermee, gewoon proberen! Gr. Henk. Hallo Henk, Dank voor reactie. Verdamper? Ben niet zo heel technisch maar betreft hier een Prins VSI installatie; injectie en volgens mij dan geen verdamper...ik weet het ook niet. Wel weet ik zeker dat het niet de gasinstallatie is. Problemen doen zich idem voor als er alleen op benzine wordt gereden. Dit heb ik uitgebreid getest. Grt., Frits Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freerk Geplaatst April 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 27, 2010 Hallo Han, Dat van die infraroodmeter lijkt me een goed idee om zeker te weten of het een klep is. Die gasinstallatis is denk ik goed. Probleem doet zich ook voor als ik op benzine rij. In ieder geval bedankt voor je reactie. Grt., Freerk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst May 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 10, 2010 Check je bougies. Je kan ook de compressie meten met een goedkoop setje door de bougie eruit te halen en meetbuis in het gat de draaien en dan met startmotor even starten. Als de kleppen niet meer goed sluiten dan is de compressie te laag. Zouden meer dan 9 bar moeten zijn (denk ik). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst May 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 11, 2010 Compressie koudmeten=weten als 1 klep verbrand is kun je overwegen deze te laten repareren anders sloopkoppen plaatsen dit alles alleen als het de kleppen zijn dus.... Alleen met compressietest kun je het zeker weten zoals Eeeeek beschrijft hierboven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freerk Geplaatst May 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2010 Check je bougies.Je kan ook de compressie meten met een goedkoop setje door de bougie eruit te halen en meetbuis in het gat de draaien en dan met startmotor even starten. Als de kleppen niet meer goed sluiten dan is de compressie te laag. Zouden meer dan 9 bar moeten zijn (denk ik). De compressie is al eens gemeten en was tegen de 10 maar dat was met warme motor. Er is mij verteld dat het aanzienlijk kan verschillen met koude motor. Volgende week wordt de compressie gemeten met een koude motor dus dan hebben we een definitief antwoord. Ik blijf hopen op iets anders... vervangen van klepzittingen/kleppen is kostbaar geheel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freerk Geplaatst May 16, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 16, 2010 Compressie koudmeten=wetenals 1 klep verbrand is kun je overwegen deze te laten repareren anders sloopkoppen plaatsen dit alles alleen als het de kleppen zijn dus.... Alleen met compressietest kun je het zeker weten zoals Eeeeek beschrijft hierboven Volgende week dus een compressietest met koude motor. Wanneer het toch klepzitting/klep is moet ik dan gelijk maar alle klepzittingen/kleppen vervangen of alleen die nu kapot is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst May 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Bij mij waren de klepzittingen weg. Dus dan wordt het koppen vervangen. Zou dan direct speciale LPG zittingen zetten. In iedere geval een kop erop die op benzine heeft gelopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freerk Geplaatst May 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 28, 2010 Bij mij waren de klepzittingen weg. Dus dan wordt het koppen vervangen.Zou dan direct speciale LPG zittingen zetten. In iedere geval een kop erop die op benzine heeft gelopen. Nog weer bij een specialist geweest. Het zijn inderdaad de zittingen. Binnenkort andere koppen erop met speciale LPG zittingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst June 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2010 Nieuwe klepzittingen laten plaatsen op je huidige kan ook kan je de flashlube weggooien De vraag is wel of je kleppen dan ook nog goed genoeg zijn kleppen los zijn niet duur Je krijgt de kop gecontroleerd en met kleppen geplaatst terug Als je de koppen zelf eraf haalt en naar de klepzitting boer brengt en er terug opzet met nieuwe pakkingset ben je minder als 600 euro kwijt voor 2 koppen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freerk Geplaatst June 2, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2010 Nieuwe klepzittingen laten plaatsen op je huidige kan ookkan je de flashlube weggooien De vraag is wel of je kleppen dan ook nog goed genoeg zijn kleppen los zijn niet duur Je krijgt de kop gecontroleerd en met kleppen geplaatst terug Als je de koppen zelf eraf haalt en naar de klepzitting boer brengt en er terug opzet met nieuwe pakkingset ben je minder als 600 euro kwijt voor 2 koppen Bedrag dat jij noemt klinkt mij een stuk beter in de oren dan de bedragen die de garages noemen. Helaas ben ik niet zo technisch... in ieder geval niet in staat om koppen er af te halen en terug te zetten. Weet jij misschien iemand die deze klus kan doen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst June 2, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 2, 2010 Jeeped misschien, zit ook hier op het forum Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.