Spring naar bijdragen

kunstof body


cj5 power
 Share

Recommended Posts

Hallo mensen ik wou graag over een tijdtje een kunstof body kopen.

Want mijn body is niet helemaal gaaf meer en lassen heeft ook weinig zin.

Omdat je weer zit met dubbel plaat staal en dat gaat over een tijdtje toch weer roesten.

Zonde voor het lassen het strak trekken en de lak vindt ik.

En ik rij met een gas tank en moet er dan toch uit[ heb geen zin in vliegen:D ]en de rolkooi en stoelen ook ,zit ook roest op de raarste plekjes alles moet er toch uit.

Nu is mijn vraag wat kun je allemaal tegen komen en waar moet ik op letten met er afhalen en instalatie van de body .

Mvg Renzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet goed nadenken over hoe je de steunen voor je rolkooi gaat maken. De rolkooi alleen op de kunststof body lijkt me nou niet de meest stevige oplossing.:bye1:

Voor de rest steld het niet veel voor, kwestie van gaten boren op de juiste plek. Pasvorm laat soms iets te wensen over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Ab voor de reactie zal goed kijken waar de steunen komen tezitten. Ik denk ook wat je zij dat de rest wel volgt heb er straks gelukkig wel hulp bij en dat is wel makelijk.

En ik heb een lier aan een balk zitten kan dan zo de body op takelen:lol:

Scheelt weer een hoop gezwoeg:whistle: volgens mij weegt zo'n body ook nog wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat komt nog ik heb de body nog niet helaas mijn eigen body rij ik eerst af. Maar als het zo ver is en dat duurt niet lang zet ik het allemaal op de forum. Van het slopen en tot het op bauwen van de body.

Was alleen nieuw schierig alvast of ik er wel aan moest beginnen.

Maar dat komt allemaal wel goed denk ik je weet maar nooit.

Alleen de aarde van de verlichting en de rest zoals de gas tank enz zal zeker op de chassie moeten weet niet of er wel geleiders door de kunstof body loopen voor de aarde werk.

Anders wordt het knippen en plakken:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die extra draad zal niet voldoen. Weet ik uit ervaring. Heb alle verlichting tot aan de lampen met 7 aderige kabel uitgevoerd. Dat ging goed totdat ik de verstralers er op bij op aangesloten had. Het aarde draadje wat ik gebruikte is compleet verbrand. Heb nu de grille een eigen massa draad gegeven naar het chassie, en geen problemen meer gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een poly body op mijn cj8 en het vergt meer werk dan je denkt om alles passend te krijgen. Het is geen kwestie van zomaar overzetten.

De bedrading is een zeer secuur verhaal maar goed te doen. Het spuitwerk is ook goed te doen alleen arbeidsintensiever en dus duurder als het spuiten van een metalen body. Als je een bodylift plaatst gebruik dan niet alleen de vulbussen maar gebruik ook een stukje vlak metaal als extra stevigheid voor de poly body. Want niet elke poly body is kwalitatief hetzelfde!

Het enige nadeel wat ik vind is dat een poly body kwetsbaarder is voor beschadigingen maar het voordeel is weer dat het zeer snel te repareren is als je weet om te gaan met poly.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kijk aan belangrijke info bedankt is altijdt welkom zal de adviesen zeker op volgen.

Wil geen brand of een verzakte body hebben dat is wel van belang.

En de reparatie van schade op de polly body is niet zo van belang bij mij rij er toch alleen nog met op de weg, en af en toe een modder paatje niet meer zo extreem.

Mvg Renzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze cj5 heeft ook een kunstof body. ik heb deze jeep ook nog mee opgebouwd. en heb er ook nog foto's van toen de body ernog niet opzat. en de steunen voor de bevestiging van de rolkooi zijn op het chassis gelast. en in body moeten ronde gaten worden geboord voor de buizen die op de steunen komen. en tussen de body en chassis zitten rubberen blokken tussen van +- 8 cm hoog. en heeft ook luchtvering van koni. en het rijdt net zo soepel als een personenauto.

http://link.marktplaats.nl/319552069

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi F.M info altijdt handig, was er zelf ook al achter gekomen dat je met de rolkooi op de chasie moet bevestigen. Daar is de poly body blijkbaar niet op gebauwdt voor een rolkooi maar goed.Heb thuis net een nieuwe Co2 apparaat dus dat scheelt.Ik denk dat de rest zich wel volgdt je past toch de rest er wel bij aan.En heb ook iemand die wel goed kan sleutelen mijn broer helpt me mee. Die heeft ook een americaan en heeft het van niets tot iets gemaakt.Dus altijdt handig als je een broer hebt die kan sleutelen:D,en die ook wat van stroom af weet.

Ik denk dat ik de body lift die ik er nu onder heb weer gebruik.

Dat is een massief stuk koker van 7.5cm hoog en een flinke dikte met onder en boven een dikke rubber waar de body nog op kan veren.

Hoop dat dat voldoende is voor de poly body dat er dan niks kan scheuren of iets.

Maar kwam je nog wat bijzonders tegen met het opbauwen van de body?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook het stoelfrrame's zijn op de rolkooi bevestigd. en je kunt bij 4wd kiezen uit 2 soorten body's. een standaard of een extra verstevigde. de link van de cj5 zit een verstevigde op. en voor de stroom moet je veel massakabels gebruiken. oja de gaten in de body voor de rolkooi moeten 1 cm groter zijn. ik zal wel ff een keer een foto plaatsen welke rubberen blokken eronder zitten voor de bodylift. is eigenlijk beter dan massieve blokken.

oja het voordeel van poly body is. dat ie veel sneller schoon is dan een stalen body. bijvoorbeeld je hebt flink in de blub gespeeld. onderweg naar huis toe kom je een regenbui tegen. ondertussen thuis aangekomen lijkt het net of je jeep in de wasstraat is geweest

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

O kijk aan dus je kunt er gerust een keertje vies met worden.

En de gaten moeten dus ruim een 1cm groter voor de speeling zeker,

zodat de body wat kan werken.

De foto's zijn welkom kan er dan wat van opsteken altijdt handig.

Tja en de massa kabel denk ik dat ik dat op de chasie wil monteren.

Dat ik daar zeg maar mijn aarde weg haal en achter ook bij mijn bumper weg.

Dan staat het in contact met de chasie altijdt goed dacht ik.

Maar de foto's zijn graag welkom:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...